Tänään huomasin kyseisen vian pakoputkiston vaihdon jälkeen testilenkillä. Eli Rutinaa kuuluu paikaltaan lähdettäessä ja kiihdyttäessä rivakasti ja ääni kuuluu jostain vaihekepin alta tai vetarien luota tms. Ääni on tosiaan ihan rutinaa ja kovaa sellaista eikä tuntunut olevan pyörän pyörimisnopeuteen suhteessa :S.
Ensiks aattelin että käkkäri jumittanu jotenkin koska ääni oli vähän samanlainen mutta ei se sieltä taida tulla. Pyöritin ympyrää parkkipaikalla eikä se silloin kuulu, ainoastaan kiihdyttäessä/paikaltaan lähtiessä ja siis nätisti ajaen ei mitään ääntä.
Kaikki vetarien suojakumit oli ehjät kun katoin ja hyvin paikoillaan. Pientä välystä tuntu kun otti akselista kiinni ja nosti ylösalas, pitääkö ollakin? Eilen huomasin rengasta ylösalas väännettäessä välystä myös vaikka apuri painoi jarrua samalla liittyiskö tämä samaan?
Onko sisemmät vetonivelet menny vai ulommat vai oisko jotain muita mahdollisuuksia, vaihelaatikko, kytkin tai jotain mikä vois pitää tuollaista ääntä?
Eli golf 3 1.8 ja ABS koneella. Kysykää jos jotain tarkennusta tarvitsee vielä.
Golf 3 rutisee
Valvoja: ffp jäsenet
Ei tuo oikein vetariongelmalta kuulosta? Ulommat tosiaan huomais tuollai pyörittämällä ja luulis tuon rutinan olevan sitten kiinni pyörimisnopeudestakin niinkun mainitsit.
Eikö toi ennen pakoputkiremppaa sitten mitään ääntä pitänyt? Ei uskois vetarien menevän tommosessa :D Ettei putki ota kiinni koriin? Kuulostaa kyllä rutinalta. Vois hyvin johtua siitä, että moottorin tukikumit on vähä kuolleet tai sitten joku kannake päin vattua. En oikein pidä vaihtoehtona mitään pyörivää osaa, jossei kerran nopeuden tai kierroksien mukaan pärise. Ei olis mahdollista, että (madallettu auto??) pakoputki roikkuis hiukan ja ottais taka-akseliin kiinni? Mulla ottaa tällä hetkellä ja pitää kiihdytyksessä ja liikkeellelähdössä tommosta. Tarkista se putki nyt enne ku rupeat ainakaan mitään muuta operaatiota tekemään. :D
Eikö toi ennen pakoputkiremppaa sitten mitään ääntä pitänyt? Ei uskois vetarien menevän tommosessa :D Ettei putki ota kiinni koriin? Kuulostaa kyllä rutinalta. Vois hyvin johtua siitä, että moottorin tukikumit on vähä kuolleet tai sitten joku kannake päin vattua. En oikein pidä vaihtoehtona mitään pyörivää osaa, jossei kerran nopeuden tai kierroksien mukaan pärise. Ei olis mahdollista, että (madallettu auto??) pakoputki roikkuis hiukan ja ottais taka-akseliin kiinni? Mulla ottaa tällä hetkellä ja pitää kiihdytyksessä ja liikkeellelähdössä tommosta. Tarkista se putki nyt enne ku rupeat ainakaan mitään muuta operaatiota tekemään. :D
Ei ole madallettu auto (toistaiseksi ;D). Pakoputken vaihdon jälkeen tosiaan vasta ilmesty ja oisin kyllä huomannu jos ois ollu aikasemmin tommone rutina! Vielä kerran pitää käydä kattelee ettei putki ota mihinkää kiinni tosiaan vaikka jo vähän lampun kanssa kattelin.
Toinen juttu muuten, mikä ei varmasti ole tämä sama ongelma, on että ajaessa kuulu klonks klonks klonks ja tämä kuuluu kyllä kierrosten mukaan. Veljen leon cuprassa oli sisemmän vetonivelen suoja rikki ja rasvat poissa ja sen takia piti ihan samaa ääntä, eli mullaki varmaan rasvaus auttais tohon, tai toinen juttu aattelin pyörän laakereita.
Toinen juttu muuten, mikä ei varmasti ole tämä sama ongelma, on että ajaessa kuulu klonks klonks klonks ja tämä kuuluu kyllä kierrosten mukaan. Veljen leon cuprassa oli sisemmän vetonivelen suoja rikki ja rasvat poissa ja sen takia piti ihan samaa ääntä, eli mullaki varmaan rasvaus auttais tohon, tai toinen juttu aattelin pyörän laakereita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa