kumpi alusta? onko kokemuksia?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ronpae
-
Viestit: 61
Liittynyt: 6.4.2005 19:42

kumpi alusta? onko kokemuksia?

ViestiKirjoittaja ronpae » 12.4.2007 16:45

elikkä pitäis audiin vaihtaa uus alustasarja niin vaihtoehtoina on Weitec Hicon GT sekä KW V1 ? haluasin saada tietoja että onko mitä hyviä sekä huonoja puolia weitecissä sekä kwssa

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 12.4.2007 17:41

Itsellä ainakin weitecin alustoista paska maku jäänyt. Tosin golffissa ei ollut korkeussäätöistä mutta tuota samaa gt-sarjaa muistaakseni, ja niissä perä putosi vuoden jälkeen, eli jousien kantavuus katosi totaalisesti.. Eli eri sarjaahan nuo on mutta enää periaatteessakaan weiteccejä osta.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 12.4.2007 18:10

Kyllä se KW on aina KW. Vaikka ostohinta ehkä vähän kirpaisiskin, niin kyllä se unohtuu sitten ajellessa mutkittelevaa hiljaista asfalttitietä kesäyön pikkutunneilla ;)

Skouda
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.3.2007 21:27

ViestiKirjoittaja Skouda » 12.4.2007 19:44

Kw: n alustoissa luulisin olevan parempi säätöjärjestelmä rosteritolppien ansiosta,tosin kyllä nekin tuntuvat jumiutuvan. Weitecci on kylläkin halvempi mutta käytettävyydessä Kw voittaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 12.4.2007 21:39

Henkilökohtainen mielipide: KW on ylivertainen lähinnä hintansa osalta.
Säätömutteri leikkaa kiinni uskomattoman helposti siihen kaikkien ihannoimaan
rosteriin. Vaikka mutterit ovatkin nykyään koposiittia, niin sama homma jatkuu.
V3:sen saa kyllä hyvin säädettyä, mutta juuri tuon jumittumisen ja hinnan takia
jäisi minulta ostamatta.

BeLial
-
Viestit: 208
Liittynyt: 23.7.2003 8:13

ViestiKirjoittaja BeLial » 12.4.2007 21:44

Lainataanpa topikkia. Tuli tilattua KW VAR1. Mitä tököttiä kannattaa asennuksen jälkeen laittaa tolppiin, jotta säätömutterit eivät jumisi niin tiukkaan? Ehdotuksia otetaan vastaan.

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 12.4.2007 22:52

Kyllä se yleensä on asennuksen aikana laitettu eikä sen jälkeen ;) ja ihan normi vaseliiniä käyttäny, eikä kannata sitä koko kierrettä rasvata, vaan se osa missä se säätöpala makaa (tietysti). Mitään supertököttiä liene keksittykään ettei varmana jumittuis.. user erroriahan noi jumittumiset on, auttaa huomattavasti kun joskus viitsisi niitä kierteitä putsailla ja ruuvata ihan huvikseen sitä säätöpalikkaa ylös-alas. Ja puolenvuoden välein ei kyllä ole riittävä tuohon hommaan.

BeLial
-
Viestit: 208
Liittynyt: 23.7.2003 8:13

ViestiKirjoittaja BeLial » 13.4.2007 10:09

Heh, huono sana valinta, tietysti asennuksen aikana :D Hyvä pointti että ei laita vaseliinia koko kierteeseen, se oli nimittäin jo mielessä. Vaseliinihan olisi kerännyt kaiken paskan itseensä.

Sitten toinen juttu tuli mieleen, katsastus, mikäpä muukaan :) Tarviiko autoa muutoskatsastaa taas talven tullessa jos nostan sitä kesänmitoista?

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 13.4.2007 10:46

Kuparitahnalla tai tervasprayta olen käyttänyt varsin onnistuneesti. Kuparitahna on ehkäpä se parempi vaihtoehto (on vähän paksumpaa tavaraa). Ja tosiaan pelkästään säätöpalan kierteen väliin.

Auto tulisi muutoskatsastaa jos sen korkeus muuttuu. Eli vastaus kysymykseesi: Kyllä!. Mikäli alla on korkeussäädettävä alusta merkataan rekisteriotteeseen muutoskatsastuksen yhteydessä kaaren ja navan välinen etäisyys. Näin voidaan sitten myöhemmin tarvittaessa valvoa onko alustaa säädetty. Ilmajousituksen osalta en tiedä käytäntöä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa