morjes.. pääsiäisen pyhinä ois tarkoitus vaihtaa uus turbo otsikon mukaiseen kehonkuljettimeen kuljetin on vm 98. mitä tulee ottaa huomioon kun turbo vaihdetaan.? esim kun uus mötikkä on paikollaan niin ensi käynistys, kuinka varmista et öljy kiertää varmasti yms ja onko ylipääsemätön rojekti?
ja muut asia jotka tulee huomioida
rojektiin varatut vermeet:
turbo,tiivisteet, klemmarit, öljyt ,suodatin,peräkärrillinen työkaluja ,6 kartonkia amerikkalaisia kevyt savukkeita ja epäonnistumiseen varattu 10kg leka, 5l bensaa ja tulitikut.
-helmut-
1.8t passatin turbon vaihto episodi "vika löytynyt"
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t passatin turbon vaihto episodi "vika löytynyt"
Viimeksi muokannut helmut, 10.4.2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se mikään kamala homma ole kylläkään.
Öljyt ja suodatin on hyvä vaihtaa tässä vaiheessa kanssa, joten öljyt pois ja turbon irrotukseen:
Ilmanputsari ja muut esteet huis kuikkaan. Turbolta pultit auki pakosarjasta (ja tiety se pakosarjaki on hyvä ottaa pois edestä. Sen jälkeen kannattaa käydä ottamassa auton alta pakoputken joustokohdasta yksi pultti irti niin on helpompaa työstää kun antaa periksi. Sitten vain letkut irti turbosta ja nesteitä vuotaa niin maan perusteellisesti jos et meinaa tulpata niitä letkuja millään. Sitten turbo irti downpipestä (on muuten widdumaises paikkaa se takimmainen pultti) ja turbo onkin sitten irti. Alapuolelta turboa löytyy tämä jäykkä öljyputki ja suosittelen sen irroittamista niin tulee se turbo sieltä ihan kiltisti kikkailematta ylös.
Sitten vain uutta paikalleen käänteisessä järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt paikalleen ja eiku auto käyntiin ja tarkistella että kaikki toimii oikein. Jos on ihan uusi turbo niin saattaa pintakäsittelyaineet vähän kärytä alkuun joten älä ihmettele erikoisia hajuja.
Siinäpä se näin ulkomuistista, saatto jotain jäädä sanomatta mutta kyllä sie ne huomaat sitten :)
Öljyt ja suodatin on hyvä vaihtaa tässä vaiheessa kanssa, joten öljyt pois ja turbon irrotukseen:
Ilmanputsari ja muut esteet huis kuikkaan. Turbolta pultit auki pakosarjasta (ja tiety se pakosarjaki on hyvä ottaa pois edestä. Sen jälkeen kannattaa käydä ottamassa auton alta pakoputken joustokohdasta yksi pultti irti niin on helpompaa työstää kun antaa periksi. Sitten vain letkut irti turbosta ja nesteitä vuotaa niin maan perusteellisesti jos et meinaa tulpata niitä letkuja millään. Sitten turbo irti downpipestä (on muuten widdumaises paikkaa se takimmainen pultti) ja turbo onkin sitten irti. Alapuolelta turboa löytyy tämä jäykkä öljyputki ja suosittelen sen irroittamista niin tulee se turbo sieltä ihan kiltisti kikkailematta ylös.
Sitten vain uutta paikalleen käänteisessä järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt paikalleen ja eiku auto käyntiin ja tarkistella että kaikki toimii oikein. Jos on ihan uusi turbo niin saattaa pintakäsittelyaineet vähän kärytä alkuun joten älä ihmettele erikoisia hajuja.
Siinäpä se näin ulkomuistista, saatto jotain jäädä sanomatta mutta kyllä sie ne huomaat sitten :)
no niin nyt alkaa olla auto valeltu bensalla mut kun unohin tikut kotiin... eli kun irrotin pakosarjaa niin sieltähän paljastu ylläri.. 3 pinnapultia poikki ja ei sit minkän näkösta vastakierre tappia tai kierre pakkaa,auto pitäs olla huomenna ajossa ja täällä jumalan selän takana pyhänä ei mitään mahiksia saada vehkeitä, ai ristus kiristelee ja kovasti....
no niin nyt ois käppyrä paikallaan ja koe ajot suoritettu, pikku pettymys ku vanhalla ahtimella ja pakosarjalla veti paljon paremmin.. eli oireet on semmosen kun paikallaan käyttää kieroksia niin kaasuläpältä kokeilee ahto pukea niin tuntuu ahtavan eri hyvin, mut kun laskee kierokset ilmanputsarista kuuluu "höplötystä" 3000-3500 välillä tuntuis vetävän hyvin mut sen jälkeen tuntuis et veto hiipuis.. ja kun kovasti vedätettäessä päästää kaasulta jalan niin nykäsee muutaman kerran... auttakaa miestä mäessä..!
no niin lisää koeajoja, dumpin letku oli halki ja sen kun korjas ja otti n75 venttiililtä töpselin irti niin 2500-3500 välillä rupes vetämään niinkun pitää mut sen jälkeen taas hiipuu.. töpseli paikoillaan tuntuu aika voimattomalta edelleen.. apua
no niin lisää koeajoja, dumpin letku oli halki ja sen kun korjas ja otti n75 venttiililtä töpselin irti niin 2500-3500 välillä rupes vetämään niinkun pitää mut sen jälkeen taas hiipuu.. töpseli paikoillaan tuntuu aika voimattomalta edelleen.. apua
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa