uusi dieselautoilija - apua kaivataan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

uusi dieselautoilija - apua kaivataan

ViestiKirjoittaja wili. » 21.11.2006 18:47

nyt on sitten eka diesel kärry hommattu talouteen. en juurikaan vielä niistä ole täysin toiminnaltaa perillä mutta kaipaisin apua pieneen tehon lisäykseen. auto on siis bora 1.9 (agr)

ajatuksena oli ainakin kokeilla evry modia ja mahdollisesti ahtojen nostoa?
onkos valmiita vastus ehdotuksia? tuota "evryn rakennus ohjeita kaivataan" ja muita aiheita lueskellessani ymmärsin että se kuitenkin on auto kohtaisita se säätö? tarpeiksi siis tarvitaan: vastus, potikka ja katkaisia???

mitäs mieltä sitten olette nestepään ja suutinkärkien vaihtamisesta?
mikähän pää tossa mahtaa olla vakiona? ja entäs onko parempi hankkia molemmat sitten samalla kertaa?

egr:än suunnittelin myös poistavana käytöstä. riittääkö pelkästää se että tukkii alipaine letkun vai tarviiko se oikein tulpata venttiilin ja imusarjan välistä.

mihinkään turbon vaihtoon en kuitenkaan ajatellut ryhtyä. ja viritykset saisivat mielummin olla myös sellaisia että vakio laatikko kestäisi ja mieluiten myös kytkin ei paljoa luistaisi...

entäs mielipiteenne lastuista ja powerboxeista verrattuna tuohon evryyn?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.11.2006 18:59

Evryyn riittää juurin nuo osat mitä luettelit, tarvittava vastus tosiaankin riippuu IQ:sta. Vakio turbolle on jo melkein pelkkä evry jo liikaa, eli joko suuttimet tai lastu (parempi kuin evry)
Vakiona 10mm nestepää riittää jos kaikki on kohdillaan noin 160-170hp

lepadontti
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.8.2006 17:46

ViestiKirjoittaja lepadontti » 21.11.2006 22:19

Käy lukemassa tuolta jotain infoa evrystä

http://www.autowiki.fi/index.php/EVRY-mod

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 22.11.2006 9:24

missäs teholuvuissa noilla kaikkilla virityksillä kuljetaan? (persdyno riittää)
että mikä tuo vähiten ja mikä eniten?
entäs hinta/hyöty suhde?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 22.11.2006 9:54

Mulla ois käsitys, että suuttimilla sais sellasen +40hv tehoja (Race-kärjet). Silloin voit jo unohtaa ton evryn. Ahtimen vaihto tulee eteen joka tapauksessa, kun tehoja alkaa tulla reilusti lisää, joten siitä lie syytä aloittaa. Turha sitä alkuperäistä on särkeä ensin.
Kokeneemmat virittäjät kertoo lisää ja varmaan vähän tarkemmin.

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 28.3.2007 15:44

"egr:än suunnittelin myös poistavana käytöstä. riittääkö pelkästää se että tukkii alipaine letkun vai tarviiko se oikein tulpata venttiilin ja imusarjan välistä. "

mikä tuohon olisi vastaus?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.3.2007 16:47

muistelisin että joissakin voi sytyttää vikavalon jos sen alipaineletkun tukkii... kannattaa laippa sinne tehdä

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.3.2007 17:03

ei tuon ikäisessä. Jostain -02 eteenpäin maffi haistaa että liikaa menee läpi tyhjäkäynnillä josta sitten päättelee oikein että egr ei avaudu..

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 28.3.2007 20:03

tuossa kattelin että siinähän on 3 liitoskohtaa.riittääkö jos tekee laipat

1.imusarja-egr
2.ja pakosarja-se putki mikä menee egr välille?

ja tarviiko tuota alipaineletkua välttämättä tukkia? kattelin vain kun se haarautuu kahteen suuntaan siitä egr:rästä

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 28.3.2007 20:57

ei tarvi letkuun koskea, laippa/laipat putkeen ja hyvä tulee...... parhaimmassa tapauksessa huomaat eron "pyllyssä"....

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 30.3.2007 2:51

vielä nuista liitoskohdista:

imusarja-egr
egr-putki pakosarjalle
putki egr:ältä pakosarjalle

mihin nuista on järkevin laittaa se sokea laippa? tänään olisi tarkoitus alkaa tuota värkkäämään joten pikainen apu olisi nyt poikaa.kiitos jo etukäteen

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 30.3.2007 7:16

Monet puhuvat että imusarjan päähän lätkä väliin , mutta paras on jos tulppaa molemmat päät. Tuli tuossa mieleen , että eikös mopoissa ole rajoitettu tehoja juuri tuollaisella putkella pakarissa jonka toinen pää on ummessa. Liekkö turbo autoissa mitään vaikutusta , jos tulppaa vain imusarjan pään.

Jonttufantti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.3.2007 11:43

ViestiKirjoittaja Jonttufantti » 30.3.2007 11:53

Tulppasin itse pari viikkoa sitten AFN koneesta. Laitoin 2mm kuparista tehdyn lätkän egr-venttiilin ja pakosarjalle menevän letkun väliin. Alinpaineletkun tulppasin 6mm ruuvilla ja klemmarilla. Paikan valitsin sillä perusteella, että vaikutti helpoimmalta poistaa katsastukseen tai talveksi.

En keksi yhtään järkevää selitystä miksi joko kolmesta mahdollisesta laipan paikasta olisi toista parempi lopputuloksen kannalta, enkä kyllä keksi mitää lisäarvoa useammallekaan laipalle, enkä oikeastaan koko laipalle jos tukkii alipaineletkun, niin ettei venttiili koskaan aukea....

Kannattaa samalla putsata imusarja ja itse venttiili.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.3.2007 12:04

Tuo venttiili kuulemma saattaa vuotaa, joten sen takia niitä on laipattu molempiin päihin.

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 31.3.2007 21:59

mitkä nuo "molemmat päät" ovat? pakosarjan ja imusarjan liitokset?

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 1.4.2007 18:16

nyt on tukittu pako ja imusarjan päästä. kyllä tuo vähän perseessä tuntuu että tubo lähtee nopeampaa ahtamaan :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa