http://ffp-motorsport.com/tuning/takajarr.php
Tuolla ku puhutaan tuosta akselinpätkästä (kohta 6) jota ei saa kadottaa ja joka kuluu, niin minkäs pituinen tuo tappi on alunperin?
Jarruista purkautuva pieni akselinpätkä jota ei saa kadottaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
http://ffp-motorsport.com/tuning/takajarr.php?id=3
Tahdot varmaan jonkun tarkan mitan, mutta tuossahan se näkyy kuvassa, arvioi siitä :)
Tahdot varmaan jonkun tarkan mitan, mutta tuossahan se näkyy kuvassa, arvioi siitä :)
Tapin mitta Audi 90 Q satulassa halkaisija 6 mm, pituus 20,6 mm. Molemmissa satuloissa sama pituus. Pidemmät tangot eivät menneet satulaan, kokeilin 21,5 mm ja 22,6 mm pitkiä. Huomioitava samalla käyttövivun ja ruuvitangon kuluminen. Ne ovat akselia pehmeämpiä ja saattavat kulua enemmän.
Käsitykseni mukaan autoni jarrun säätöongelma sekä käsijarrun huono toiminta oli seurausta kuvan http://ffp-motorsport.com/tuning/takajarr.php?id=3 jousen ja jousikehikon välissä olevan levyn nystyrän kulumisesta/katkeamisesta. Jarrumännän liike päästää kierretangon pyörimään molempiin suuntiin eikä siten säädä jarrua. Kaikkiaan kierretangon aksiaalinen liike oli noin yhden millin pituinen käsijarrun akselia käännettäessä ja kierretangon päästä mitattuna.
Onko vinkkejä mistä saisi varaosia Girlingin satuloihin?
Käsitykseni mukaan autoni jarrun säätöongelma sekä käsijarrun huono toiminta oli seurausta kuvan http://ffp-motorsport.com/tuning/takajarr.php?id=3 jousen ja jousikehikon välissä olevan levyn nystyrän kulumisesta/katkeamisesta. Jarrumännän liike päästää kierretangon pyörimään molempiin suuntiin eikä siten säädä jarrua. Kaikkiaan kierretangon aksiaalinen liike oli noin yhden millin pituinen käsijarrun akselia käännettäessä ja kierretangon päästä mitattuna.
Onko vinkkejä mistä saisi varaosia Girlingin satuloihin?
No minä kyllä ainakin päädyin siihen lopputulemaan, että käsijarrun satulassa oleva käyttöakseli oli täysin umpiruosteessa ja jumissa kummallakin puolella. Käyttöakselin irti saaminen jarrusatulasta oli melko tiukassa. Mekanismeissa ei ollut sinällään mitään vikaa. Aiemmin mainituissa kuvissa näkyvä käsijarrun käyttöakselin stefa kertonee jo aika paljon, paskaa ja vettä on mennyt väärään paikkaan ja paljon. Jopa topicissa käsitelty tappikin oli ruosteessa.
Ja itse en jaksanut moiseen ryhtyä, joten koska leimalle on pakko mennä ja kässäri pitää hädin tuskin pienessä etukenossakaan, niin hain kunnostetut satulat alle satasen Motonetistä (vaihto-osana). En viitsi tapella ja ropata päivää, ja siltikin pitäisi ostaa mm. uudet kumit yms. Tuli kaikki hilppeet, uudet liukutapit myös, sekä asennusrasvatuubi. Menisköhän taas seuraavan 15 vuotta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa