Passatin jarrupalojen merrkivalo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

Passatin jarrupalojen merrkivalo

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 1.4.2007 15:13

Vaihdoin jarrupalat kun varoitusvalo rupesi palamaan pari kuukautta sitten. Aluksi merkkivalo sammui, mutta sen jälkeen rupesi aina välillä muistuttamaan itsestään vaikka palat oli uudet. Tätä jatkui muutaman viikon ja sen jälkeen on valo killittänyt joka per..leen kerran kun autossa laittaa virrat päälle. Eikä tuo valokaan niin häiritse, mutta kun se summerikin muistaa joka kerta huutaa sen kaksi kertaa. No eilen rassasin edestä molemmilta puolin jarrupalojen johdot irti, ja toivoin että ei lamppu enää syttyisi, mutta ei mitään vaikutusta. Mistähän rupeisi seuraavaksi vikaa etsimään kun johdotkin näyttä päällisin puolin ehjiltä?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 2.4.2007 10:20

Suosittelen kytkemään vag-comilla pois koko varoituksen... Niin tein itse aikani kiroiltua tuota varoitus valoa...

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 2.4.2007 15:11

Olisiko jossain ohje kuinka sen saa vag-comilla pois. Vag-com löytyy (täys versio).

Edelliseen kirjoitukseen lisäisin vielä seuraavaa:
Eilen illalla otin jarrupalat irti ja pätkäisin johdot poikki ja tinasin johdot yhteen jotta varmasti ovat oikosulussa, niin ei mitään vaikutusta, edelleen kehoittaa tarkistamaan jarrupaloja. Sitten tuleekin mielenkiintoinen seikka, otin akun miinus kaapelin irti ja naputtelin sitä akun napaan ja parilla kerralla kun laitoin virrat päälle ei valo syttynytkään. Eli mistäköhän tätä vikaa rupeaisi metsästämään vai onko ikuinen riesa?

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 2.4.2007 15:36

Tuolla kooditaulu: http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm#17
koodaus uusiksi taulukon mukaan, eli vähennetään 1.

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 2.4.2007 18:26

Voisitko -JuppeP- antaa hieman avitusta noviisille vag-comin käyttäjälle. Ilmeisesti pitää ensin valita 03-ABS brakes ja tämän jälkeen Login-11 ja sitten syöttää koodi vai kuinka? Mitäs sitten? Ei tuntunut oikein aukeevan mulle. :)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 3.4.2007 10:02

Recode for warning lamps:

[Select]
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Write down the existing coding for future reference.
Enter 5-digit code from below
[Do It!]

Look at the first two digits in the coding. Add the values for the options together
to get the correct coding.

00 - No available equipment
+01 - Brakepad wear sensor warning active
+02 - Seatbelt warning active
+04 - Washer fluid level warning active

Look at the third digit in the coding (Market version):

1 - "EU" 24 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters)
2 - "USA" 12 hour clock
3 - "Canada" 12 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters)
"The third digit in the code is the country code. The codes are:
4 - "UK" 24 hour clock (should result in odometer in miles)
5 - Japan
6 - Saudi Arabia
7 - Australia

Look at the fourth digit in the coding (Cylinders):

3 - No Service Interval (2002+ models)
4 - 4-cylinder (1999-2001 models)
6 - 6-cylinder (1999-2001 models)

Look at the fifth digit in the coding (Distance impulse multiplier):

2 - 3538
4 - 3648 (some 2002+ models)

So, if you want to have Seatbelt warning and washer fluid warning only in a
2001 Canadian 6-cylinder vehicle, (add 00+02+04 = 06),3,6,2 = 06362.


Eli tuosta sitten...

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 3.4.2007 20:07

Kiitokset Pikku_Paha:lle hyvistä ohjeista. Kirjoitin seuraavanlaisen koodin workshop code kohtaan 04142, mutta eipä vaan varoitusvalon palaminen loppunut ja summerikin muistaa huutaa sen kaksi kertaa. Teinkö kenties sittenkin jotain väärin. Laitteen VAG numero on: 3B0 920 822 ja Soft koodi 05145. Koettakaahan neuvoa jos tietämystä löytyy, itse olen hieman hukassa tämän jutun kanssa.

Niin ja alkuperäinen workshop koodi oli 00186

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.4.2007 21:54

Samaisen 04142 siihen itekkin syöttäisin tuon ohjeen perusteella. Alkuperäinen koodi (loppu nro 5/6, kumpaa ptää tuijottaa :-)) ei vaan täsmää tuohon ohjeistukseen, joten onko ryhmä/kohta oikea johon tuo pitäisi näppäillä?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 4.4.2007 9:15

Se koodi pitää kirjottaa software coding kohtaan eikä workshop kohtaan...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 4.4.2007 10:26

^ Mitä koodikieltä toi xXx on?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 4.4.2007 10:28

hehe... eipä mitää koodi kieltä... on vaa tarttunu joskus xXx leffasta ja selkärangasta tulee aina tuo subjekti heitettyä =)

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 4.4.2007 12:41

No oli vissiin illalla insinöörin aivot narikassa kun ei tuota älynnyt edes kokeilla. No kokeilenpa heti töiden päälle saanko valon sammumaan. Kerron kyllä sitten kuinka kävi. =)

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

Jee jee

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 4.4.2007 20:56

No sammuhan se valo kun naputteli koodin oikeaan paikkaan. Joten suuret kiitokset Pikku_Pahalle vielä kerran. Koodi minkä naputtelin oli 04145 kun alkuperäinen oli 05145. En muuttanut viimmeisä numero vaikka se olisi ohjeen mukaan pitänyt olla 2 tai 4.

Tuli niin hyän olon tunne onnistumisesta, että vaihdoin vetonivelen suojakuminkin samaan sysyyn, vaikka ensi viikolla on jarrulevyjen ja palojen vaihto ja taas joutuu autoa laittamaan telakalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa