Pitäisi poloon saada keskuslukitus, niinpä ajattelin kysyä onko kellään kokemuksia moisen mukavuusvarusteen asennuksesta? kaukosäädöllä tietenkin.
Voiko takakontin lukkoa ohjata tavallisella ovimoottorilla?
Hyviä ostopaikka vinkkejä voisi myös antaa.
Ja autohan on 96vuosimalli hb
Polo 6n keskuslukitus jälkiasenteisena?
Valvoja: ffp jäsenet
Helppo homma, jos yhtään tajuaa sähköistä yms mitään ja pora, meisseli yms perustarvikkeet pysyy käsissä. Itse asentelin ovimoottorit ja cobran kauko-ohjauksen. Ovimoottorit kun laittaa huolella paikoilleen ja suojailee johdot hyvin niin hommaan saa sen n.4-5 tuntia menemään. Muistaakseni kaikki tarvittavat johdot löytyy kuskin jalkatilan maton alta ja virrat saa sulaketaulusta. Omaani laitoin takaluukun avauksen sisältä painonapilla, kun olin ensin poistanut sen kahvasysteemin. Ja avaukseen käytin yhtä kaksijohtoista keskuslukkomoottoria...
E: Niin, itse lukon avaukseen sitä moottoria en minäkään löytänyt, joten otin sen koko lukon ja kahvasysteemin pois siitä luukusta ja laitoin tilalle moottorin vetämään sen lukituksen auki --> luukku aukesi n.1cm auki.
Ja en nyt tähän hätään muista takaovista varmaksi, mutta jotenkin semmonen mielikuva on että pystyyn minä ainakin ne moottorit laitoin. Ovimoottorien linjaukset kannattaa katsoa huolella, vähänkin vinossa linjasta / ei ole sopiviin kulmiin taivutettu ne tangot, niin ei toimi. Eli taivutukset aina => ___/ tyyliin.
E: Niin, itse lukon avaukseen sitä moottoria en minäkään löytänyt, joten otin sen koko lukon ja kahvasysteemin pois siitä luukusta ja laitoin tilalle moottorin vetämään sen lukituksen auki --> luukku aukesi n.1cm auki.
Ja en nyt tähän hätään muista takaovista varmaksi, mutta jotenkin semmonen mielikuva on että pystyyn minä ainakin ne moottorit laitoin. Ovimoottorien linjaukset kannattaa katsoa huolella, vähänkin vinossa linjasta / ei ole sopiviin kulmiin taivutettu ne tangot, niin ei toimi. Eli taivutukset aina => ___/ tyyliin.
Viimeksi muokannut Petri_P., 30.3.2007 9:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
taisi tarkoittaa että lukitukseen sitä moottoria eikä avaukseen.
Ainakaan golffiin ei onnistu. Ei edes laakkoselta ostetulla juuri takaluukkuun tarkoitetulla keskuslukitusmoottorilla :O
Liekö sitten keskuslukituksettomassa iv golffissa kolmoskoppasen modulit tms ?
Minullakin solenoidityyppinen ratkaisu, aukaisu avaimen tai kojelaudan napista.
Minulla meni keskuslukituksen asentamiseen päivä, tehokasta työaikaa varmaankin aika lähellä tuota äskenmainittua ;)
Ainakaan golffiin ei onnistu. Ei edes laakkoselta ostetulla juuri takaluukkuun tarkoitetulla keskuslukitusmoottorilla :O
Liekö sitten keskuslukituksettomassa iv golffissa kolmoskoppasen modulit tms ?
Minullakin solenoidityyppinen ratkaisu, aukaisu avaimen tai kojelaudan napista.
Minulla meni keskuslukituksen asentamiseen päivä, tehokasta työaikaa varmaankin aika lähellä tuota äskenmainittua ;)
Kyllä peräkontti pitäsi saada toimimaan normaali ovi moottorilla, mutta joutuu askartelemaan itse uuden melko ihmeellisen osan. Itsellä ei ainakaan mielenkiinto riittänyt sen jälkeen, kun huomasin kuinka hankala projektista tulee. Mutta on merkkiliikkeessä asentaneet niitä moottoreita, ja sieltä ohjeen kysyinkin.
Lainaan vähän topiccia.
Eli itsellä olisi keskuslukon muuttaminen avainmallista kauko-ohjaukseen. Auto on Passat 1.8i Cl -92. Asennuksesta olis sen verran kysyttävää että tarviiko siihen muuta kun kytkeä johdot yms. setit paikalleen kuskin ovessa olevaan alipaine pumppuun ja tarviiko peräkontti mitään erikoiskohtelua asennuksen suhteen vai alkaako se pelittää ihan sillä että se kauko-ohjaus setti asennetaan sinne kuskin oveen...?
Tämän olen ajatellut laittaa:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ucts_id=36
Eli itsellä olisi keskuslukon muuttaminen avainmallista kauko-ohjaukseen. Auto on Passat 1.8i Cl -92. Asennuksesta olis sen verran kysyttävää että tarviiko siihen muuta kun kytkeä johdot yms. setit paikalleen kuskin ovessa olevaan alipaine pumppuun ja tarviiko peräkontti mitään erikoiskohtelua asennuksen suhteen vai alkaako se pelittää ihan sillä että se kauko-ohjaus setti asennetaan sinne kuskin oveen...?
Tämän olen ajatellut laittaa:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ucts_id=36
Posted: 30.3.2007 8:24
Nuo polon takaovet taitaa olla samat kuin Seatissakin, eli avaustanko menee poikittain oven yläreunassa ja nupin puoleisessa päässä on muovinen pyörä.
Miten tähän saa moottorin / avaustangon kiinnitettyä?
-99 cordobaan nuo tarvike hilut aikoinaan laitoin, pikkasen joutui cremelillä paikkoja avartamaan. sinne hyvin nupin tyveen laitoin tankoliitoksen ja vedon suoraan alaspäin. Alkuperäisen tuhkakupin joutui toisesta takaovesta jättämään poijes kun ei pumppu olisi muuten mahtunut olemaan. Alkuperäis srj. olisi varmaan paras...
Nuo polon takaovet taitaa olla samat kuin Seatissakin, eli avaustanko menee poikittain oven yläreunassa ja nupin puoleisessa päässä on muovinen pyörä.
Miten tähän saa moottorin / avaustangon kiinnitettyä?
-99 cordobaan nuo tarvike hilut aikoinaan laitoin, pikkasen joutui cremelillä paikkoja avartamaan. sinne hyvin nupin tyveen laitoin tankoliitoksen ja vedon suoraan alaspäin. Alkuperäisen tuhkakupin joutui toisesta takaovesta jättämään poijes kun ei pumppu olisi muuten mahtunut olemaan. Alkuperäis srj. olisi varmaan paras...
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”