Kyseessä Golf, 1.5 kaasarikone (Pierburg 1B) ja tomaattiloota.
Vika ilmeni reilussa kiihdytyksessä maantienopeuteen. Yhtäkkiä veto loppui, auto rullaten tien sivuun.
Auto pysyy yleensä (ei siis aina) hetken tyhjäkäynnillä ja sitten sammuu. Pumppaamalla saa pidettyä auton käynnissä, tasakaasulla tukehtuu. Kierrokset ei edes pumppaamalla nouse tappiin, vaan tukehtuu noin 3500rpm jälkeen.
Mm. sytytyksen säätöjen tarkistuksen jälkeen toimi ok, mutta vajaan puolen kilometrin ajon jälkeen sama vika tuli takaisin. Tämä sekoittaa vielä enemmän, eli sain toimimaan hetkeksi, vaikka mitään konkreettista korjaustoimenpidettä en varsinaisesti tehnyt.
Puola vaihdettu, tulpat ok (melko uudet, toimi ok), tulpanjohdot ok. Kärkiväli säädetty, konkka vaihdettu.
Nelospytyn tulppa oli valkoinen, muut kuin oppikirjasta, eli maitokahvinruskeita.
Löytyykö vinkkejä missä vika voisi olla?
G1 nokkahihna pompannut?
Valvoja: ffp jäsenet
G1 nokkahihna pompannut?
Viimeksi muokannut No H2O, 15.4.2007 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin, pumppu imee mutta syöttöä ei ole tarkistettu. Ensin epäilin että olis sähkövika, mutta tosiaan bensansyöttö tuntuu todennäköisemmältä.
Sehän voisi olla että normaalia kovemmassa kiihdytyksessä jotain hajosi, esim pumppu. Mutta miksi vika lähti hetkeksi pois? Se tässä on outoa... Niin ja tuo nelospytyn valkoinen tulppa sekoittaa myös asiaa.
Sehän voisi olla että normaalia kovemmassa kiihdytyksessä jotain hajosi, esim pumppu. Mutta miksi vika lähti hetkeksi pois? Se tässä on outoa... Niin ja tuo nelospytyn valkoinen tulppa sekoittaa myös asiaa.
Viimeksi muokannut No H2O, 3.4.2007 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 3.4.2007 23:42
- Viesti:
Noniin, uutta pähkäilyä:
Olisiko jakohihna pompannut yhden hampaan verran? Mistä löytyy ajoitusmerkit nokalle? Missä kohdassa nokkapyörän merkin pitää olla silloin kun vauhtipyörän merkki on kohdallaan?
Saatiin käymään kaatamalla bensaa suoraan kaasariin, löi sitten liekkiä kaasarista kun melkein käynnistyi. Aina kun saa bensaa suoraan kaasariin niin koneen pyörimisestä tulee vaivalloista, joku ottaa vastaan. Tämäkin viittaa jakovikaan?
Olisiko jakohihna pompannut yhden hampaan verran? Mistä löytyy ajoitusmerkit nokalle? Missä kohdassa nokkapyörän merkin pitää olla silloin kun vauhtipyörän merkki on kohdallaan?
Saatiin käymään kaatamalla bensaa suoraan kaasariin, löi sitten liekkiä kaasarista kun melkein käynnistyi. Aina kun saa bensaa suoraan kaasariin niin koneen pyörimisestä tulee vaivalloista, joku ottaa vastaan. Tämäkin viittaa jakovikaan?
Juu tätä just pähkäilin, kun korjausopas tietää kertoa että kannessa/lohkossa on suuri pallo, jossa selvä merkki. Mutta kun ei ole sitten yhtikäs mitään.
Mitä pitää sisällään "kannen yläosan kanssa samalla tasolla"? Kuinka selkeästi sen saa kohdilleen, kun yhdellä hampaallakin voi ainakin näin ajatustasolla jako heittää tuolla tekniikalla.... Vai onko saako nokan vain yhteen asentoon, jossa piste on tarkalleen kannen yläosan kohdalla?
Mitä pitää sisällään "kannen yläosan kanssa samalla tasolla"? Kuinka selkeästi sen saa kohdilleen, kun yhdellä hampaallakin voi ainakin näin ajatustasolla jako heittää tuolla tekniikalla.... Vai onko saako nokan vain yhteen asentoon, jossa piste on tarkalleen kannen yläosan kohdalla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa