Sylinterikannen korjautus...
Valvoja: ffp jäsenet
Sylinterikannen korjautus...
Morjesta kaikille!aloin tuossa hajottamaan MK 2 16V golffia atomeiksi... ihmettelin tuossa aikasemmin ku otin moottorista kannen pois, niin kaikki muut männät näytti ihan normaaleilta, mutta 2 sylinterin mäntä oli niin kuin pesty siis puhas ja männän päällä oli jotai pisaroita... nooh, maistoin sitä ja sehän oli jäähdytysnestettä...siinä vaiheessa jo arvasin, että mikä on vialla... nyt ku sitten pesin tuon sylinterikannen ja irrottelin siitä venttiileitä, nii kattelin asiaa tarkemmin:imuventtiilin ja tulpan väliltä kansi oli halki...Eli nyt kuuluukin kysymys, että onko teillä kokemusta nuista kansien korjautuksista...siis tällaisessa halkeamatapauksessa...eli kestääkö kansi korjauksen jälkeen kuin hyvin, vai onko turhaa työtä kiikuttaa sitä pajalle?
vaan kannattaakos nuita hitsauttaa...?tuleeko kestämään...?auton mukana tuli kylläkin yks samallaine varakansi...edellinene omistaja sano, että pitäs olla ehjä...silmämääräisesti katottuna en löytäny vastaavia lohkeamia...pitäs varmaan käyttää vaan koeponnistuksella ennen ku uskaltaa laittaa kiinni...tohtiikos sitä laittaa edellisestä kannesta kaikki muut romut, paitsi hydrauliset nostajat ja venttiilit/jouset suoraan toiseen kanteen??siis nokat ja niien kiinikkeet, eli laakeripinnat?
No yleensä taitavat olla vain kosmeettinen haitta nuo tulpan ja venttiilin väliset halkeamat. Kyllä ne koneistamolla tietää saako siitä vielä kunnollista kantta ja kannattaako korjata.
Kyllähän noita osia voi vaihdella kansien välillä. Nuo nokan laakerikannet pitäisin kyllä samassa kannesa mistä ne on irroitettukin.
Kyllähän noita osia voi vaihdella kansien välillä. Nuo nokan laakerikannet pitäisin kyllä samassa kannesa mistä ne on irroitettukin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jahas, taitaa olla ihan yleinen vika tämä...mutta eiks siitä oo haittaa, että männän päälle pääsee jäähytysnestettä...halkeama on tosi pieni, että ei siitä paljoo pääse vuotaan, mutta männän se oli pessy hyväksi:)...ja jäähytinnestettä ei kuitenkaan tarvinnu lisäillä...miten muuten se koeponnistus, pitäähän venttiilit olla paikoillaan kun se tehdään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eli palotilasta katsottuna tulpan kierrettä siinä saa olla näkyvä halkeama joka ulottuu tulpan kierteisiin kolmanteen kierrokseen asti ja leveys alle puoli milliä.
Tuon tarkemmin en osaa asiaa kertoa. Mitä tarkemmin sanottuna et ymmärrä?
Selventävää kuvaa ei mulla ole.
Tuon tarkemmin en osaa asiaa kertoa. Mitä tarkemmin sanottuna et ymmärrä?
Selventävää kuvaa ei mulla ole.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 7.4.2007 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ko. auton ex-omistajana oon tutkaillu tuota gtigolffin-projektia niin mitähän ne hankaumat siinä halkeamakohdan männän kyljessä voisivat kertoa siitä halkeaman vakavuudesta?Hankaumia ei kylläkään sormituntumalla edes tunne mutta ne näkyivät kuitenkin, olikohan se imu- vai pakopuolen kyljellä!?Vai muistanko oikein, että ne olivat juuri vuotokohdan männässä?
Niin ja nyt kun vein tuon varakannen tuonne koeponnistukseen, niin huomasin, että eihän mulla oo kyseiseen kanteen olemassa laakeripukkeja...eli onnistuukos ottaa vanhasta kannesta ja laittaa tähän kunnostettuun (ilmeisesti ei)...?kannattaako nokat laittaa alkuperäisestä kannesta, vai juuri tästä vara-osakannesta jos näin meinaa kasata?mitä seurauksia tästä voi olla tiedossa...?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa