Mo!
Ostin noin puolitoista kuukautta sitten hyvillä pelleillä ja kovien kehujen saattelemana Corradon. Autosta on nyt kesän tullen alkanut ilmentyä kaikkea vikaa.
Kesävanteet olivat ajettu kieroksi rotvalleihin ja yksi vanne niin jojoon, että sitä on miltei mahdoton käyttää edes takana. Auton yksiin myyntipuheisiin kuului "autossa mukana kahdet sarjat kalliita alumiinivanteita+renkaat". Silminhän en voinut vanteiden kieroutta ostotilanteessa todeta.
-->vastaus volkkarin myynnistä oli, että laita kesänakit talvivanteille. Piste.
Uusin ylläri olikin sitten kansipahvin vuoto (kannen kierous). Moottori tuuppas nesteet pihalle konetiellä. Ja öljynpainevalokin vilkuttelee aina välillä. Myyntitilanteessa ja myöhemmin vanteista korvausta vaatiessa sain "takuut koneelle, voimasiirrolle ja vaihteistolle". No tämän liikkeen takuuseen kuuluikin sitten 200 euroa omavastuuta, kun selvitystä konerempan maksajalle hain. Sanon ?? että mitä häh?
Eli minusta tuntuu, että vähän autokauppoja tehnyttä ihmistä ku*etetaan nyt rankasti. Olen luulojeni kanssa väärässä?
Kuluttujaneuvontaan soitin vannevalituksen kanssa ja siellä oltiin kovasti kauppiaan puolella sillä saatteella, että auto on jo vanha (vm.92).
Jotenkin masentaa soittaa kuluttujaneuvontaan uudestaan ton konerempan kanssa. Sanovat taas että vanha auto. (Kilometrejä mittarin mukaan ei tosin ole kuin 140k.)
Onko missään minulla mitään oikeuksia? Onko kellään kokemusta tälläisten ongelmien hoitamisessa?
Hämmästyttää kovasti miten isommankin ketjun merkkiliike hoitaa asiansa näin?
Neuvoja otan kiittäen vastaan.
Merkkiliike huijaa käytetyn auton kanssa-->neuvoja/kokemu
Valvoja: ffp jäsenet
Autoliikkeillä on kuluttajansuojalain mukainen 6kk:n velvollisuus korvata viat ja puutteet, jotka voidaan osoittaa olleen autossa jo ostohetkellä (eli ei esim. sellaista, että joku potkasee ikkunan rikki), mutta siis tuo kansipahvivika on varmasti ollut autossa jo ostohetkellä, joten ei muutakun soittamaan kuluttajaneuvontaan ja tuo fraasi tuosta alusta mukaan puheluun..Ensin voit toki soittaa liikkeeseen ja heittää saman litanian, tai pyytää tarkan litanian sieltä kuluttajaneuvonnasta.. :D
Ihan miten päin vaan, tuossa on kyllä sun etulyöntiasema, älä luovuta! Näistä sen verran tietoa, kun perheessä on autonmyyjiä, niin tullu tutustuttua pykäliin.. ;) Varsinkin ku*etusta on havaittavissa paikoin juuri isojen ketjujen kanssa..Olkaa tarkkoina..
Ihan miten päin vaan, tuossa on kyllä sun etulyöntiasema, älä luovuta! Näistä sen verran tietoa, kun perheessä on autonmyyjiä, niin tullu tutustuttua pykäliin.. ;) Varsinkin ku*etusta on havaittavissa paikoin juuri isojen ketjujen kanssa..Olkaa tarkkoina..
Tuo vannejuttu on selvää pässin lihaa, vialliset ovat myyneet ja piste.
Jos vikaa ei ole voinut päältä nähdä, niin ei liikkeen juuri auta kitistä. Ehdota, että he ruuvaavat joka kesä ja talvi ne "nakit" vanteillesi, ja aina tasapainottavat, todella halpaa... ja voi taata, että renkaita EI ole tarkoitettu kuin kerran asennettavaksi. Asennustyö kun maksaa helposti yhden vanteen hinnan.
Jos vikaa ei ole voinut päältä nähdä, niin ei liikkeen juuri auta kitistä. Ehdota, että he ruuvaavat joka kesä ja talvi ne "nakit" vanteillesi, ja aina tasapainottavat, todella halpaa... ja voi taata, että renkaita EI ole tarkoitettu kuin kerran asennettavaksi. Asennustyö kun maksaa helposti yhden vanteen hinnan.
Mitä helvetin väliä sillä iällä on jos vanteet on myyty ehjinä ja ne eivät sitä ole olleet. Auton kanssa ehkä eri juttu koska eri jutut prakailee iän myötä (kommentoimatta juuri tähän tilanteeseen) ja voi olla vaikea näyttää toteen että autoliike olisi voinut tietää vioista varsinkin jos auto on jo jonkin aikaa ollut ajossa. Vanteet mun mielestä ihan selvä juttu jos ovat olleet kierot heti kun otit ne käyttöön
Ja pakko lisätä, että vanteet eivät mene kulumalla kieroon, kun taas moni osa prakaa juuri kulumisesta tai vanhuuttaan. Jos vanteet ovat hapettuneet, niin silloin ei voisi mitään vaatia, mutta ne on rikottu. Muista sitten, että hintaan kuluu myös se renkaiden päällelaitto ja tasapainotus niille mahdollisille uusille vanteille, jos aiot pitää renkaat.
Pitkän kirjeellisesti käydyn erittäin virallisen tuoksinnan tuloksena päästiin eteenpäin tämän ongelman kanssa.
Autoliike vaihtaa kannen tiivisteet ja huoltaa öljynpainevalon hälytyksen aiheuttajan. Vanteista joudun tällä näkymin vastaamaan edelleen itse. Mikä on sinänsä uskomatonta. Auton edellinen omistaja näin jälkikäteen(myyntipäällikön poika) kertoi ajaneensa renkaan soikeaksi.
Vanteen kohtalosta neuvottelen sitten henkilökohtaisesti kun vien auton huoltoon.
Loppuviimeeksi homma sutviutui kuntoon asiallisella keskustelulla ilman mitään kähinöitä. Plussaa siis.
Autoliike vaihtaa kannen tiivisteet ja huoltaa öljynpainevalon hälytyksen aiheuttajan. Vanteista joudun tällä näkymin vastaamaan edelleen itse. Mikä on sinänsä uskomatonta. Auton edellinen omistaja näin jälkikäteen(myyntipäällikön poika) kertoi ajaneensa renkaan soikeaksi.
Vanteen kohtalosta neuvottelen sitten henkilökohtaisesti kun vien auton huoltoon.
Loppuviimeeksi homma sutviutui kuntoon asiallisella keskustelulla ilman mitään kähinöitä. Plussaa siis.
Jos ketään nyt sattui tämä minun kirjoittamani dilemma kiinnostamaan, niin laitan lopputuksenkin näkyville.
Vein Corran kansipahvin vaihtoon.
Kansi oli autosta otettu auki ja siellä odotti yksi kiinni leikannut sylinteri ja lähes täysin sökö alakerta.
Valitin myös vaihdelaatikosta. Vaihdelaatikkokin oli parhaat päivänsä nähnyt.
Autoliikkeen kanssa neuvoteltuani pääsimme järkevään ratkaisuun kone ja vaihdelaatikkorempan suhteen.
Osallistun kustannuksiin kohtuullisella summalla ja menopeli laitetaan viimeisenpäälle kuntoon. Lohko poraillaan ja kansi plaanaillaan+laitetaan uudet kilkkeet sisään. Sain soikeaksi ajetusta vanteesta hyvitystä omaan osuuteeni huollosta alunperin vanteista vaatimani summan.
Kaikki tällä erää hyvin. Ja nyt voi ruveta aloittelemaan kiitosten muotoilua, jos kaikki sujuu säällisesti tästä eteenpäin.
Episodi vaati työtä. Tästä allekirjoittanut oppi sen, että puoliaan kannattaa todella pitää. Myöskin täysin asiallinen ja neuvotteleva linja näyttää toimivan paremmin kuin kettuilu päin naamaa.
Kiitokset myös foorumilta saamilleni neuvoille ja mielipiteille
Vein Corran kansipahvin vaihtoon.
Kansi oli autosta otettu auki ja siellä odotti yksi kiinni leikannut sylinteri ja lähes täysin sökö alakerta.
Valitin myös vaihdelaatikosta. Vaihdelaatikkokin oli parhaat päivänsä nähnyt.
Autoliikkeen kanssa neuvoteltuani pääsimme järkevään ratkaisuun kone ja vaihdelaatikkorempan suhteen.
Osallistun kustannuksiin kohtuullisella summalla ja menopeli laitetaan viimeisenpäälle kuntoon. Lohko poraillaan ja kansi plaanaillaan+laitetaan uudet kilkkeet sisään. Sain soikeaksi ajetusta vanteesta hyvitystä omaan osuuteeni huollosta alunperin vanteista vaatimani summan.
Kaikki tällä erää hyvin. Ja nyt voi ruveta aloittelemaan kiitosten muotoilua, jos kaikki sujuu säällisesti tästä eteenpäin.
Episodi vaati työtä. Tästä allekirjoittanut oppi sen, että puoliaan kannattaa todella pitää. Myöskin täysin asiallinen ja neuvotteleva linja näyttää toimivan paremmin kuin kettuilu päin naamaa.
Kiitokset myös foorumilta saamilleni neuvoille ja mielipiteille
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa