vw golf gti 2.0 8v ongelma seuraava. lähtee heikosti käyntiin, joskus vaatii useamman startin, että jää käyntiin. kylmänä toimii paremmin.
joskus tyhjäkäynti pomppii 800 - 1000 rpm välillä ja kiihtyvyys heikko. aamulla kylmänä tosin kiihtyy kuin unelma.
toinen ongelma on kierrosrajoitin, joka stoppaa 5.000 rpm. tällöin rajoittaa siten, että aivan kuin bensan syöttöä katkotaan.
vikakoodit luin omalla ostamallani kaapelilla (www.elekma.fi odb-2) ja ne kontrollerit mitä pystyn shareware ohjelmalla tsekkaamaan, niin antaa 2 vikakoodia.
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-00 - Signal Outside Specifications
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
löysin vastaavan ongelman englankieliseltä webbisivulta, mutta auton teknisten osien sanasto heikko. Jos joku voisi tulkata, niin olisi hyvä. Näyttäisi löytäneen ratkaisun siellä.
linkki sivustolle :
http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/sho ... art/2/vc/1
4 alin vastaus.
löysin myös viittauksia hall anturin viittaavaan vikaan ? mistä tämä löytyy ? kuinka se tarkistetaan.
virranjakan kansi näyttää ehjältä ja puhtaalta.
tarkoitus olisi välttää kallista merkkihuoltoa ja selvittää vika itse ja huollattaa se halvemmassa paikassa.
kiitos etukäteen vastauksista.
golf 3 kierrosrajoitin ongelma, käännösapua tarvitaan.
Valvoja: ffp jäsenet
Kun kukaan muu ei ilmeisesti täällä lontoota puhu niin palataan nyt tuohon aloittajan alkuperäiseen kysymykseen.
Tuossa yllä mainitussa URLissa neljänneksi alimmassa postauksessa kaveri kertoo että oli kääntänyt ykkössylinterin yläkuolokohtaan ja silloin virranjakaja varsi oli väärässä kohdassa (eli sytytys pielessä).
Suosittelisin tuota tarkistusta myös sulle.
Tuossa yllä mainitussa URLissa neljänneksi alimmassa postauksessa kaveri kertoo että oli kääntänyt ykkössylinterin yläkuolokohtaan ja silloin virranjakaja varsi oli väärässä kohdassa (eli sytytys pielessä).
Suosittelisin tuota tarkistusta myös sulle.
ei se virranjakajan varsi mee väärin jos jakaja on paikallaan, ainoastaan sitten jos jakaja on irti ja silloin menee pyörittelemään konetta. Tai jos nokka-akselin hihna on irti pääsee apuakselin pyörä pyörähtämään ja silloin on myös jakaja sekaisin.
Ja en nyt ihan kokonaan tuota englanninkielistä lukenut mutta siinä mainitaan myös jakohihnan vaihto ja että se vika olisi tullut mahd. sen jälkeen... mutta tottakai kannattaa tarkistaa ...
Ja en nyt ihan kokonaan tuota englanninkielistä lukenut mutta siinä mainitaan myös jakohihnan vaihto ja että se vika olisi tullut mahd. sen jälkeen... mutta tottakai kannattaa tarkistaa ...
pyyhin vikakoodit ja koitin uudelleen lukea ja ei mitään vikakoodeja tullut. juuri äsken koitin lukea uudelleen, mutta unohdin startata auton. kesken lukemisen sitten starttasin, niin se g40 hall sensor oli siellä taas. pyyhin sen taas pois ja starttailin autoa muutaman kerran ja luin, mutta ei mitään vikakoodia. tuossa kun ekan kerran auton starttasin niin se lähti huonosti käyntiin. niinkuin aina ennenkin, mutta uudelleen käynnistykset peräkkäin, niin auto starttasi aina kerralla. kierrokset rajoittuu vielä sinne 5.000 rpm ja huonosti kiihtyy. huomenna pitäisi päästä nyrkkipajalle, jos osais näillä tiedoilla jotain tehdä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa