G2 seisontajarru vasemmalla ei ota
Valvoja: ffp jäsenet
G2 seisontajarru vasemmalla ei ota
katsastusmies ei tykännyt kun gt golffin seisontajarru vasemmalla otti vain 0,4 kN ja oikealla 1,4 kN..
vaijerit on uusia, mitä tässä nyt kannattaisi tehdä/uusia? kulumista en kyl oikee usko, koska oikee puoli ottaa vielä noin hyvin, et aika epätasaseen pitäs kulua...
neuvoja tulemaan..
vaijerit on uusia, mitä tässä nyt kannattaisi tehdä/uusia? kulumista en kyl oikee usko, koska oikee puoli ottaa vielä noin hyvin, et aika epätasaseen pitäs kulua...
neuvoja tulemaan..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
nyt on notkisteltu ja rasvattu vivut mut silti tuntuu et vasen jarruttaisi huonommin :/
mikä tämmösessä levyjarrullisessa systeemissä seuraavaks pitäisi vaihtaa? vai onko siellä levyn kaverina vielä rumpu, vai mikä systeemi..?
ja onko kokemusta kannattaaako tätä edes käyä näyttämässä katastuksessa jos se vielä on huonompi? eli jos muuta vikaa ei ole tuleeko tämmösestä hylätty?
mikä tämmösessä levyjarrullisessa systeemissä seuraavaks pitäisi vaihtaa? vai onko siellä levyn kaverina vielä rumpu, vai mikä systeemi..?
ja onko kokemusta kannattaaako tätä edes käyä näyttämässä katastuksessa jos se vielä on huonompi? eli jos muuta vikaa ei ole tuleeko tämmösestä hylätty?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Miten mahdoit sen tehdä?
Jos hyvän aiot saada siitä satulasta niin purat atomeiks, putsaat, rasvaat ja kiroilet tunnin tai pari että miten se kasataan.
Sitten se voi olla hyvä...
Ja tietty nää perusjutut, eli vaijerin oikea kireys, levyjen ja/tai palojen kunto ja nii edespäin.
Rakenteeltaan se satula on semmonen että sama pala toimii käyttöjarruna ja seisontajarruna. Sisällä koneisto hoitaa männän liikkeen.
Jos hyvän aiot saada siitä satulasta niin purat atomeiks, putsaat, rasvaat ja kiroilet tunnin tai pari että miten se kasataan.
Sitten se voi olla hyvä...
Ja tietty nää perusjutut, eli vaijerin oikea kireys, levyjen ja/tai palojen kunto ja nii edespäin.
Rakenteeltaan se satula on semmonen että sama pala toimii käyttöjarruna ja seisontajarruna. Sisällä koneisto hoitaa männän liikkeen.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
satulan oisin tässä äsken purkanut , mut kahden jatkovarren katkettua ei enää hermot kestäny :D
ei huvittas niitä tarkastus maksuja maksaa jos tuota ei vieläkää hyväksytä, ja toisaalta vittuako tuolle tekee jos kiinnitys pultit on niin helevetin tiukassa..
en tiiä sit kuinka huono sen pitää olla että pelkästään sen takia tulee hylsy, ku tämän homman kanssa oli viimeks yks pallonivel aika väljä..
ei huvittas niitä tarkastus maksuja maksaa jos tuota ei vieläkää hyväksytä, ja toisaalta vittuako tuolle tekee jos kiinnitys pultit on niin helevetin tiukassa..
en tiiä sit kuinka huono sen pitää olla että pelkästään sen takia tulee hylsy, ku tämän homman kanssa oli viimeks yks pallonivel aika väljä..
Viime kesänä oli aikeet vaihtaa Audiin takajarrusatulat. Arvasin, että pultit ovat tiukassa, joten laitoin hyvissä ajoin irrotusöljyä pultteihin muhimaan. Ensimmäinen kuusioavain taipui solmuun ja päätin sitten kokeilla sahaamalla kuusioavaimesta pätkän, jonka pistin sopivan hylsyn päähän. Pulttikoneella hieman momenttia ja tulos oli tämä.
Onneksi lähin varaosaliike oli lauantaina vielä auki ja sieltä löytyi merkkituotteena kuusiohylsy ½" vääntiöllä. Pulttikonetta en enää käyttänyt vaan lyhyttä (kestävää) jatkovartta, väännintä ja putkea jatkovarreksi.
Onneksi lähin varaosaliike oli lauantaina vielä auki ja sieltä löytyi merkkituotteena kuusiohylsy ½" vääntiöllä. Pulttikonetta en enää käyttänyt vaan lyhyttä (kestävää) jatkovartta, väännintä ja putkea jatkovarreksi.
Hae Motonetistä ainakin pari korjaussarjaa (minulle kelpasivat 23-6751 ja 23-6760).
Ota ne liukutappeja pitävät pultit auki (2kpl), liukutappeja täytyy pitää kiinni lenkkiavaimella ettei pyöriläpi.
Pamauta satulaa vasaralla muutamia kertoja riittävällä voimalla. Nosta satula pois.
Irroita jarruvaijerin sokka, jonka jälkeen salpaa kääntämällä sen vaijerinpäässä olevan "pallon" saa helposti vapautettua.
Tämän jälkeen irroitat jarruletkun, pidä kiinni lenkkiavaimella isommasta (n.14mm), satulaa lähempänä olevasta kohdasta ja avaa letkunpäässä olevasta kohdasta (n.11mm) lenkkiavaimella (tässä kohtaa sitä sokkaa ei tarvitse avata).
Nyt sinulla on koko satula käsissäsi, seuraavaksi laitat sen ruuvipenkkiin ja pyörität männän irti (se on kiinni kierteillä). Irroita stefa ja satulan sisällä oleva tiivisterengas. Paina mieleesi miten päin stefe männässä oli.
Puhdista osat ja tarvittaessa hio hapettumat. Puhdista myös liukutappien kolot.
Uuden tiivisteen ja stefan saa asennettua pelkin näppärin sormin takaisin mäntään ja satulaan (ei vaadi voimaa mutta ensimmäisellä kerralle ehkä sen pari tuntia kokeiluja?).
Mäntä menee takaisin kiertämällä ja painamalla. Huomaa, että takaisin painaminen saattaa vaatia vähän voimaa, koska siellä on nyt uudet tiukat tiivisteet, joiden läpi sen tulee mennä. Kierrä hitaasti ja paina samalla, pidä mäntä suorassa.
Kun se lopulta tarttuu kierteille se ei mene pelkällä pyörityksellä "loppuun asti". Lopussa sitä tulee lisäksi painaa (tämä helpottaa uusien jarrupalojen kanssa, kun ne mahtuvat satulaan helpommin).
Kun mäntää kiertää kiinni tulee varmistaa, että tiiviste on oikein. Se ei saa rullaantua tai kurttuuntua.
Ole myös tarkkana liukutappien tiivisteiden kanssa. Ne tulevat kiinni toisesta päästä tappiin ja toisesta päästä satulaan (kumi vedetään päälle, ei mene itsestään).
Kasaa kaikki takaisin ja muista ilmata jarrut.
Tämä on sitten seuraavassa katsastuksessa jo helpompaa.
Ota ne liukutappeja pitävät pultit auki (2kpl), liukutappeja täytyy pitää kiinni lenkkiavaimella ettei pyöriläpi.
Pamauta satulaa vasaralla muutamia kertoja riittävällä voimalla. Nosta satula pois.
Irroita jarruvaijerin sokka, jonka jälkeen salpaa kääntämällä sen vaijerinpäässä olevan "pallon" saa helposti vapautettua.
Tämän jälkeen irroitat jarruletkun, pidä kiinni lenkkiavaimella isommasta (n.14mm), satulaa lähempänä olevasta kohdasta ja avaa letkunpäässä olevasta kohdasta (n.11mm) lenkkiavaimella (tässä kohtaa sitä sokkaa ei tarvitse avata).
Nyt sinulla on koko satula käsissäsi, seuraavaksi laitat sen ruuvipenkkiin ja pyörität männän irti (se on kiinni kierteillä). Irroita stefa ja satulan sisällä oleva tiivisterengas. Paina mieleesi miten päin stefe männässä oli.
Puhdista osat ja tarvittaessa hio hapettumat. Puhdista myös liukutappien kolot.
Uuden tiivisteen ja stefan saa asennettua pelkin näppärin sormin takaisin mäntään ja satulaan (ei vaadi voimaa mutta ensimmäisellä kerralle ehkä sen pari tuntia kokeiluja?).
Mäntä menee takaisin kiertämällä ja painamalla. Huomaa, että takaisin painaminen saattaa vaatia vähän voimaa, koska siellä on nyt uudet tiukat tiivisteet, joiden läpi sen tulee mennä. Kierrä hitaasti ja paina samalla, pidä mäntä suorassa.
Kun se lopulta tarttuu kierteille se ei mene pelkällä pyörityksellä "loppuun asti". Lopussa sitä tulee lisäksi painaa (tämä helpottaa uusien jarrupalojen kanssa, kun ne mahtuvat satulaan helpommin).
Kun mäntää kiertää kiinni tulee varmistaa, että tiiviste on oikein. Se ei saa rullaantua tai kurttuuntua.
Ole myös tarkkana liukutappien tiivisteiden kanssa. Ne tulevat kiinni toisesta päästä tappiin ja toisesta päästä satulaan (kumi vedetään päälle, ei mene itsestään).
Kasaa kaikki takaisin ja muista ilmata jarrut.
Tämä on sitten seuraavassa katsastuksessa jo helpompaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 47 vierailijaa