golf 3 kierrosrajoitin ongelma, käännösapua tarvitaan.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jarvja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.6.2006 1:16

golf 3 kierrosrajoitin ongelma, käännösapua tarvitaan.

ViestiKirjoittaja jarvja » 3.4.2007 18:37

vw golf gti 2.0 8v ongelma seuraava. lähtee heikosti käyntiin, joskus vaatii useamman startin, että jää käyntiin. kylmänä toimii paremmin.
joskus tyhjäkäynti pomppii 800 - 1000 rpm välillä ja kiihtyvyys heikko. aamulla kylmänä tosin kiihtyy kuin unelma.
toinen ongelma on kierrosrajoitin, joka stoppaa 5.000 rpm. tällöin rajoittaa siten, että aivan kuin bensan syöttöä katkotaan.
vikakoodit luin omalla ostamallani kaapelilla (www.elekma.fi odb-2) ja ne kontrollerit mitä pystyn shareware ohjelmalla tsekkaamaan, niin antaa 2 vikakoodia.

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-00 - Signal Outside Specifications

00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

löysin vastaavan ongelman englankieliseltä webbisivulta, mutta auton teknisten osien sanasto heikko. Jos joku voisi tulkata, niin olisi hyvä. Näyttäisi löytäneen ratkaisun siellä.

linkki sivustolle :
http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/sho ... art/2/vc/1

4 alin vastaus.
löysin myös viittauksia hall anturin viittaavaan vikaan ? mistä tämä löytyy ? kuinka se tarkistetaan.
virranjakan kansi näyttää ehjältä ja puhtaalta.
tarkoitus olisi välttää kallista merkkihuoltoa ja selvittää vika itse ja huollattaa se halvemmassa paikassa.

kiitos etukäteen vastauksista.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.4.2007 18:49

hall anturi on virranjakajassa kiinni ja kuulosta siltä että vika on siinä ja onhan se antanut myös vikakoodin,

jarvja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.6.2006 1:16

ViestiKirjoittaja jarvja » 3.4.2007 21:15

pitääpä ottaa tälläviikolla yhteyttä nyrkkipajaan, jos vaihtais sen ja katsoo mitä se vaikuttaa. toivottavasti ei ole kallis osa.

jarvja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.6.2006 1:16

ViestiKirjoittaja jarvja » 4.4.2007 18:14

tuttavani, joka autoani on aiemmin korjannut sanoi, että oli vaihtanut -95 mitsuun virranjakajan ja hinta pyöri 1500e kieppeillä ?? mistä saisi tietoa onko tuo pelkköä hall anturi vaihdettavavissa ? eli onko se virranjakajan sisällä vai jossain muualla ?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.4.2007 19:16

Onpa vähän hintavan kuuloinen katoppa myynti palsaa olisko siellä myytävänä

Kysytäänpä viisammilta tässä topicissa että passaako sama jakaja uudempaan puolaan ja vanhempaan puolaan

jarvja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.6.2006 1:16

ViestiKirjoittaja jarvja » 6.4.2007 11:45

Soitin varaosa helmiselle ja tiedustelin, onko tuo hall anturi vaihdettavissa ja sieltä tuli myöntävä vastaus. hinta 58e
ihmetteli kyllä, etä hall anturi olisi mennyt rikki. kuulemma harvinaista. millä tuon virranjakajan saisi testattua ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.4.2007 12:45

Mä luulen ettei sulla ole hal anturi rikki! Otitko noi koodit ulos auto kaydessä vai sammutettuna? Nimittäin jos auto oli sammutettuna niin se antaa silloin aina ton hall anturin vian vaikkei siinä mitään vikaa olisikaan. Näin ainakin aika useassa pelissä mitä oon testereillä tutkinut.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.4.2007 14:35

mikä vuosimalli? mun '92:sessa hall-anturi ei anna v-koodia vaikka auto ei oo käynnissä. että saattaa hyvinki olla se hall rikki

jarvja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.6.2006 1:16

ViestiKirjoittaja jarvja » 8.4.2007 19:15

auto on -95. en muista oliko auto käynnissä vai ei. kokeilen tänään pyyhkiä vikakoodit ja katsoa uudelleen auto käynnissä. mikä tämä toinen vikakoodi on

00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 8.4.2007 20:25

Intermittent
Ajoittainen ei siis Jatkuva (oisko, Permanent)vika. On siis joskus satunnaisesti tehnyt jotain jossain Jännitteen syötössä B+ jos vika uusiutuu pian voi asialle alkaa tekemään jotain. Valohoitoa vaan ekaks...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 8.4.2007 23:26

Kun kukaan muu ei ilmeisesti täällä lontoota puhu niin palataan nyt tuohon aloittajan alkuperäiseen kysymykseen.

Tuossa yllä mainitussa URLissa neljänneksi alimmassa postauksessa kaveri kertoo että oli kääntänyt ykkössylinterin yläkuolokohtaan ja silloin virranjakaja varsi oli väärässä kohdassa (eli sytytys pielessä).

Suosittelisin tuota tarkistusta myös sulle.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.4.2007 16:11

ei se virranjakajan varsi mee väärin jos jakaja on paikallaan, ainoastaan sitten jos jakaja on irti ja silloin menee pyörittelemään konetta. Tai jos nokka-akselin hihna on irti pääsee apuakselin pyörä pyörähtämään ja silloin on myös jakaja sekaisin.

Ja en nyt ihan kokonaan tuota englanninkielistä lukenut mutta siinä mainitaan myös jakohihnan vaihto ja että se vika olisi tullut mahd. sen jälkeen... mutta tottakai kannattaa tarkistaa ...

jarvja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.6.2006 1:16

ViestiKirjoittaja jarvja » 10.4.2007 19:00

pyyhin vikakoodit ja koitin uudelleen lukea ja ei mitään vikakoodeja tullut. juuri äsken koitin lukea uudelleen, mutta unohdin startata auton. kesken lukemisen sitten starttasin, niin se g40 hall sensor oli siellä taas. pyyhin sen taas pois ja starttailin autoa muutaman kerran ja luin, mutta ei mitään vikakoodia. tuossa kun ekan kerran auton starttasin niin se lähti huonosti käyntiin. niinkuin aina ennenkin, mutta uudelleen käynnistykset peräkkäin, niin auto starttasi aina kerralla. kierrokset rajoittuu vielä sinne 5.000 rpm ja huonosti kiihtyy. huomenna pitäisi päästä nyrkkipajalle, jos osais näillä tiedoilla jotain tehdä.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 13.4.2007 16:56

koita sitä ennakon muuttamista, yksi 13mm? pultti löysälle virranjakajan juuresta ja samalla kun auto käy kääntelee muutaman asteen aikaisempaan tai myöhempään ja samalla seuraa käyntiä, ja käy vaikka kaasuttelemassa tappiin saakka...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa