1.8t passatin turbon vaihto episodi "vika löytynyt"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

1.8t passatin turbon vaihto episodi "vika löytynyt"

ViestiKirjoittaja helmut » 3.4.2007 13:02

morjes.. pääsiäisen pyhinä ois tarkoitus vaihtaa uus turbo otsikon mukaiseen kehonkuljettimeen kuljetin on vm 98. mitä tulee ottaa huomioon kun turbo vaihdetaan.? esim kun uus mötikkä on paikollaan niin ensi käynistys, kuinka varmista et öljy kiertää varmasti yms ja onko ylipääsemätön rojekti?
ja muut asia jotka tulee huomioida

rojektiin varatut vermeet:
turbo,tiivisteet, klemmarit, öljyt ,suodatin,peräkärrillinen työkaluja ,6 kartonkia amerikkalaisia kevyt savukkeita ja epäonnistumiseen varattu 10kg leka, 5l bensaa ja tulitikut.

-helmut-
Viimeksi muokannut helmut, 10.4.2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 3.4.2007 15:10

Ei se mikään kamala homma ole kylläkään.

Öljyt ja suodatin on hyvä vaihtaa tässä vaiheessa kanssa, joten öljyt pois ja turbon irrotukseen:

Ilmanputsari ja muut esteet huis kuikkaan. Turbolta pultit auki pakosarjasta (ja tiety se pakosarjaki on hyvä ottaa pois edestä. Sen jälkeen kannattaa käydä ottamassa auton alta pakoputken joustokohdasta yksi pultti irti niin on helpompaa työstää kun antaa periksi. Sitten vain letkut irti turbosta ja nesteitä vuotaa niin maan perusteellisesti jos et meinaa tulpata niitä letkuja millään. Sitten turbo irti downpipestä (on muuten widdumaises paikkaa se takimmainen pultti) ja turbo onkin sitten irti. Alapuolelta turboa löytyy tämä jäykkä öljyputki ja suosittelen sen irroittamista niin tulee se turbo sieltä ihan kiltisti kikkailematta ylös.

Sitten vain uutta paikalleen käänteisessä järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt paikalleen ja eiku auto käyntiin ja tarkistella että kaikki toimii oikein. Jos on ihan uusi turbo niin saattaa pintakäsittelyaineet vähän kärytä alkuun joten älä ihmettele erikoisia hajuja.

Siinäpä se näin ulkomuistista, saatto jotain jäädä sanomatta mutta kyllä sie ne huomaat sitten :)

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.4.2007 15:36

Kannattaa puhallella ahtimen öljyn tuloputki puhtaaksi ennen asennusta.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 5.4.2007 19:48

ja vielä sen verran tosta hommasta et jos hukkaportin tankoa vähän jatkas niin onko se hyvä kikka? on vaan isot pojat kertonut et sillä saadaan ahtoja nostettua. ainiin kiitoksia noista edellisistä vinkeistä... huomenna on sit tuomion päivä et tarviiko lekaa ja bensaa käyttää...

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 5.4.2007 21:46

Tuolla tavalla kun lähdet ahtoja nostelemaan ohjelmaa muokkaamatta niin tuloksena on todennäköisesti jotain ikävää. Eli jos haluat tehoa osta lastu. Jos ei ole rahaa lastuun niin aja vakiolla ja säästä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.4.2007 22:41

Noi purkkaviritykset voi toimia jossain vanhassa Nissanissa, mutta ei näissä vehkeissä.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 6.4.2007 19:23

no niin nyt alkaa olla auto valeltu bensalla mut kun unohin tikut kotiin... eli kun irrotin pakosarjaa niin sieltähän paljastu ylläri.. 3 pinnapultia poikki ja ei sit minkän näkösta vastakierre tappia tai kierre pakkaa,auto pitäs olla huomenna ajossa ja täällä jumalan selän takana pyhänä ei mitään mahiksia saada vehkeitä, ai ristus kiristelee ja kovasti....

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.4.2007 19:36

Missäs vaikutat?

Mulla olis 1.6 8v koneen pinnapultteja keski-suomessa muttei taida käydä

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 6.4.2007 19:52

jep kiitos vaan mut oon pohjois-karjalassa ja ongelma on et millä saan ne tyrät pois ku ne katkas kanteen...

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 7.4.2007 16:26

no niin nyt ois käppyrä paikallaan ja koe ajot suoritettu, pikku pettymys ku vanhalla ahtimella ja pakosarjalla veti paljon paremmin.. eli oireet on semmosen kun paikallaan käyttää kieroksia niin kaasuläpältä kokeilee ahto pukea niin tuntuu ahtavan eri hyvin, mut kun laskee kierokset ilmanputsarista kuuluu "höplötystä" 3000-3500 välillä tuntuis vetävän hyvin mut sen jälkeen tuntuis et veto hiipuis.. ja kun kovasti vedätettäessä päästää kaasulta jalan niin nykäsee muutaman kerran... auttakaa miestä mäessä..!

no niin lisää koeajoja, dumpin letku oli halki ja sen kun korjas ja otti n75 venttiililtä töpselin irti niin 2500-3500 välillä rupes vetämään niinkun pitää mut sen jälkeen taas hiipuu.. töpseli paikoillaan tuntuu aika voimattomalta edelleen.. apua

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 10.4.2007 12:39

no niin vika selvitetty, ahtopaineen rajotin ventiilin johto oli poikki pistokkeen juuresta ja ostin turhaan ventiilin, eli yks ylimääräinen ois jos joku kaipaa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa