käsijarrusta jäi toisen kerran leima kiinni,ja jälkimmäisellä kerralla jo käyttöjarrustakin prkl!
ekalla kerralla käsijarrun tehot kuskin puoli>0.5kn,apukuskin 0.9kn.vaatii arvon 1 että menee läpi.takakäyttöjarru ekalla kertaa kummallakin puolen 0.8kn.
uudet kengät ja vaijerit paikoilleen,jarrusylinteritkin vaihdettu reilu vuosi takaperin.
no asemalle ajaessa oli ilmoja tietenkin jo ilmaantunut järjestelmään ja kuskinpuolen käyttöjarru 0.5kn kuten samoin käsijarru.apukuskinpuolen kässäri 1.2kn ja käyttöjarru 1.4kn.en kyllä voi ymmärtää miten kuskinpuolen käsijarruarvo voi olla noin pieni vieläkin koska hietikolla menee kummmatkin pyörät lukkoon kun tempasee kahvasta!ekalla leima yrityksellä ei lukinnut kumpaakaan pyörää edes hietikolla.
no nyt on ilmailtu ja käyttöjarrussa on tehot tasaiset mutta kuskinpuolen käsijarruun ei saa millään yhtä hyviä tehoja kuin apukuskin.kummallakin puolen säädetty niin että pyörää pyörittäessä palat hieman melkein raapii rumpua.katsastus inssi antoi vielä yhden kerran yrittää jopa ilmaiseksi.mitä ihmettä tolle pitää tehdä että saa tuon kirotun käsijarrun pitämään että kelpaa?!?
jetta käsijarru helvetti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
onhan ne jo kuluneet mutta kummallakin puolella olisi vielä vara sitä kiilaa hieman säätää että kengät ulkonevat.mutta sitä en voi ymmärtää että vaikka kuinka säädän niin että kengät hankaa rumpuun niin ei se rupea ottamaan ihan yhtä hyvin kuin toiselta puolelta.sitä en voi ymmärtää että toisella puolella arvo oli ekalla kertaa 0.9kn ja nyt heikompikin puoli mielestäni ottaa saletisti paremmin mutta silti mukamas sama 0.5kn arvo tuli toisellakin kertaa!en ymmärä:/
Koska sulla on siellä uudet kengät niin vanhat urautuneet rummut ei välttämättä kosketa niihin kenkiin kuin pieneltä osin käsijarrua vedettäessä. Sulla ei riitä ruuti hauberissa ja vaijerit vaan venyy. Käytttöjarrussa on enemmän voimaa kun se sylinteri painaa ne kengät tehostetusti rumpua vasten. Apuna voi olla ajelu ja kässärin repiminen ja samalla kenkien kuluttaminen rumpujen muotoon tai sitten ostaa suosiolla uudet. Kannattaa myös varmistaa, että sylinteri ei vuoda vähääkään sinne rumpuun jarrunestettä. Se neste kun ei auta jarruttamiseen vaikka nimi sitä lupaakin. :)
onhan ne jo kuluneet mutta kummallakin puolella olisi vielä vara sitä kiilaa hieman säätää että kengät ulkonevat.mutta sitä en voi ymmärtää että vaikka kuinka säädän niin että kengät hankaa rumpuun niin ei se rupea ottamaan ihan yhtä hyvin kuin toiselta puolelta.sitä en voi ymmärtää että toisella puolella arvo oli ekalla kertaa 0.9kn ja nyt heikompikin puoli mielestäni ottaa saletisti paremmin mutta silti mukamas sama 0.5kn arvo tuli toisellakin kertaa!en ymmärä:/
Voipi olla siinä kiilassa ne uritukset kuluneet. Säädäppä ne käsjarrun vaijerit löyhälle ensin, sitten kengät mahdollisimman lähelle rumpuja. Sitten kiristät vaijereita tarpeen mukaan . Kyl pitäis ruveta ottamaan.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
kokeilin vielä kertaalleen niin että löysäsin vaijerit aivan löysälle,ne kiilat on jätettävä noin puoliväliin että rummut sopii paikoilleen.vaihdoin toisesta varaosa-autosta tuolle heikommalle puolelle paaaaljon vähemmän kuluneemmän rummun.silti aavistuksen tuntuu heikommin ottavan vieläkin.ihme juttu!
no menin sitten vielä ilmaamaan jarrut,joka nurkan ilmasin ja mitäs vittua tapahtuikaan.jarrut hävisivät totaalisesti=O mikäs tämän aiheutti?!?epähuomiossa jarrunestettä lisäillessä lisäilin abs-luokituksen omaavaa nestettä,onko tällä merkitystä jos laittaa EI abs järjestelmään?
no uusi joka nurkan ilmaus ja jarrut palasivat,nyt ottaa jarrut heti kun vähänkin polkimeen koskee.vaan kuskinpuolen takakäyttöjarru ei jälleen kerran ota oikein.mikä neuvoksi...uusi ilmaus yrityskö?
no menin sitten vielä ilmaamaan jarrut,joka nurkan ilmasin ja mitäs vittua tapahtuikaan.jarrut hävisivät totaalisesti=O mikäs tämän aiheutti?!?epähuomiossa jarrunestettä lisäillessä lisäilin abs-luokituksen omaavaa nestettä,onko tällä merkitystä jos laittaa EI abs järjestelmään?
no uusi joka nurkan ilmaus ja jarrut palasivat,nyt ottaa jarrut heti kun vähänkin polkimeen koskee.vaan kuskinpuolen takakäyttöjarru ei jälleen kerran ota oikein.mikä neuvoksi...uusi ilmaus yrityskö?
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Sulla on siellä uudet vaijerit, suht uusi sylinteri, uudet kengät ja ilmeisesti se kiristinmekanismi kunnossa? Ei tollanen jarrurumpu maksa kun sen 15€, joten hae sellanen suosiolla. Jos ei rupea pitämään niin sitten taitaa olla viimeinen vaihtoehto soittaa tälle kaverille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa