Terve!
Taas on saatu uusi iloinen VAG tuotteen omistaja maailmaan.
Eli venton (vm.95) menin ostamaan ja mielestäni hyvät kaupat tein ajettu noin 180tkm (ei varama) sillä matkamittari ei toimi, muuten auto toimii moitteettomasti.
Tähän liittyykin eka kysymys. Missähän mahtaa olla vika kun ei mittariin tule lukuja näkyviin? Pari kertaa mittarissa on kuitenkin näkynyt jotain epämääräisiä viivoja. Eli onko mittari vielä korjattavissa?
Toinen kysymys.
Jakoremmi pitäisi pian vaihtaa. Mitä ko. operaatio tulee maksamaan? Vai olisiko helpompaa vaihtaa itse? Neuvoja? (Ennen räpeltäny 2t vehkeiden kannssa 4t vielä pieni mysteeri) Ja kannataisko jotain muuta vaihtaa samalla?
Kolmas kysymys.
Kylmänä moottori nakuttaa, mutta lämpimänä ei. Mistä johtuu. Ei varmaankaan mitään vakavaa. Jakoremmin vaihdon jälkeen luulisi loppuvan. Vai loppuuko?
Neljäs kysymys ei enään olekkaan niin vakava.
Autossa ei ole ovissa kajareita. Ajattelin näin alkuun hommata etu oviin kajarit ja taka oviin sitten myöhemmin.
Minkä väriset johdot soittimelta mahtaa oville mennä?
Viides kysymys.
Alusta voisi olla jämäkämpi. Ehdotuksia?
Kiitos jo näin etukäteen jos voitte auttaa.
Pientä lisäilyä.
Autohan on 1.8 90hp koneella.
Ja vielä semmosta, että mitähän tyyppivikoja/ paikkoja ventossa on mitä kannattaisi tarkistaa?
Muutama kysymys ventosta
Valvoja: ffp jäsenet
Muutama kysymys ventosta
Viimeksi muokannut T1mo, 6.4.2007 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ensimmäiseen kysymykseen, vika aika varmasti mittaristossa itsessään, uuden mittariston hommaamisella tai juotosten läpikäynnillä voi selvitä.
Toiseen kysymykseen; auttaa varmaan hinta-arvioiden saantia jos kertoo millä koneella tuo Vento on.
Kolmanteen kysymykseen, venttiilien hydraulinostimet vetelee viimeisiään. Vaihto ei ole kummoisen vaikeaa tai kallista itsekään, kannattaa kuitenkin varata voimisteluaikaa päivän verran, menee helposti samassa rytäkässä vaikka sen remminvaihdon kanssa.
Toiseen kysymykseen; auttaa varmaan hinta-arvioiden saantia jos kertoo millä koneella tuo Vento on.
Kolmanteen kysymykseen, venttiilien hydraulinostimet vetelee viimeisiään. Vaihto ei ole kummoisen vaikeaa tai kallista itsekään, kannattaa kuitenkin varata voimisteluaikaa päivän verran, menee helposti samassa rytäkässä vaikka sen remminvaihdon kanssa.
- viimeksi kun vaihdatin jakopään remmin niin maksoi 140e osineen ja töineen. Olisko osat ollu n.30-50e?
Remmi ei vaikuta koneen naputukseen ja hydraulisilla nostimilla olevat VAG-kulkineet yleensä kestää n.300tkm ennenkuin niitä kannattaa alkaa vaihtamaan.Siis nostimia. Noin ainakin itsellä ollut 3:ssa autossa.
Kannattaa käyttää searchia....niin löytyy useitakin aiheita Ventosta/golfista.
Remmi ei vaikuta koneen naputukseen ja hydraulisilla nostimilla olevat VAG-kulkineet yleensä kestää n.300tkm ennenkuin niitä kannattaa alkaa vaihtamaan.Siis nostimia. Noin ainakin itsellä ollut 3:ssa autossa.
Kannattaa käyttää searchia....niin löytyy useitakin aiheita Ventosta/golfista.
En oikeen jaksa uskoa, että olis yli 300tkm ajettu, sillä viimeinen merkintä huoltokirjassa mittarilukeman kanssa on 5.8.2003 ja mittarissa oli silloin 139tkm ja tämän jälkeen on vielä joitain merkintöjä. Mutta toki kaikki on mahdollista ;).
Eikä toi nakutus niin vakavalta vaikuta. Tänään kävin laittaas auton käyntiin ennen kun lähdin ja kävin sisällä vielä jotain sähläämässä. Takasin tullessa nakutusta tuskin enään kuuli. Ja kun lämmot nousee niin kone käy aivan normaalisti.
Eikä toi nakutus niin vakavalta vaikuta. Tänään kävin laittaas auton käyntiin ennen kun lähdin ja kävin sisällä vielä jotain sähläämässä. Takasin tullessa nakutusta tuskin enään kuuli. Ja kun lämmot nousee niin kone käy aivan normaalisti.
Ettei pakosarja/tiiviste säksätä niinkun mullakin oli - lämmin pakosarja ei enää niin ääntele kun "tiivistyy paikat".
Kuuntele putkenpätkällä eri kohdista moottoria.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63503
Kuuntele putkenpätkällä eri kohdista moottoria.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63503
Vaihdatin omaan Ventoon 1.8 -93 jakohihnan ihan merkkiliikkeessä ja kustanti 163e! oli halvin ottamistani tarjouksista!! :) eli kannattaa vanhempien Vag.in tuotteiden kohdalla myös kysyä merkkiliikkeen hintoja näköjään. Ja kun vielä 2v takuu osilla/ vai oliko peräti 2v takuu koko rempalle?( en muista miten se meni) ja puumerkki huoltokirjaan
Weitecin ultra GT setit on hinta/laatu suhteeltaan ihan hyviä jos et tartte säätöjä. Jos säätäjö kaipaat niin K&W Variante 1, 2 tai 3 lienee passeli, toki sitten huomattavasti kalliimpi vaihtoehto.
kauanko toi moottori kylmänä naputtaa? sekunteja? minuutteja?
radiolta ei mene oviin johtoja. ovien paikoilta menee kyllä johdot siihen moninapaliittimelle oven ja korin väliin, mutta ei pidemmälle.
kauanko toi moottori kylmänä naputtaa? sekunteja? minuutteja?
radiolta ei mene oviin johtoja. ovien paikoilta menee kyllä johdot siihen moninapaliittimelle oven ja korin väliin, mutta ei pidemmälle.
No ei tuo kovin pitkään naputa. Esim aamusin kun oon lähtey töihin olen käynyt pistääs auton käyntiin ja hakenu sisältä vielä eväät ja jotain muuta kampetta mukaan niin palatessa autolle ääni on jo hyvin vaimeaa. Mutta kun pihasta peruuttelee pois niin ääni taas voimistuu. Mutta moottorin lämmettyä naputus lakkaa. Eli olisiko ajallisesti noin reilun miinuutin verran mitä tuo naputtelee. Täytyy käyttää se sillä jakohihnan vaihdossa ja samalla kysästä tuosta nakutuksesta, eiköhän sitten olla jo paljon viisaampia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa