Ihme ongelma aaz:ssa (Sammuu täyskaasukiihdytyksessä)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

Ihme ongelma aaz:ssa (Sammuu täyskaasukiihdytyksessä)

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 3.4.2007 11:28

Lähes kylmällä koneella täyskaasukiihdytys niin sammuu kuin saunalyhty jossain n. 3500 kiekan kohdilla... (eka reaktio KUNKKUpultti poikki) mut kävi tsekkaa tilannetta kaokki ulkoisesti ok. Sitten starttaa niin lähtee käymään mutta käy huonosti ja tyhjäkäynti n.600-700 rpm painaa kaasua n.1000 kiekkaa niin pukkaa mustaa ja rynkyttää ja siitä hetki niin käynti tasoittuu ja kaikki toimii ihan normaalisti... Tehnyt kaksi kertaa eilen ja pariviikkoa sitten.

Karassa viiste ja syötöt "normaalit" ennakko 0,85

Vika ehdotuksia??? Otetaan vastaa?

Suuttimet?
Sammutin solenoidi?
Ilmaa?

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 3.4.2007 13:20

Mitkä on ahtopaineet? Itellä teki kutakuinkin samaa kun paikallaan polkas täyskaasutuksen niin n. 3000rpm:n kohdalla "rytkäs" ja sen jälkeen tyhjäkäynti heikko niin kuin kävis kahdella tai kolmella ja mustaa pukkas niin, että piha mustana. Pikkuhiljaa käynti tasoittu ja normalisoitu. Joskus teki kun kiihdytti ajossa.

Mulla oli vikana liian isot max. ahtopaineet (yli 2bar) ja aukaisi venttiiliä jolloin hydrauliset nostimet säätivät välykset jolloin vena jäi auki hetkeksi.

Korjasin vian sillä, että säädin turbon ohjaussiipien säätötankoa.

Mulla vika alkoi nostajien vaihdon jälkeen, koska oli pari hajalla niin eivät säätäneet välystä...

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 3.4.2007 22:06

^ Vähän eri juttu aazissa, kun siinä on hukkisahdin, eikä vnt...

Mutta mutta... Ihan kun se repis ilmaa jostain... Epäilen "kaasuvivun" juurta, tai pa-filtterin sokalla kiinni olevaa liitosta... Saa ilmaa--> sammuu --> sahaamalla käyntiin--->köhii, rykii--> käynti tasaantuu kun ilmat menee läpi.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 3.4.2007 22:47

Soppa loppuu...
Joskus tullut vastaan samantapaisia ongelmia nimeltämainitsemattomien ruotsalais ja suomalais konsernien valmistamien halpis suodattimien kanssa.

Koittaisin ensimmäisenä lähestyä ongelmaa vaihtamalla suodattimen uuteen alkuperäis filtteriin tai Bosch tarvike sellaiseen.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 4.4.2007 9:39

Ilmaa järjestelmässä..

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 4.4.2007 11:13

Kyllä vahvinpana vaihtoehtona itsekkin pidän ilmaa, mutta miten se tekee sitä vain joskun harvoin...

Täytyy tutkia vkl:na asiaa...

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 4.4.2007 18:34

Itse kanssa heitän veikat tuosta ilmasta... Onko muillakin negatiivisia kokemuksia joistain tarvike filttereistä, kuin minulla =)

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 4.4.2007 21:55

Juu, ostin tuossa syksyllä uuden pa-suodattimen Motonetistä. Vaihdon jälkeen ilmaa oli letkussa aika reilusti, ei meinannut lähteä käyntiin, tyhjäkäynti seilasi ym. Suodatin takaisin liikkeeseen ja uus vastaava tilalle, sitten pelitti :-)

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 3.5.2007 14:21

Vika esiintyy edelleen... Nyt on uusi bosch:n suodatin ja pumppua roplanneena olen tullut siihen tulokseen että en usko enää että ilma aiheuttaisi sammumista... Todennäköisempänä pidän hydraalinostimia jota joku alussa edottikin syylliseksi... täytyy seurailla tilannetta... ja miten se kehittyy

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 3.5.2007 14:42

Edelleen ilmaa. Voit rakentaa vaikka koko koneen uusiksi, mutta nuo oireet ovat niin selvät että polttoaineensyötöstä tuo on kiinni. Ja tarkemmin siitä että joku vuotaa ilmaa järjestelmään jostain.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.5.2007 14:58

Ääni nostajille....
Mulla poistui AAZ:sta nuo oireet nostajien vaihdolla, puuttuuko puristuksia silloin kun on sammunut ja starttaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.5.2007 17:48

No katoppa ny paljonko menee ilmaa paluu letkussa, Kokeile paino suodattimesta sitä muovista nippaa johon tulee paluletku ja meneekö ilmaa saman verran. Oletko kattonu ajoitusta heittokelolla nestepäästä? olisko mitenkään mahdollista että olis jäänyt se ruuvi siitä nestepäästä löysälle mistä katotaan heittokellolla ajoitus...

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 3.5.2007 19:20

Ajoitus laitettu kellolla 0,9. ja kaikki varmasti kiinni.

Puuttuu puristuksia tai ainakin kevyesti startaa kun vika tulee ja tulee kitkerää savua putkesta ja käy huonosti=2 tai 3 pytyllä.

hyd.nostaja sekoilee->venttiili jää auki->ei puristuksia->ei palotapahtumaa->polttoainetta pakoputkeen=käy huonosti ja kauhee savu.

Tuossa jututin yhtä asentajaa joka oli asiakkaan autolle antanut jakoremmin vaihdon jälkeen vähän ilmaa ja vika oli saman kaltainen. Se oli ehdottomasti sitä mieltä että vika nostajissa/nostajassa.

Zuuppovi
-
Viestit: 89
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Zuuppovi » 3.5.2007 19:47

Lähes täysin samat oireet nelkussa. Syyllinen oli tiensäpäähän tullut vnt-15 ahdin.
Kierrokset 3000+ -> Sammui tai alkoi käymään epätasaiseen noin 15sek ja puski mustaa/sinistä savua.

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 4.5.2007 11:43

Mulla korkeilla on ollut samanlaista ongelmaa. Yleensä silloin kun ahdot ovat käyneet korkealla. Kone rynkyttää hullun lailla, puskee mustaa savua, ja pikkuhiljaa kaasua antamalla käynti tasoittuu normaaliksi. nykyään on maltillisemmat paineet, niin ongelmaa ei ole ollut vähään aikaan.

Sitten kerran oli sellaista ongelmaa, että löysä imuletku ennen turboa meni lyttyyn kaasua painettaessa, ja silloin tahtoi kone ihan sammua kuin seinään :) Tuota vikaa ihmettelin ja etsin kauan.

Polttoaineongelmaakin on ollut, mutta se on erilaista, pelkkää yhtäkkistä vedon puutetta. suodatin on vaihdettu, ja nyt ei pitäisi ongelmaa olla.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 4.5.2007 15:35

Oletko nyt siis mitannut ne puristuspaineet?

Sitten viimeistään kun olet niin mitä näytti mittari?

Portterissa oli tismalleen samat oireet ja nokka sekä kaikki seuraajat uusittiin, eikä muuttunut miksikään. Pa-putkissa meni ilmaa ja menee osittain edelleen.

Parani huomattavasti kun ylivuotoletkut vaihdettiin, mutta ei korjaantunut.

Nyt jos auto seisoo 4 päivää niin tekee edelleen, kun kolmatena vielä lähtee rykimättä etenemään.

Myös jos on ilmaa systeemissä niin rynkyttää, savuttaa jne. koska ajoitus on päin vitamiiniä siksi kun ilma painuu kasaan eikä polttoaine menekkään oikeaan aikaan ja paineella koneeseen.

Hessu
-
Viestit: 122
Liittynyt: 3.12.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Hessu » 10.5.2007 23:09

Mulla on ollu täysin sama ongelma aaz ventossa. Ongelma ilmeni kun syöttöjä oli niin paljon kuin pumpusta irtos ja ahdot vakio ahtimella n 1.2.

Kokeilin suodattimet ja letkut yms. ->ei apua.

Mut ongelma hävis turbon vaihdon myötä(isompaan)... vähän mystistä, en tiä miks..

Voisko pakopaineilla olla vaikutusta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa