Nesteet höyrynä ilmaan, lämmöt normaalit (VR6)
Valvoja: ffp jäsenet
Nesteet höyrynä ilmaan, lämmöt normaalit (VR6)
Moi!
Tuli tollane -95 VR6 Golf hommattua ja heti pukkas vikaavikaa. Eli ajoin moottoritietä n. 60km, sitten pienemmälle tielle ja kaikki tähän asti ok. Sitten tuntui kuin sytkä olis pätkässy pari kertaa, ajoin n. kilometrin ja pysähdyin -> glykolin tuoksu ilmassa ja nesteet tulee höyrynä konepellin alta.
Paikallistin höyryn tulon kanteen/suojamuovien alta tuli.
Lisäsin nestettä, kun poiskin piti päästä. Ja taas kun hetken päästä pysähdyin, sama tapahtuma ja toimenpiteet.
Eli missäpä vika? Nesteet siis häviää paisarista, ja tulee höyrynä pihalle kannen korvilta. Öljyt näytti öljyiltä, mutta pakokaasu tuntu kostealta.
Uskaltaako tuon ajaa n.25km vielä, kun lisää nesteet täyteen ennen lähtöä?
Vielä sen verran, että autoon on vaihdettu kk ja runkolaakerit, jakopään hilut yms n.1000km sitten edellisen omistajan/korjaamon toimesta.
Kiitollisena avusta,
-Matti
ps. Selasin läpi VR6-threadin ja käytin söörtsiä ;)
Tuli tollane -95 VR6 Golf hommattua ja heti pukkas vikaavikaa. Eli ajoin moottoritietä n. 60km, sitten pienemmälle tielle ja kaikki tähän asti ok. Sitten tuntui kuin sytkä olis pätkässy pari kertaa, ajoin n. kilometrin ja pysähdyin -> glykolin tuoksu ilmassa ja nesteet tulee höyrynä konepellin alta.
Paikallistin höyryn tulon kanteen/suojamuovien alta tuli.
Lisäsin nestettä, kun poiskin piti päästä. Ja taas kun hetken päästä pysähdyin, sama tapahtuma ja toimenpiteet.
Eli missäpä vika? Nesteet siis häviää paisarista, ja tulee höyrynä pihalle kannen korvilta. Öljyt näytti öljyiltä, mutta pakokaasu tuntu kostealta.
Uskaltaako tuon ajaa n.25km vielä, kun lisää nesteet täyteen ennen lähtöä?
Vielä sen verran, että autoon on vaihdettu kk ja runkolaakerit, jakopään hilut yms n.1000km sitten edellisen omistajan/korjaamon toimesta.
Kiitollisena avusta,
-Matti
ps. Selasin läpi VR6-threadin ja käytin söörtsiä ;)
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
sama juttu
^itelläni ollut sama ongelma että yläletku kosahtaa juuri termarikotelon liitoksesta, viikonloppuna termarin vaihto 80 asteiseen. Mutta jos jollai on varmaa tietoa asiasta niin infoo
Itsellä mureni ensin vanhan paisarin lähtöpää, kun hommasin uuden paisarin niin rupesi hönkimään höyryinä nesteitä pihalle paisarin paineluukusta(vai miksi sitä sanotaan). Letkut tuntuivat löysiltä joten, painetta ei järjestelmässä ollut. Vika oli paisuntasäiliön korkin tiivisteessä. Ei ollut edes poikki, vaan hieman pois urastaan.
Varsinaiseksi murheen kryyniksi tullut tuo vesien/lämpöjen kanssa tappelu wergussa. On vuotanut syyläri, lohkolämmittimestä, paisuntasäiliöstä. hajonnut Termostaatti.... mitä next?
Vanhojen autojen kanssa se vaan on näin. Toivottavasti kohta uudempaa menopeliä alle niin saa jättää harrasteluksi wergun.
Varsinaiseksi murheen kryyniksi tullut tuo vesien/lämpöjen kanssa tappelu wergussa. On vuotanut syyläri, lohkolämmittimestä, paisuntasäiliöstä. hajonnut Termostaatti.... mitä next?
Vanhojen autojen kanssa se vaan on näin. Toivottavasti kohta uudempaa menopeliä alle niin saa jättää harrasteluksi wergun.
Omaan veeraan vaihdettiin aikanaan melkein kaikki vesiletkut. Osaa oli vähän korjailtu joskus ja lyhennelty tms. Yleensä kun yhden vaihto niin toisesta paikasta alko prakailee. Kulutustavaraa. Sitten kun vesiletkut oli kunnossa niin laukes jäähdyttimen pääty. Ton jälkeen toimikin niinku piti, eli oli hyvä aika myydä pois. :)
Aina, joka kerta.. kun vw koneessa on ongelmaa ja syyläri, lämppäri tai joku muu paikka alkaa vuotamaan nestettä, niin joka kerta kannattaa vaihtaa se korkki siihen paisuntasäiliöön. Siinä on kaksi tapaa millä se korkki voi hajota, toinen on se että se tiivistekumi siitä menee mutrulle ja ei enää tiivistä ja päästää paineet pois.. ja toinen on se ikävämpi että paineventtiili ei toimi ja se päästää järjestelmässä paineet liian koviksi ja rikkoo paikka kerrallaan kaikki osat. Tuota korkkia on joskus vaihdeltu ilmaisena tiskiltäkin virhevastuun piirissä.
Eikö riitä venyttää että katkaisee päätä pois ja uudestaan holeen?
Ei kyllä se meni täysin pipariksi kun avas klemmarin.
Aina, joka kerta.. kun vw koneessa on ongelmaa ja syyläri, lämppäri tai joku muu paikka alkaa vuotamaan nestettä, niin joka kerta kannattaa vaihtaa se korkki siihen paisuntasäiliöön
Olis saanut olla kasa korkkeja sitten tuossa talvella.
eipä auttanu
joo, ei ollu termarin vaihdolla hirveemmin apuja, seuraavana tappelemaan ton korkin kanssa
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa