G1 nokkahihna pompannut?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

G1 nokkahihna pompannut?

ViestiKirjoittaja No H2O » 3.4.2007 3:04

Kyseessä Golf, 1.5 kaasarikone (Pierburg 1B) ja tomaattiloota.
Vika ilmeni reilussa kiihdytyksessä maantienopeuteen. Yhtäkkiä veto loppui, auto rullaten tien sivuun.

Auto pysyy yleensä (ei siis aina) hetken tyhjäkäynnillä ja sitten sammuu. Pumppaamalla saa pidettyä auton käynnissä, tasakaasulla tukehtuu. Kierrokset ei edes pumppaamalla nouse tappiin, vaan tukehtuu noin 3500rpm jälkeen.
Mm. sytytyksen säätöjen tarkistuksen jälkeen toimi ok, mutta vajaan puolen kilometrin ajon jälkeen sama vika tuli takaisin. Tämä sekoittaa vielä enemmän, eli sain toimimaan hetkeksi, vaikka mitään konkreettista korjaustoimenpidettä en varsinaisesti tehnyt.

Puola vaihdettu, tulpat ok (melko uudet, toimi ok), tulpanjohdot ok. Kärkiväli säädetty, konkka vaihdettu.
Nelospytyn tulppa oli valkoinen, muut kuin oppikirjasta, eli maitokahvinruskeita.

Löytyykö vinkkejä missä vika voisi olla?
Viimeksi muokannut No H2O, 15.4.2007 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 3.4.2007 8:54

Lähteäkö hakemaan vikaa sähkö- vai bensapuolelta? Bensaa tulee suodattimelle hyvin, letkut on uusittu. Alipaineletkut on paikallaan ja vaihdettu.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 3.4.2007 13:50

Kuulostaa bensapuolen vialta. Tukossa jostain? Pumppu kunnossa? jne...

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 3.4.2007 14:56

Niin, pumppu imee mutta syöttöä ei ole tarkistettu. Ensin epäilin että olis sähkövika, mutta tosiaan bensansyöttö tuntuu todennäköisemmältä.

Sehän voisi olla että normaalia kovemmassa kiihdytyksessä jotain hajosi, esim pumppu. Mutta miksi vika lähti hetkeksi pois? Se tässä on outoa... Niin ja tuo nelospytyn valkoinen tulppa sekoittaa myös asiaa.
Viimeksi muokannut No H2O, 3.4.2007 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.4.2007 14:57

Joku roska kaasarissa pyörimässä?

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 3.4.2007 17:40

Tarkistin kumilaipan, ei ollut mitään vikaa. Nyt menee arpomiseksi, missä vika voisi olla... Kyllä se sieltä ajan kanssa sitten löytyy.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 3.4.2007 22:09

Kumilaipassa ei siis ollut näkyvää vikaa. Mutta voiko vuotaa vaikka ei mitään näkyvää löydykään?

Barpa Muumi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.4.2007 23:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Barpa Muumi » 3.4.2007 23:54

Tarviitko parkkikiekkoa? ;) Laitetaan sulle se Keihin missä on käsiryyppy, niin ei tarvii katella niitä kaikenmaailman vahatsydeemeitä....

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 5.4.2007 16:50

Haista v**** saat***!!

t. rekkakuski

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 15.4.2007 22:23

Noniin, uutta pähkäilyä:

Olisiko jakohihna pompannut yhden hampaan verran? Mistä löytyy ajoitusmerkit nokalle? Missä kohdassa nokkapyörän merkin pitää olla silloin kun vauhtipyörän merkki on kohdallaan?

Saatiin käymään kaatamalla bensaa suoraan kaasariin, löi sitten liekkiä kaasarista kun melkein käynnistyi. Aina kun saa bensaa suoraan kaasariin niin koneen pyörimisestä tulee vaivalloista, joku ottaa vastaan. Tämäkin viittaa jakovikaan?

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 16.4.2007 15:36

Nokkapyörän kehällä on merkki(koneen puolelle), pitäisi olla kannen yläosan kanssa samalla tasolla, kun vauhtipyörän merkki on kohillaan. Samoin pyörijän pitäisi olla ykkös pytyn kohilla. Noin ainakin omassa vehkeessä sain jaon kohilleen.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 17.4.2007 17:50

Juu tätä just pähkäilin, kun korjausopas tietää kertoa että kannessa/lohkossa on suuri pallo, jossa selvä merkki. Mutta kun ei ole sitten yhtikäs mitään.
Mitä pitää sisällään "kannen yläosan kanssa samalla tasolla"? Kuinka selkeästi sen saa kohdilleen, kun yhdellä hampaallakin voi ainakin näin ajatustasolla jako heittää tuolla tekniikalla.... Vai onko saako nokan vain yhteen asentoon, jossa piste on tarkalleen kannen yläosan kohdalla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa