On pistänyt silmään muutamat foorumilla "retro" tyyliin rakennetut kamppeet. Mitäs tämä retroilu pitää sisällään ja mihin pyritään..?
Ainakin näköjään puuhelmi penkinpäälliset ja anopin vanha silityslauta katolla tekee "retron";)
"Retro"
Valvoja: ffp jäsenet
Oikein tyhjentävää vastausta ei ilmeisesti kysymykseen tule... Eli ilmeisesti se, että uudehkoon autoon laitetaan vanhan tyylisiä lisävarusteita tekee retron...
Jos hankin vm. 95 kotterooni aikalaisia tai vanhempia lisävarusteita yms. se tekisi autostani ilmeisesti retron..;)
Tarkoitukseni ei ole kettuilla tai väheksyä em. tyylin rakentajia, mietinpähän vaan että mitkä tarkoitusperät hommassa on :)
Jos hankin vm. 95 kotterooni aikalaisia tai vanhempia lisävarusteita yms. se tekisi autostani ilmeisesti retron..;)
Tarkoitukseni ei ole kettuilla tai väheksyä em. tyylin rakentajia, mietinpähän vaan että mitkä tarkoitusperät hommassa on :)
mietinpähän vaan että mitkä tarkoitusperät hommassa on
Varmaan aikalailla samat ku missä tahansa muussakin "tuningissa", eli tehdään autosta omaa silmää miellyttävä.
Retroilu nyt vaan on(oli?) jonkinsortin hittijuttu, vähän niinku alumiiniset takaspoilerit muutama vuosi takaperin. Ite kyllä tykkään retro/oldskool -tyyleistä, eli juurikin niitä puukuulapenkinpäällisiä ja surffilautoja katolla yms. oli se kuinka hittijuttu tai ei. Retroilukin vaatii aika hyvää silmää, koska ei siihen autoon voi ihan mitä tahansa laittaa vaikka tavara ois kuinka retroa.
Siinäpä se jo tuliki varsin tyhjetävästi:
Eli retroa voi olla ihan uudetkin hihnalta tulleet tuotteet, mutta noudattavat sitä vanhaa tyyliä lähes orjallisesti.
Esim.
Blaukkarilta tulis nyt uusi übermpkolmedvdhifisarja mutta ulkomuoto olisi kuitenkin se wanha blaukkarin kiikari-nuppi-käikäle.
Näin minä sen käsitän.
tse olen tuolta äänentoistopuolen laitteissa sisäistänyt retrolaitteen uudehkoksi, mutta perinteistä tai nostalgista tyyliä noudattavaksi. Vintage on sitten aito ja alkuperäinen.
Eli retroa voi olla ihan uudetkin hihnalta tulleet tuotteet, mutta noudattavat sitä vanhaa tyyliä lähes orjallisesti.
Esim.
Blaukkarilta tulis nyt uusi übermpkolmedvdhifisarja mutta ulkomuoto olisi kuitenkin se wanha blaukkarin kiikari-nuppi-käikäle.
Näin minä sen käsitän.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”