Auttakaahan mestarit miestä mäessä!
Mulla on VW Golf -95 Variant Rolling Stones versio. Nyt on sellainen ongelma, että takakontin luukku on lukossa eikä avaudu sitten millään. Talvella pakkasten aikaan oli ongelmia keskuslukituksen kanssa niin, että ovet menivät itsestään lukkoon, mutt aukesivat kun auto lämpeni tai sitten laittoi takalasin lämmittimen päälle. Ilm. joku sähkövika.
Nyt takakontti on lukossa eikä aukene keskuslukituksesta eikä myöskään takakontissa olevasta lukosta. Ilmeisesti joku lukon mekanismista on rikki.
Onko vinkkejä miten saisin sisäpuolelta lukon auki mahd. vähin vaurioin. Sen verran olen selvittänyt että muovisessa verhoilussa on muovinastat sivuilla eikä niihin pääse käsiksi kun kontti on kiinni.
Joten pistäkää faktaa tai laadukkaita arvauksia tulemaan!
Jo etukäteen kiittäen, poropeukalo.
VW Golf -95 Variant ongelmaa takakontin lukituksessa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Pomppaa takaluukkuun ja kangota se takaluukun verhous irti yläreunasta, lähtee nykäsemällä. Käsi väliin niin tunnet sen tangon joka lähtee keskuslukitusmötikästä ja menee alas lukolle. Käsi ulottuu just luukun salvalle jota kääntämällä luukku aukeaa.
Mulla temppuili lukot samalla tavalla talvella mutta kun ruuttasin paineilmatyökalujen voiteluainetta suoraan keskuslukituksen moottoriin (paikka josta lähtee letku oville ym) niin temput loppui siihen.
Mulla temppuili lukot samalla tavalla talvella mutta kun ruuttasin paineilmatyökalujen voiteluainetta suoraan keskuslukituksen moottoriin (paikka josta lähtee letku oville ym) niin temput loppui siihen.
Jos avain ei käänny lukossa, niin kokeile jollain notkealla öljyllä uittaa se lukko. Vuoronperään öljyä ja avainta. Aika moni tuntuu luottavan keskuslukitukseen eikä käytä avainta koskaan. Joku CRC/WD40/Aseöljy, mitä nyt löytyy käy ihan hyvin.
Sitten niistä haitareista: takalasinlämmittimen ja kilvenvalon johdot kulkevat vasemmassa haitarissa ja keskuslukituksen paineilmaletku sijaitsee oikeassa haitarissa, joten en käsitä miten nuo voisivat liittyä toisiinsa. Vasemman haitarin johdot ovat usein poikki vanhemmiten.
Sitten niistä haitareista: takalasinlämmittimen ja kilvenvalon johdot kulkevat vasemmassa haitarissa ja keskuslukituksen paineilmaletku sijaitsee oikeassa haitarissa, joten en käsitä miten nuo voisivat liittyä toisiinsa. Vasemman haitarin johdot ovat usein poikki vanhemmiten.
-
- -
Eli siis muovisisustus pitäs sen verran irrota yläreunasta, että käsi mahtuu väliin. Kiitoksia, kokeilen heti huomenna.
Nuo ovet olli tosiaan talvella mystinen juttu. Ovet meni hetken päästä lukkoon, kun olin avannut ne lukosta. Sitten kun auton laittoi käyntiin ja ajovalot päälle niin ovet aukes. Jos valot sammutti, ovet meni lukkoon. Kun taas autossa oli virrat päällä, ja takalasin lämmittimen laittoi päälle, niin ovet aukes.
Missä se keskuslukituksen moottori tarkalleen sijaitsee?
Nuo ovet olli tosiaan talvella mystinen juttu. Ovet meni hetken päästä lukkoon, kun olin avannut ne lukosta. Sitten kun auton laittoi käyntiin ja ajovalot päälle niin ovet aukes. Jos valot sammutti, ovet meni lukkoon. Kun taas autossa oli virrat päällä, ja takalasin lämmittimen laittoi päälle, niin ovet aukes.
Missä se keskuslukituksen moottori tarkalleen sijaitsee?
Keskuslukituksen moottori on takaluukussa oikeassa sivussa pienen luukun alla.
Mulla teki talvella niin että kun starttas auton ja meni ulos laseja krapaamaan niin meni ovet lukkoon ja toisen kerran temppuilivat niin että ajaessakin lukittuivat eikä ulos päässyt muuten kuin pelkääjän puolelta niin että lasi auki ja avaimella lukot auki.
Nämä on näitä volkkarin perus tyyppivikoja eli paras tottua jos volsulla ajat.
Jännä juttu että tuo ovien/lukkojen jäätymisongelmat alkoi kakkoskopasta ja samaa lastenvikaa esiintyy vielä 2004 mallin passatissakin.
Tuo lukkojen paukuttaminen johtuu kosteudesta jota jostakin kumman syystä alipainejärjestelmään syntyy.
Mulla teki talvella niin että kun starttas auton ja meni ulos laseja krapaamaan niin meni ovet lukkoon ja toisen kerran temppuilivat niin että ajaessakin lukittuivat eikä ulos päässyt muuten kuin pelkääjän puolelta niin että lasi auki ja avaimella lukot auki.
Nämä on näitä volkkarin perus tyyppivikoja eli paras tottua jos volsulla ajat.
Jännä juttu että tuo ovien/lukkojen jäätymisongelmat alkoi kakkoskopasta ja samaa lastenvikaa esiintyy vielä 2004 mallin passatissakin.
Tuo lukkojen paukuttaminen johtuu kosteudesta jota jostakin kumman syystä alipainejärjestelmään syntyy.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”