käykö audi tt 180hv:n ahdin gti golfiin
Valvoja: ffp jäsenet
käykö audi tt 180hv:n ahdin gti golfiin
Istuuko tollasen audin ahdin suoraan IV golfin pakosarjaan, eikös nuissa 180 TT audeissa ole se kkk 03sport ahdin?
Ai mitä saa -03 autoonkin noi recarot? Mulla menny ihan ohi sitten toi. Vai mitä tarkoitit tuolla lisävarusteella?
Siis mun käsityksen mukaan a3 tuli samalla niin sanottu facelift kuin golfeihin päivityksiä. ja golfeissa tällöin muuttu noi recarot normi trendlinen penkeiksi niin eiköhän tällöin olisi samalla vaihtunut ahdinkin, kun tuli päivityksiä? Eikä niin, että vaihdetaan vähän penkkejä/sisustaa ym... Ja sitten vuoden päästä vaihdetaan ahdinta.
Samaan aikaan tuli myös suunnilleen leon tuolla turbo mosalla, kun tuli päivityksiä golfeihin/a3:seen.
Eli tällöin hyvin todennäköisesti on sport ahdin autossa. Mikä moottorikoodi niin siitä saa vielä varmistuksen?
Murre: Sama moottori entä moottorikoodi?
Siis mun käsityksen mukaan a3 tuli samalla niin sanottu facelift kuin golfeihin päivityksiä. ja golfeissa tällöin muuttu noi recarot normi trendlinen penkeiksi niin eiköhän tällöin olisi samalla vaihtunut ahdinkin, kun tuli päivityksiä? Eikä niin, että vaihdetaan vähän penkkejä/sisustaa ym... Ja sitten vuoden päästä vaihdetaan ahdinta.
Samaan aikaan tuli myös suunnilleen leon tuolla turbo mosalla, kun tuli päivityksiä golfeihin/a3:seen.
Eli tällöin hyvin todennäköisesti on sport ahdin autossa. Mikä moottorikoodi niin siitä saa vielä varmistuksen?
Murre: Sama moottori entä moottorikoodi?
Selitin ehkä vähän epätarkasti siis kysyin:
Kun sanoit, että recarot on lisävarustelistalla niin, jos autossa vakiona tulee trendlinen penkit n.-01-> niin onko sitten ollut mahdollisuus vaikka -02 autoon lisävarusteena saanut recarot?
Itse ne ainakaan ole nähnyt kuin -01 vanhemmissa autoissa kaikissa recarot ja sitten -01 uudemmissa trendlinen penkit. Luulis, että porukka olis noita recaroita ottaneet lisävarusteena lähes kaikkiin autoihin, koska ovat sen verran paremmat.
Murre: Kun sanoit, että sama moottori noissa silti. Mutta moottorikoodejahan on vaikka muille jakaa. Eli oletko varma, että sama moottorikoodi?
Nyt kyse tosiaan gti mallista.
Kun sanoit, että recarot on lisävarustelistalla niin, jos autossa vakiona tulee trendlinen penkit n.-01-> niin onko sitten ollut mahdollisuus vaikka -02 autoon lisävarusteena saanut recarot?
Itse ne ainakaan ole nähnyt kuin -01 vanhemmissa autoissa kaikissa recarot ja sitten -01 uudemmissa trendlinen penkit. Luulis, että porukka olis noita recaroita ottaneet lisävarusteena lähes kaikkiin autoihin, koska ovat sen verran paremmat.
Murre: Kun sanoit, että sama moottori noissa silti. Mutta moottorikoodejahan on vaikka muille jakaa. Eli oletko varma, että sama moottorikoodi?
Nyt kyse tosiaan gti mallista.
Viimeksi muokannut ABT, 27.4.2007 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko jollain sitten esim. 02-04 gti jossa recaron penkit? Siis alunperin?
Voi olla myös, että -01 alkuvuodesta on myyty recaron penkeillä vakiona ja keskellä vuotta vaihtunut -trendlinen penkeiksi??
Tosin nämä taas on näitä rekisteröinti juttuja, että voi hyvin olla, että auto myyty/rekisteröity -01 vaikka on niin sanotusti ollut vanhempaa -00 mallia ja tämän takia löytyy recaron penkit??
Luulis, että joku voisi vahvistaa vielä varmasti noi asiat täällä foorumilla. Mä muistelen aikoinaan lukevani, että -01 tuli tuo sport ahdin noihin ja yhdistin vaan siihen päivitykseen sitten kun penkit ym... vaihtui.
Voi olla myös, että -01 alkuvuodesta on myyty recaron penkeillä vakiona ja keskellä vuotta vaihtunut -trendlinen penkeiksi??
Tosin nämä taas on näitä rekisteröinti juttuja, että voi hyvin olla, että auto myyty/rekisteröity -01 vaikka on niin sanotusti ollut vanhempaa -00 mallia ja tämän takia löytyy recaron penkit??
Luulis, että joku voisi vahvistaa vielä varmasti noi asiat täällä foorumilla. Mä muistelen aikoinaan lukevani, että -01 tuli tuo sport ahdin noihin ja yhdistin vaan siihen päivitykseen sitten kun penkit ym... vaihtui.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Niin ruotsissa ehkä, mutta onhan ruotsisssakin vakiona r32:ssa kunnon penkit eikä gti:n penkkejä. Entä oletko taas varma, että ei ole jälkikäteen vaihdettu?
Muita eroja mitä olen huomannut, erilainen antenni, sivuvilkut, vaihdekepin ympärillä krominen rengas, erinlaiset vanteet ym...
Itse ainakaan en ole törmännyt yhteenkään 02-03 malliin jossa olisi recarot. Siis suomi autoon.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1211592 (ulkomailta raahattu)
Muita eroja mitä olen huomannut, erilainen antenni, sivuvilkut, vaihdekepin ympärillä krominen rengas, erinlaiset vanteet ym...
Itse ainakaan en ole törmännyt yhteenkään 02-03 malliin jossa olisi recarot. Siis suomi autoon.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1211592 (ulkomailta raahattu)
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Niin siis tuossa oli kaksi erillistä asiaa joita kysyin ja joilla ei sinänsä ole tekemistä toistensa kanssa.
Eli onko 150hv ja 180hv moottoreilla muuta eroa kuin tuo ahdin? Eli merkittävästi vahvemmat männät/kannet/laakerit tms? Jos asiaa on käsitelty aiemmin täällä niin voi pistää pelkän linkin. En itse löytänyt pikaisella haulla.
Sitten toinen asia eli jos vaihdan 150hp versioon (ARZ) KKK03-sport turbon, pitääkö se ohjelmoida uudelleen ettei se hajoa vai toimiiko se samalla tavalla kuin aiemminkin?
Eikös tuon isomman ahtimen pitäisi periaatteessa antaa vähän lisäpotkua samoilla ahdoilla?
Ja tämä minun 2000 mallinen on tietääkseni vaijerikaasulla. Moottorikoodi on tuo yllämainittu ARZ.
Eli onko 150hv ja 180hv moottoreilla muuta eroa kuin tuo ahdin? Eli merkittävästi vahvemmat männät/kannet/laakerit tms? Jos asiaa on käsitelty aiemmin täällä niin voi pistää pelkän linkin. En itse löytänyt pikaisella haulla.
Sitten toinen asia eli jos vaihdan 150hp versioon (ARZ) KKK03-sport turbon, pitääkö se ohjelmoida uudelleen ettei se hajoa vai toimiiko se samalla tavalla kuin aiemminkin?
Eikös tuon isomman ahtimen pitäisi periaatteessa antaa vähän lisäpotkua samoilla ahdoilla?
Ja tämä minun 2000 mallinen on tietääkseni vaijerikaasulla. Moottorikoodi on tuo yllämainittu ARZ.
Ei ainakaan minun mielestäni tarvitse ohjelmoida uudestaan eli pitäis toimia, vaikka vaihtaisit tuon sport ahtimen.
Eikö sulla on ahdot 0.5 tuolla k03 ahtimella? Myös sport ahdin versioissa on 150hv ja 0.5bar eli tuskin sinne tulee tehoja lisää, jos vakiosta vehkeestä kyse? Ehkä joku 2hv mutta sellaista ei edes huomaa. Ainut huomattava ero voi tulla siitä, jos vanha ahdin vetää jo viimeisiään ja tuo sport ahdin on paremmassa kunnossa niin voi eron huomata.
Kyllä ne sisuskaluiltaan ovat pitkälti samat jopa moottorikoodeiltaa jotkut eli leonissa sama moottori (180hv ahdot 0.8)), kun taas golfissa (150hv ahdot 0.5) Sama moottorikoodi.
Eikö sulla on ahdot 0.5 tuolla k03 ahtimella? Myös sport ahdin versioissa on 150hv ja 0.5bar eli tuskin sinne tulee tehoja lisää, jos vakiosta vehkeestä kyse? Ehkä joku 2hv mutta sellaista ei edes huomaa. Ainut huomattava ero voi tulla siitä, jos vanha ahdin vetää jo viimeisiään ja tuo sport ahdin on paremmassa kunnossa niin voi eron huomata.
Kyllä ne sisuskaluiltaan ovat pitkälti samat jopa moottorikoodeiltaa jotkut eli leonissa sama moottori (180hv ahdot 0.8)), kun taas golfissa (150hv ahdot 0.5) Sama moottorikoodi.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Älkää nyt hermostuko mutta on pakko vielä hieman kysellä, utelias kun olen.
Eli siis sen kyllä uskon että noissa uudemmissa malleissa, joista löytyy sport ahtimella 150 ja 180 heppaista versiota, ei ole eroja. Mutta onko vanhan 150 heppaisen jossa on KKK03 ahdin ja uuden 180 heppaisen, jossa on KKK03-sport ahdin, välillä isompia eroja?
Eli periaatteessa kysymys kuuluu näin: Jos vaihdan Golffini ahtimen sport malliseen ja vien auton säädettäväksi (ohjelmoitavaksi), saanko siitä ulos saman verran tehoa ja vääntöä kuin vakiona 180 heppaisesta mallista lastuttamalla?
Eli siis sen kyllä uskon että noissa uudemmissa malleissa, joista löytyy sport ahtimella 150 ja 180 heppaista versiota, ei ole eroja. Mutta onko vanhan 150 heppaisen jossa on KKK03 ahdin ja uuden 180 heppaisen, jossa on KKK03-sport ahdin, välillä isompia eroja?
Eli periaatteessa kysymys kuuluu näin: Jos vaihdan Golffini ahtimen sport malliseen ja vien auton säädettäväksi (ohjelmoitavaksi), saanko siitä ulos saman verran tehoa ja vääntöä kuin vakiona 180 heppaisesta mallista lastuttamalla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
en oo aivan satavarma tyyppikilvessä k03/53fj.... ja on 150 hp... on aivan vakio niin paitsi 3" putkisto ja kn filtteri. olin aikeissa lastuttaa kun ahdoista hävis ja ahdin rupes ääntämään arvasin heti mistä kyse (oli varoteltu) ja otin ahtimen irti no halkihan se... no nyt on tulossa k04 ja pitäs käydä suoraan paikoilleen... en voi ymmärtää miten muka vois kestää jopa 230 hevosta irrottaa kun ei kestä vakio ku 95000km ajaa
Aika pitkälti tuo ahtimen hajoaminen tuurista kiinni ja samalla voi myös katsoa peiliin, että onko jälkikäyttänyt tai miten ajanut myös virittäminenhän tietenkin lyhentää ahtimen ikää.
Onhan noista taidettu tuolla sport ahtimella juuri ja juuri saada jotain n.230hv tehoja. Usein tällöin sitten putki vaihdettu koko matkalta, vapari, joku raju lastu ja usein vielä välijäähy. Tosin nämä tehot ovat aika monella niitä esso hevosia eli näitä valmistajan lupaamia arvoja on vaan laskettu lastu n.215hv+vapari 5hv+ putki 10hv. Ja sitten on arvioitu, että pakko olla toi 230hv, vaikka penkissä ei ole käyty. Tietenkin onhan näitäkin kellä on tullut oikeesti se n.230hv.
Onhan noista taidettu tuolla sport ahtimella juuri ja juuri saada jotain n.230hv tehoja. Usein tällöin sitten putki vaihdettu koko matkalta, vapari, joku raju lastu ja usein vielä välijäähy. Tosin nämä tehot ovat aika monella niitä esso hevosia eli näitä valmistajan lupaamia arvoja on vaan laskettu lastu n.215hv+vapari 5hv+ putki 10hv. Ja sitten on arvioitu, että pakko olla toi 230hv, vaikka penkissä ei ole käyty. Tietenkin onhan näitäkin kellä on tullut oikeesti se n.230hv.
no joo näinpä juurikin mutta tästä yksilöstä oli oikein dyno laput ja kaikkee... no nyt on ahdin rikki siitäki.... ja saahan noita hepoja tosiaan silleen yhteenlaskemalla äkkiä ja varmaan moni myös niin ilmottaa tehonsa ja saavat aikaan kauheen kysely tulvan firmoihin "kuulin että tästä mun autosta saa 5000 hevosta lastulla" tyyliin
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa