"Huonon tien alusta" kokemuksia G IV Variant

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Spantse
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.8.2003 19:47

"Huonon tien alusta" kokemuksia G IV Variant

ViestiKirjoittaja Spantse » 10.4.2007 16:28

On tuo -03 180tkm TDI variantti jo sen verran löysä, että montuissa ja vastaavissa jo hirvittää kun syvään niiaa. Iskarit on jo vaihdettu, mutta eipä juuri auttanut. Syksyllä meni jo yksi öljypohja juuri tuon niiauksen takia.

jämäkkyyttä kuulema saisi lisää vokkelon omalla ns. huonon tien alustalla. Onko kokemuksia ja hintahaitaria? meneekö molemmat, jouset ja iskarit vaihtoon?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 10.4.2007 16:40

Serkulla on -03 G IV Variant TDI PD uudesta lähtien tehtaalta huonon tien alustalla ja sanoi sitä "lullaksi". Ei tykännyt juuri tuon "keinumisen" vuoksi, jonka sanoi olleen autossa ominaisuutena alusta lähtien. Maavaraahan siinä on normaali +20mm.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 10.4.2007 17:34

Meiltä saa tilattua Weitecin uutta Ultra SD- sarjaa Golf 4:seen:

Ultra SD :tä löytyy sekä etuveto, että 4Motion- malleihin:

Golf IV, etuveto 399€
Golf IV 4Motion 299€

Sarjassa siis uudet Heavy Duty- iskunvaimentimet ja korotuspalat vakiojousien alle, eli siis sarja käyttää alkuperäisiä jousia...

Sarjan luvataan korottavan alustaa +30mm.

Ainuttakaan ei ole kai vielä kotimaahan myyty, Ultra SD- alustat tulivat 2007 Weitec- valikoimaan. Kuka on ensimmäinen? ;)

teikka
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.11.2006 18:49

ViestiKirjoittaja teikka » 5.6.2007 21:39

Joko käynyt kaupaksi? Ja mistä löytyis?

Itsellä alkoi vähän jo kiinnostamaan.....jos laittais golfiin..

Saapiko tuommosta sarjaa 4motion farkkupassattiin(-04)?Kaveri tuskailee vähän maavaran kanssa,kun on metsäalan miehiä.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 5.6.2007 21:46

Lainaan sen verran topiccia että mikähän olisi hyvä iskarivalinta eteen nelos variantiin?
Taakse vaihdoin jo bogen kaasut ja ne on kyllä ihan ok.Olisiko samat laitettava eteenkin,jotta olisi vaimennus jotenkin tasapainossa edessä ja takana?
Auto on vakio jousilla ja vakio rengastuksella työajossa ym. juoksevia asioita varten,joten madalluksia tms. en ole ajatellut laittaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 6.6.2007 10:45

^^

Tänne on tulossa I Octaviaan tuollanen +30/20mm SD-satsi. Kokemuksia tulee heti kun saadaan prujut Roikkeliin.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 6.6.2007 15:41

Mulla kanssa skoda hötkyi ja niiaili vakio alustalla, liikenne valoihin kun pysähtyi, niin auto jäi keinumaan.
vaihdoin konin alustasarjaan ja vaikka se taisi madaltaa 30mm, niin pohjakosketukset loppuivat kokonaan jäykemmän alustan takia.

Minä olisin kanssa halunnut jäykemmän vakiokorkuisen alustan, mutta kaikki jouset olivat madaltavia.

Vakio iskarit irroitettuani huomasin ettei vakio iskareissa ollut ollenkaan sisäänpäin vaimennusta.. ei se ihme että perse löi aina kumeihin, kun ajoi johonkin pitempään monttuun.

..nyt olen ollut tyytyväinen.

Spantse
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.8.2003 19:47

ViestiKirjoittaja Spantse » 22.5.2009 10:54

Kummalla tässä huonon tien paketissa tehdään se +20mm korotus, iskareilla vai jousella?

Motta

"Huonon tien alusta" kokemuksia G IV Variant

ViestiKirjoittaja Motta » 22.5.2009 11:34

Spantse kirjoitti:Kummalla tässä huonon tien paketissa tehdään se +20mm korotus, iskareilla vai jousella?

Mikäli Harrin kaupittelemaa Weitec-merkin "Ultra SD" -alustasarjaa tarkoitit, niin jämäkkyys saadaa iskunvaimentimilla ja korottaminen vakiojousien alle laitettavilla korotuspaloilla.

Viestihän tosin on lähetetty pari vuotta sitten, joten luultavasti myös mallistokin on saattanut uusiutua ja ko. tuote poistua myynnistä, joten jos tuota halajat niin joudut tyytymään käytettyyn.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.5.2009 12:43

Viestihän tosin on lähetetty pari vuotta sitten, joten luultavasti myös mallistokin on saattanut uusiutua ja ko. tuote poistua myynnistä, joten jos tuota halajat niin joudut tyytymään käytettyyn.

Ainakin verkkokaupasta näyttäs vielä löytyvän korotussarjaa, joten ei välttämättä siihen käytettyyn tarvitse tyytyä.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 22.5.2009 13:35

Voin sanoa, että toimii. Niin alusta kuin Slamitin palvelukin.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 22.5.2009 21:55

Huonontien alusta saa tilattua Jyväskylän VW:ltä jos ei halua korotuspaloja käyttää. Tulee korkeammat jouset ja jälymmät iskarit sekä tarvittaessa pohjapanssari. Kun semmoisen laittaa niin ei ole "lulla". iItsellä on kokemusta 30mm korotuksesta, saa kuulemma jopa 50mm korotettua mutta en ole yhtään itse nähnyt. Ei paljon perä laske kun menee koukun päälle seisomaan : )

Osat saa toki mistä hyvänsä VW-liikkeestä ja Slamitilta. Kokemusta tarvitaan siihen, että osaa mitoittaa osat oikein. Itselle tehtiin ensimmäinen huonontien alusta v. 2000 juuri IV variant 4Motion golfiin.

Hokkasta kannattaa kysyä tässä asiassa.

Spantse
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.8.2003 19:47

ViestiKirjoittaja Spantse » 22.5.2009 22:25

Juu ko itellä on semmonen keinu. Nyt selvis että tehtaalla on siihen laitettu 4veto jouset, mutta iskareista ei ole tietoa. Oletus on, että -06 siihen vaihettiin normaalit VW iskarit ja nyt on aika moinen keinu. Että ajatus laittaa "huonon tien" iskarit nuijen 4Motin jousien kaverisi. Korotusta ei tarvii yhtään, jämäkkyytä vaan. Eli jos ja kun tuntuu monesta lähteestä olevan että huonontien alustalla korotus tehdään nimenomaan jousilla niin eipä hätiä.

janipato
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.11.2012 6:44

golf IV 4 motion

ViestiKirjoittaja janipato » 14.11.2012 15:11

vieläkö saa jämäkempiä iskareita ja jousia jostain?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 14.11.2012 17:54

vieläkö saa jämäkempiä iskareita ja jousia jostain?

VAG Jyväskylän autotarvike /Hokkanen.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 18.11.2012 18:26

Onko tuolla Hokkasella myytävä setti jouset ja iskarit sisältävä vai pelkät kumit jousilautasiin?

Ilmeisesti weitecin setti hävinnyt markkinoilta?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 18.11.2012 22:27

Onko tuolla Hokkasella myytävä setti jouset ja iskarit sisältävä vai pelkät kumit jousilautasiin?


Jouset ja iskarit. Yläpään hilut kannattaa vaihtaa samalla kun tolpat irroittaa.

Liike on paikallinen VAG-kauppias. Hokkanen kasaa sen setin alkup. huonontien alustan osista.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 19.11.2012 17:40

Eli osat alkuperäistä vw osaa? Joten setin hinta varmaan riittävä.

Mutta täytyypä kysyä.

Edit tuollainen tuli eteen: http://www.weitec-suspension.co.uk/lift-kits.php
Viimeksi muokannut tapsa 86, 19.11.2012 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 19.11.2012 19:24

Mulla vaan tuossa omassa pikkusen jämymmät etujouset ja n.20 millin korotuspalat,takana pelkästään n.10 millin korotuspalat.
Varsinkin tuo etupää on onnistunut ratkaisu alkuperäiseen verrattuna.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 19.11.2012 20:47

Markoantero: mitkä on nuo "jämymmät" jouset?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 19.11.2012 22:29

Muistaakseni seuraava kantavuusluokka noista vakioista.Tästä jo muutama vuosi aikaa,kun ne vaihdoin.
Voin katsoa huomenna ne väritäplät niistä,jos vielä tallella.

Täplät löytyivät,3 vaaleanpunaista ja yksi vähän tummemman punainen.
Auto siis 90 heppasella koneella ja neekerivarustuksella.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.6.2013 21:28

Mikäs tänhetkinen tilanne noilla korottavilla alustoilla on? Serkku kyseli nelos 4motion TDI:hinsä kun pitäis mettässä päästä vähän pienemmillä vaurioilla.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 20.6.2013 8:08

Jormalainen, marmorilta saa. Ainakin vaimokkeen vajaavetoiseen kun kyselin, mutta hinnan puolesta saivat myös jäädä sinne marmorille.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2013 13:42

Samaa oli serkkukin mieltä. Töineen jotain 1300 €...

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 20.6.2013 14:17

Max.300 euroa,mitä nyt jämymmät jouset maksaa.Korotuspalat ei montaa kymppiä maksa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2013 15:06

Kun ei löydy muuta kun taakse 25 mm ja eteen 15 mm, vai miten se oli. Luokkaa 65 € per akseli.

Pidemmät iskaritkin tarttis jos pidemmät jouset löytyy.

Mites muuten takana noi pyöränkulmat, kun huonontien alustassa on eri tukivarret takana?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 20.6.2013 19:38

Tuosta sitten osaa mitään sanoa,jos suurempia korotuksia kaivataan.
Minulle riittää toi 20-30 mm.korotus ja etupään jämäkkyys.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa