Huomioitavaa passat 2,8 syncroa ostettaessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

radiantti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.4.2007 13:51

Huomioitavaa passat 2,8 syncroa ostettaessa

ViestiKirjoittaja radiantti » 5.4.2007 14:01

Moro

Nyt olisi tarpeen tuollainen voimanpesä hyvällä vetopidolla. Mitäs koeajolla täytyisi kuullostella/tarkastaa jotta välttyy hirmusilta remonteilta?
Paljon maksaa nokkahihnan vaihto ko. rassiin?
Millaisilla kulutuksilla selviää? Manuaali vaihde. NAINEN / MIES.

Kiitos etukäteen.

Winter
-
Viestit: 47
Liittynyt: 19.7.2004 18:15

ViestiKirjoittaja Winter » 5.4.2007 17:14

No vastataan nyt edes jotain.
Tietenkin kantsii kuunnella esiintyykö niitä etupäänkolinoita tukivarsista, toihan on se perus korjauskohde näissä. Hakusessa ilmeisesti kuitenkin 3b/bg malli.
Jakopäänhihnan vaihtoaika kantsii selvittää, en tiedä mitä maksaa vaihtaa mutta luultavasti paljon.
Kulutus itsellä maantie 8-10l, kaupunki 11-15l, tosin mulla vain etuveto. Toisin sanoen soppaa menee ihan kiitettävästi jos yhtään innostuu polkemaan. Mutta kukapa V6:ta ostaiskaan jos haluaa halvalla ajaa.

Len
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.2.2004 9:11

ViestiKirjoittaja Len » 5.4.2007 20:23

vesipumppu taitaa olla tyyppivika....

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 5.4.2007 21:48

Ja öljyähän se työntää pihalle vähän joka raosta. Venttiilikoppien tiivisteet ja nokka-akselin juuresta jostain kova vuotamaan. Eli niiden uusiminen varmaan tulee jossain vaiheessa eteen.

Kulutus on ihan maltillinen jos malttaa ajaa nätisti. Maantiellä 8-10 l/100km ja kauungissa 11 --> Pienin kulutus millä oon reilun kolmen sadan kilsan menemään maantiellä oli 7.8 l/100, mutta joutuu jo ajamaan suht nätisti ;)

Varsin tyytyväinen olen omaan kulkineeseen ollut, jos nyt ei pienistä öljyvuodoista välitä.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 5.4.2007 22:30

Paljon ajetut (yli 150 tkm) oksentaa aina jakopäästä pääasiassa öljyä, myös vesivuodot on yleisiä. Huohotinputkistot ilman lämmitysvastusta on varmasti tukossa viimeistään talvisin. Nämä kaikki pitää kunnostaa aina jakopäärempan yhteydessä. Että tuota, osta pois vaan jos ei oo rahoille muuta käyttöö.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 6.4.2007 10:28

Tuota huohotinputkiston tukkoisuutta en kyllä allekirjoita. Omassa ei lämmitysvastusta, eikä tuo viime talvena tukkoon mennyt / jäätynyt. Aika paljon kiinni röörien puhtaudesta. Menee varmasti tukkoon, jos ajaa lyhyttä ajoa eikä öljyt ehdi lämmetä tarpeeksi (kerääntyy sitä valkeaa moskaa). Ja toinen pointti on röörien puhdistus. Syksyllä puhdistaa huohotusjärjestelmän niin eipä tule ongelmia, siinä ei lämmittimet auta jos putket on jo lämpimällä ilmalla tukossa.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 6.4.2007 12:07

^Hyvä pointti, mutta esimerkiksi kuinka moni V6-sen omistajista tekee kyseisen operaation syksyisin? Toimenpide ei valitettavasti määräaikaishuoltoihin kuulu. En täysin mollaa kutosen hommaamista, hyviäkin yksilöitä on myynnissä -> mutta tarkkana siinä saa olla, liian helposti joutuu pettymään.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 6.4.2007 12:26

Juu, kyllä tarkkuutta saa olla mukana. Ja huollot ei ole sieltä halvimmasta päästä. Luulen, että kovin moni V6:sen omistaja ei putsaile niitä putkia. Itse kuulun siihen ryhmään joka putsailee :D

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 6.4.2007 12:40

Vikoihin en nyt rupea ottamaan sen enempää kantaa, tarkemmin kun lueskelee esim. tän foorumin juttuja niin joka moottori tyypissä/automallissa löytyy joitain vikoja.

Manuaalista ei ole kokemusta, mutta tuo kutonen on kyllä omaa luokkaansa noihin pienempiin koneisiin verrattuna. Kannattais harkita autoa missä on automaattiloota, on meinaan järkyttävän hyvä yhdistelmä tuo v6/at/4x4, ei ongelmia talvella missään tilanteessa vaikka olis painavampi kärry perässä ja toiskseen pesee kyllä ruuhkaliikenteessä manuaalin ihan 5-0.

Kulutuksesta sen verran, että oma kulkine syö matkassa 8-10l ja kaupungissa 12-16l/100km, enemmänkin saa palamaan helposti etenkin talvella...

Osta pois ja hyvästä kannattaa maksaa

radiantti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.4.2007 13:51

Lahden autosalpa ...

ViestiKirjoittaja radiantti » 9.4.2007 21:24

Kävin koe-ajamassa autosalvan passatin. Myyjä sano et ihan kelpo peli, kilometrien mukaisessa kunnossa (194tkm).
- Kytkin luisti
- auto savutti, siis aivan selkeästi poltti öljyä!
- nahkaratista oli lähtenyt koko kehän matkalta musta väri nahasta! (194tkm?)
- kuskin puolinahkapenkkin perseenalus alcantara, vai mitä se nyt onkaan oli kuin huonosti suomustetun särjen kylki, siis aivan kuin olisi juustohöylällä hajotettu tahallaan.
- apukuskin penkin istuimen tikkaus revennyt persiin alta.
- alusta ja voimansiirto tuntuivat kylläkin olevan hyvässä tikissä

Tuotu saksasta 3 vuotta sitten. Korjauskuitteja reilusti hanskalokerossa.
Kyllä jää ainakin tuo "yksilö" odottamaan toista ostajaa, ja meikä jatkaa hakemista.
Hieman epäilyttää nuo kilometrit....

Olen muuten hakemassa vaihtoa golffista esim. passattiin.
nettiauto id:1220340

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 9.4.2007 21:35

Kilometreistä viis, kuntohan sen ratkaisee ja sitä kuntoa ei selvästikään tuosta yksilöstä löytynyt :D

Winter
-
Viestit: 47
Liittynyt: 19.7.2004 18:15

ViestiKirjoittaja Winter » 9.4.2007 22:53

Joo kyllä se kunto kannattaa tosiaan kantsoa ihan silmämääräisesti, ei kilsoista. On kyllä _tosi_ huonossa kunnossa bensa v6 jos älyttömästi savuttaa, normaalilla huollollahan tommonen kone ei lopu ikinä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa