ilmastointi vw golf
Valvoja: ffp jäsenet
ilmastointi vw golf
mitä kaikkia osia tarvii jos laittaa jälkikäteen ilmastoinnin. ja onko kova homma laittaa?
En viitsi tehdä uutta topiccia, joten kysyn tässä, että löytyykö mistään ohjeita ilmastoinnin sähköjen tekemiseen? Onko esim. kirjastossa missään korjausoppaassa sähkökaavioita mihin sisältyisi kakkosen ilmastoinnin sähkökaaviot?
Itsellä on nyt kaksi johtosarjaa mitkä pitäisi yhdistää ja olisi hyvä jos joku osaisi neuvoa tai kertoisi mistä saisi kaaviot tähän hommaan? On niin pirunmoinen homma merkata ja tehdä sarja tyhjästä kun kaaviolla työ helpottuisi.
Saako muuten marmoritiskiltä sähkökaavioita, jos lakki kourassa ja nöyränä kävisi kysymässä? :)
Itsellä on nyt kaksi johtosarjaa mitkä pitäisi yhdistää ja olisi hyvä jos joku osaisi neuvoa tai kertoisi mistä saisi kaaviot tähän hommaan? On niin pirunmoinen homma merkata ja tehdä sarja tyhjästä kun kaaviolla työ helpottuisi.
Saako muuten marmoritiskiltä sähkökaavioita, jos lakki kourassa ja nöyränä kävisi kysymässä? :)
Sähkiksiä löytyy googlella, haynesin kirjoista jne
manuaali-ilmastointi toimii yksinkertaisimmillaan niin että otat vain painekytkimen ehdoksi käynnistymiselle. releellä tuulettimet pohottamaan ja virrat kompuran magneettikytkimelle jos paineet ok. tämä edellyttää että et yritä kytkeä liian kylmällä ilmalla, muuten pitää ottaa lämpötila-anturi mukaan.
alkuperäisessä on jäähdyttimen yhteydessä tuulettimenohjausmoduuli jonka kautta kaikki menee, eli jos otat alkup. purkuosat niin tämähän tulee siinä syylärin kyljessä. siitä piuhat lämpötilaan ja paineeseen ja tietysti sisälle kytkimeen.
sähköt ei tuossa manuaali-ilmastoinnissa siis iso asia ole jos muuten viitsit ja saat kennot ja putket paikoilleen ja tietysti kompuran.
manuaali-ilmastointi toimii yksinkertaisimmillaan niin että otat vain painekytkimen ehdoksi käynnistymiselle. releellä tuulettimet pohottamaan ja virrat kompuran magneettikytkimelle jos paineet ok. tämä edellyttää että et yritä kytkeä liian kylmällä ilmalla, muuten pitää ottaa lämpötila-anturi mukaan.
alkuperäisessä on jäähdyttimen yhteydessä tuulettimenohjausmoduuli jonka kautta kaikki menee, eli jos otat alkup. purkuosat niin tämähän tulee siinä syylärin kyljessä. siitä piuhat lämpötilaan ja paineeseen ja tietysti sisälle kytkimeen.
sähköt ei tuossa manuaali-ilmastoinnissa siis iso asia ole jos muuten viitsit ja saat kennot ja putket paikoilleen ja tietysti kompuran.
Itsellä on nyt kaksi johtosarjaa mitkä pitäisi yhdistää ja olisi hyvä jos joku osaisi neuvoa tai kertoisi mistä saisi kaaviot tähän hommaan? On niin pirunmoinen homma merkata ja tehdä sarja tyhjästä kun kaaviolla työ helpottuisi.
Itse tein omaani (G1) niin, että toisen auton johdoista erottelin ilmastoinnin/sisäpuhaltimen johdot ja lisäsin ne auton johtosarjaan erilleen. Asiaa toki helpotti, että kaikki romut oli samasta autosta peräisin. Peltiä joutui leikkomaan myös, ja tekemään järjestelyjä konehuoneessa kun vanha kompura on aika juhlallisen kokoinen...
juu noi kilkkeet on aika helppo itessään kiinnitellä, mut mieles olis vaan tehdä kunnolla kun kaikki on nyt auki samalla kun konehuonetta maalaan korinväriin. Tekis sitten noi sähkötkin niinkuin ne pitäis olla :) Milläs hakusanoilla olis hyvä lähtee etsiin googlesta?
edit. Mitä on ne kaks anturia putkessa kiinni? jotain paine-antureita? Ja onko lämpöanturi se joka on sisäkotelon pohjassa kiinni?
edit. Mitä on ne kaks anturia putkessa kiinni? jotain paine-antureita? Ja onko lämpöanturi se joka on sisäkotelon pohjassa kiinni?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa