Tarkoitus olisi lähitulevaisuudessa tehdä tekniikanvaihto tuohon 1.3 mk1-korimallin jettaan (16v PL), mutta ensin on edessä auton läpikäyntiä ja samalla ajattelin laittaa alustan/jarrut vaatimusten tasalle. Pari päivää artikkeleita lukeneena, tarvin edelleen rautalanka version...
Tärkein:
-Saako tuolla PL-koneella kilpiin ilman kikkailuja?
Jatketaan jos ensimmäinen OK?
-Sopivatko tarvittavat alustan, jarrujen ym. osat suoraan mk2 gti:stä? (taka-akseli, etuvakaaja...)
-Kannattaako laittaa suoraan 280mm etulaikat? Sopivat olka-akselit tällöin?
-Jarrutehostaja mistä? Sopivuus bolt-on?
jetta mk1 jarrupäivitys ja moottori swappi
Valvoja: ffp jäsenet
Menee ihan ok sillä PL:llä kilpiin kun jää tehot alle 134,4hp:n.
Mutta vakaajat/ taka-akseli ei varmaankaan sovi kakkosesta. Joten nämä joutuu metsästään ykkös Gti mallista. Kakkosen levyjarrunavat tosin pitäisi käydä ykkösen taka-akseliin ja sitä kautta saada levyjarrut taakse.
Vastaavan tyyppinen projekti ittelläkin tulevaisuudessa rakenteilla.
Mutta vakaajat/ taka-akseli ei varmaankaan sovi kakkosesta. Joten nämä joutuu metsästään ykkös Gti mallista. Kakkosen levyjarrunavat tosin pitäisi käydä ykkösen taka-akseliin ja sitä kautta saada levyjarrut taakse.
Vastaavan tyyppinen projekti ittelläkin tulevaisuudessa rakenteilla.
Tärkein:
Kyllä, jos auto vastaa muuten mallisarjan tehokkainta mallia, eli GLI Jettaa.
239mm jäähdytetyt etulevyt, 9" tehostaja, 17mm takasylinterit ja Vakaajat edessä/takana.
Jarrut käy ei kyllä ihan bolt-on mutta tehtävissä. Taka-akseli ei käy samoin etuvakaaja.
Kannattaa lukea minun projekti, laitoin G60 280mm jarrut ja satulat omaan ykköseen, samalla myös 16v levyt taakse.
Mk2 tai Mk1 kunhan on vähintään tuo 9" halkasijaltaan.
-Saako tuolla PL-koneella kilpiin ilman kikkailuja?
Kyllä, jos auto vastaa muuten mallisarjan tehokkainta mallia, eli GLI Jettaa.
239mm jäähdytetyt etulevyt, 9" tehostaja, 17mm takasylinterit ja Vakaajat edessä/takana.
-Sopivatko tarvittavat alustan, jarrujen ym. osat suoraan mk2 gti:stä? (taka-akseli, etuvakaaja...)
Jarrut käy ei kyllä ihan bolt-on mutta tehtävissä. Taka-akseli ei käy samoin etuvakaaja.
-Kannattaako laittaa suoraan 280mm etulaikat? Sopivat olka-akselit tällöin?
Kannattaa lukea minun projekti, laitoin G60 280mm jarrut ja satulat omaan ykköseen, samalla myös 16v levyt taakse.
-Jarrutehostaja mistä? Sopivuus bolt-on?
Mk2 tai Mk1 kunhan on vähintään tuo 9" halkasijaltaan.
Jetasta en ihan sata varma ole, mutta ainakin 1 golffiin menee kakkosen laatikko kiiniikkeet vaan tarvii olla mallia ykköskoppa. Kiinnikkeet löytyy ainakin 1.8 gti ykkosestä, ja mahdollisesti 1.6:sta.
Ei mulla ainakaan oo ollu mitään ongelmia katsastuksessa vaikka ruisku tekniikka vaihtuikin tuplilla olevaan. Tossa 1.3:sen muutoksessa voi joutua hankkimaan dynolapun konttorille.
Ei mulla ainakaan oo ollu mitään ongelmia katsastuksessa vaikka ruisku tekniikka vaihtuikin tuplilla olevaan. Tossa 1.3:sen muutoksessa voi joutua hankkimaan dynolapun konttorille.
Lainataampa vähän topiccia...
Onko mitään mieltä laittaa levyjä taakse jos niitä ei katsastuksessa vaadita? Onko ne oikeasti paremmat vai pelkkää hifistelyä takertelevine käsijarruineen :)Sciroccoon tulee nyt eteen G60 jarrut ja toistaiseksi ainakin ajattelin pitää 200mm rummut takana. Jarrupaineensäädintä autossa ei ole, oliskohan se takalevyjen kuin välttämätön?
Onko mitään mieltä laittaa levyjä taakse jos niitä ei katsastuksessa vaadita? Onko ne oikeasti paremmat vai pelkkää hifistelyä takertelevine käsijarruineen :)Sciroccoon tulee nyt eteen G60 jarrut ja toistaiseksi ainakin ajattelin pitää 200mm rummut takana. Jarrupaineensäädintä autossa ei ole, oliskohan se takalevyjen kuin välttämätön?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa