Auton katsastus, tampereella, madalletulla autolla...??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-MK-
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.3.2006 14:11

Auton katsastus, tampereella, madalletulla autolla...??

ViestiKirjoittaja -MK- » 1.4.2007 16:46

Viimeks kun käytin autoo katsastuksessa niin takapuskuri ja helmalevikkeet otti maahan kiinni siinä jarrutus testissä vai mikä lie.. lähti kivasti maalia ropiseen.......

Vaikka auto ei ollut ylimatala kun ne sitä mittaili vanteen keskiöstä kaaren reunaan.

Olisko tampereella päin sellasta paikkaan mihin vois ajaa matalan auton ilman murheita??

VAi pitääkö tosiaan alkaa repiin levikkeitä irti.. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.4.2007 17:54

Mitta vanteen keskiöstä kaaren reunaan saa olla mitä vain, minimi maavara ei.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 1.4.2007 18:09

Vaikka auto ei ollut ylimatala kun ne sitä mittaili vanteen keskiöstä kaaren reunaan.

Kerros lisää mitä tällä mitattiin? Miten Citroen BX pärjäisi?

-MK-
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.3.2006 14:11

ViestiKirjoittaja -MK- » 2.4.2007 14:32

Käyppä ihmeessä kysymässä a-katsastuksesta. Vitustako minä tiedän, mutta on muutkin puhuneet, että ne niin on mittaileet...

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 2.4.2007 14:46

No mitä ne on siitä mitannut? Mittailiko samalla tuhkakupin etäisyyttä taustapeilistä?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 2.4.2007 14:50

Hervannassako kävit? Siellä on tosiaan jarrudyno aika syvällä tontissa, vakiokorkuinen cordoba raapi siinä "panssarista" kiinni.

Olikohan se Tampereen Ajoneuvokatsastus (Lakalaiva), jossa kuulemma pääsee hieman matalammallakin pirssillä kulkemaan dynosta.

e: voihan sitä tietenkin ottaa ja soittaa kys. konttoreille ja kysyä tuottaako 8cm maavaralla ongelmaa.

-MK-
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.3.2006 14:11

ViestiKirjoittaja -MK- » 3.4.2007 16:03

Mittailiko samalla tuhkakupin etäisyyttä taustapeilistä?


Eikun mun kullin pituutta, oli kuulemma pisin sitten holmesin...



Hervannassako kävit? Siellä on tosiaan jarrudyno aika syvällä tontissa, vakiokorkuinen cordoba raapi siinä "panssarista" kiinni.

Olikohan se Tampereen Ajoneuvokatsastus (Lakalaiva), jossa kuulemma pääsee hieman matalammallakin pirssillä kulkemaan dynosta.

e: voihan sitä tietenkin ottaa ja soittaa kys. konttoreille ja kysyä tuottaako 8cm maavaralla ongelmaa.


Käytin tässä tampereen naapurikunnassa, ylöjärvellä.. Tuli se sitten katsastettua, revin levikkeet irti siks ajaks. Oma hommansa mutta ei voi mitn. Kävi kyllä mielessä soitella konttoreille, mutta en sit saanu aikaseks. :)

Itseasiassa tuota ei varmaan olis voinut ajaa millekkään dynolle...

Etulipan alla 7cm ja helmoissa alin kohta 6cm :PP että joo..

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 3.4.2007 16:05

Eikun mun kullin pituutta, oli kuulemma pisin sitten holmesin...

Taidan kiertää Tampereen a-katsastuksen kaukaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.4.2007 16:28

Eipä se auton katsastus ole vehkeen pituudesta kiinni: itselläni otti madaltamattomasta cabrioletista joka kerta orkkishelma kiinni katsastusaseman nosturin ramppiin. Hallitunkkia ei voinut käyttää lainkaan.

ikola
-
Viestit: 494
Liittynyt: 23.7.2003 10:55

ViestiKirjoittaja ikola » 4.4.2007 17:18

Jos kysymyksessä oli muutoskatsatus samalla, niin toi mitta navasta lokarinkaareen pitää merkitä otteeseen. Tietysti jos on jo alusta leimattu ja mitta otteessa niin sitten tarkastus. Jos ei kumpaakaan, niin luulisi näillä alustan muutoskatsastus määrillä inssin tietävän paljonko G3:sen mitta on vaikka sillä -40mm satsilla.

Bämby
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.11.2006 18:40

katsastuksesta

ViestiKirjoittaja Bämby » 5.4.2007 19:39

eikös auton kun auton alin maavara ole 8cm?! on ainakin ollu! en tiedä onko enään!

-MK-
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.3.2006 14:11

ViestiKirjoittaja -MK- » 5.4.2007 21:07

eikös auton kun auton alin maavara ole 8cm?! on ainakin ollu! en tiedä onko enään!


On se.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.4.2007 22:04

Eli sulla on liian matala auto, joka pitäisi pomppauttaa katsastuksessa. Eikä pitäisi olla valittamista jos raapii konttorilla lattiaan...

ikola
-
Viestit: 494
Liittynyt: 23.7.2003 10:55

ViestiKirjoittaja ikola » 6.4.2007 13:32

Eli maksimi madallus on 51mm pyörän navasta lokarinkaareen tai se 8cm maavaraan asti. Kumpi vaan tulee täyteen ennemmin.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 7.4.2007 15:28

Tiedän ainakin sanoa ettei kannata mennä hatanpään katsastusasemalle.
Kaveri kävi siellä ja sai hylsyn kun sumuvalot olivat liian matalalla. eli hänellä oli V40 vulva jossa n.30mm madaltava jousisatsi. en muista oliko se raja joku 21 vai 31 cm tjsp. mutta ihan alkuperäiset sumuvalot olivat toisesta nurkasta hieman yli sentin liian matalalla niin ei mennyt läpi.

Meinasi kaverilla kiehahtaa ja potkasta ne lamput paskaksi siinä katsamiehen edessa mutta ei sitten tohtinut.
Läpi meni kun katkaisi sähköt väliaikaisesti sumuvaloista!

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 20.4.2007 12:36

Käytin tuon pätkätaksin juurikin tuolla lakalaivassa aivan hetki sitten, Tampereen autokatsastuksessa. Erittäin asiallinen katsastus ja vaikka auton saaminen nosturille oli millistä kiinni niin ei siitä oltu moksiskaan. Kaaresta napaan oli 330mm, sopivasta kohdasta saatiin maavaraa mitattua 9cm, joka tarkastettiin ennen katsastuksen aloittamista. Tuonne vien romuni jatkossakin.

Kallistahan toi lysti on (110€), mutta minkäs teet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa