Moi. Sorruin ostamaan VW Passatin vm.2002/03 ja 1.8 T koneella. Auto vaikuttaa ensi tuntumalta jämäkältä, mukavalta ajaa ja kohtuullisen tehokkaaltakin. Tarkoitus olisi siitä pikku hiljaa tuunata oman näköinen kulkupeli. Nyt moottori on vakio, alusta on -40mm ja renkaina on 16" alut talvella ja 18" alut kesärenkaissa.
Tuosta 1.8T koneen piristyksestä/lastutuksesta on täällä käyty varmaan paljonkin keskustelua. Toivon silti, että saisin jotain vinkkejä/linkkejä teiltä, ketkä olette sen tehneet. Lähinnä kiinnostaa, mitkä lastut/ohjelmat ovat käytöösä hyväksi havaittuja ja hintansa väärti ja millaisia teho/vääntöarvoja olette nillä saaneet?. Upsolute on halpa 399€, mutta tekeekö sillä mitään, lupaavat 192hv. Mites MTM, ABT yms. Täällä Keski-Suomessa on tuo Karalan Mikanpaja (Turbotec), joka maksaa varmaan hiukan enemmän, mutta onko hintansa väärti ollut? Siitä olen kyllä kuullut pelkkää hyvää kavereilta, ketkä ovat autojaan siellä piristäneet.Itselleni riittäisi kyllä max. 200hv/300Nm. Mites kytkimen ja voimansiirron kestävyys, onko ollut ongelmia? Kannattaako vaihtaa bypass parempaan ja tarviiko ilmansuodatin vaihtaa kartiomalliseen intake-sarjaan, entä pakoputkisto? Ahistaako vakioputkella? Noita turbon suhahduksia ei taida Passatissa saada oikein millään kuulumaan?
Olen jo hiukan tuninkiosia ehtinyt Passatiin kesää odotellessä hommata.
Eli, jos teillä on vinkkejä tuninkipajoista, joista löytyy Passatiin edullisesti ja runsaasti tuninkiosia, esim. valoja korinosia, peilejä, kromeja yms, otan ilolla vinkkejä vastaan .
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Passat :-))
Passat 1.8T Piristys +Tuning
Valvoja: ffp jäsenet
Auttoi jo paljon
Kiitos, nuo auttoi jo paljon ja antoi kokonaiskuvaa lastutuksen valtavasta kirjosta. Taitaa kuitenkin loppujen louksi aika harva penkittänyt autoaan ohjelmoinnin jälkeen. Paljonkohan tuon penkityksen merkitykseksi ja arvoksi pitää laskea (esim. Lehtonen, Harinen tai Karala/Turbotec)?
Vielä jos saisi lisää kokemuksia noista Upsoluten lastun/ohjelman autoonsa laittaneilta, se lienee edullisimpia markkinoilla olevia, mutta meneekö siinä rahat hukkaan, eli maksaisko enemmän ja sais rahoilleen enemmän vastinetta, vai maksaako tyhjästä? Karalalla houkuttelis penkityksen lisäksi nimenomaan tuon virityksen optimoinnin ja räätälöinnin mahdollisuus verrattuna noihin "pakettilastuihin" ja piuhaohjelmoiteihin.
Onkohan tuon Bypassin hajoaminen miten yleinen ongelma? Ja korostuuko nimenomaan virityksen jälkeen, eli suositteletteko samalla vaihtamaan sen esim. Forgeen?
Vielä jos saisi lisää kokemuksia noista Upsoluten lastun/ohjelman autoonsa laittaneilta, se lienee edullisimpia markkinoilla olevia, mutta meneekö siinä rahat hukkaan, eli maksaisko enemmän ja sais rahoilleen enemmän vastinetta, vai maksaako tyhjästä? Karalalla houkuttelis penkityksen lisäksi nimenomaan tuon virityksen optimoinnin ja räätälöinnin mahdollisuus verrattuna noihin "pakettilastuihin" ja piuhaohjelmoiteihin.
Onkohan tuon Bypassin hajoaminen miten yleinen ongelma? Ja korostuuko nimenomaan virityksen jälkeen, eli suositteletteko samalla vaihtamaan sen esim. Forgeen?
Kyllä halpis lastukin voi olla hyvä, jos et mitään muuta aio autollesi tehdä. Mutta jos meinaat vaihtaa osia lisätehon toivossa on kyllä parempi ottaa Custom softa.
Minunkin autossa oli By-pass rikki, eli aika herkkiä ovat. Laitoin TT.n By-passin, jossa on kestävämpi kalvo. On toiminut ja hinta about 40€.
Minunkin autossa oli By-pass rikki, eli aika herkkiä ovat. Laitoin TT.n By-passin, jossa on kestävämpi kalvo. On toiminut ja hinta about 40€.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Pyysin Upsolutelta käyrää 2000 malliselle 1.8T Golffille. Lähettivät 1999 mallisen 1.8T koneen käyrän.
http://lipas.uwasa.fi/~j81913/powercurves.gif
http://lipas.uwasa.fi/~j81913/powercurves.gif
TT:n By-pass 40€??
Kiitoksia vaan käyristä. Eihän tuo Upsolutenkaan käyrä ihan pahalta näyttää, jos pitää paikkaansa, ainakin vääntöä näyttäis olevan hyvin tarjolla.
Olen kyllä jostakin lukenut, että vakiokytkin ei näissä VAG (ainakin Audi A4) vehkeissä kestäisi paljonkaan yli 200hv/300Nm tehoja/vääntöjä, pitäneekö paikkaansa?
Mutta onko tuo Bypass siis lähes pakko vaihtaa, kun lastuttaa, eli laukeeko varmasti , jos jättää vakion paikoilleen?
Ja mistä ihmeestä saa tuon TT:n Bypassin noin halvalla? Merkkiliikkeestäkö? Sopiiko sen heittämättä paikoilleen Passatin 1.8T? Forgen versiota näkyvät paljon noihin laittaneen....
Olen kyllä jostakin lukenut, että vakiokytkin ei näissä VAG (ainakin Audi A4) vehkeissä kestäisi paljonkaan yli 200hv/300Nm tehoja/vääntöjä, pitäneekö paikkaansa?
Mutta onko tuo Bypass siis lähes pakko vaihtaa, kun lastuttaa, eli laukeeko varmasti , jos jättää vakion paikoilleen?
Ja mistä ihmeestä saa tuon TT:n Bypassin noin halvalla? Merkkiliikkeestäkö? Sopiiko sen heittämättä paikoilleen Passatin 1.8T? Forgen versiota näkyvät paljon noihin laittaneen....
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Kiitoksia vaan käyristä. Eihän tuo Upsolutenkaan käyrä ihan pahalta näyttää, jos pitää paikkaansa, ainakin vääntöä näyttäis olevan hyvin tarjolla.
En kyllä usko että tuo Upsoluten vääntökäyrä pitää paikkaansa. Kysyin asiaa herralta joka minulle tuon käyrän lähetti mutta ei ole vastannut vielä. Normaalistihan he lupaavat 270Nm tuolle 150hp moottorille mutta tuo käyrä näyttää menevän johonkin 330Nm.
Oletin että ihmiset osaa googlettaa, mutta no ei siinä: http://www.bsrab.se/
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa