uusi dieselautoilija - apua kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
uusi dieselautoilija - apua kaivataan
nyt on sitten eka diesel kärry hommattu talouteen. en juurikaan vielä niistä ole täysin toiminnaltaa perillä mutta kaipaisin apua pieneen tehon lisäykseen. auto on siis bora 1.9 (agr)
ajatuksena oli ainakin kokeilla evry modia ja mahdollisesti ahtojen nostoa?
onkos valmiita vastus ehdotuksia? tuota "evryn rakennus ohjeita kaivataan" ja muita aiheita lueskellessani ymmärsin että se kuitenkin on auto kohtaisita se säätö? tarpeiksi siis tarvitaan: vastus, potikka ja katkaisia???
mitäs mieltä sitten olette nestepään ja suutinkärkien vaihtamisesta?
mikähän pää tossa mahtaa olla vakiona? ja entäs onko parempi hankkia molemmat sitten samalla kertaa?
egr:än suunnittelin myös poistavana käytöstä. riittääkö pelkästää se että tukkii alipaine letkun vai tarviiko se oikein tulpata venttiilin ja imusarjan välistä.
mihinkään turbon vaihtoon en kuitenkaan ajatellut ryhtyä. ja viritykset saisivat mielummin olla myös sellaisia että vakio laatikko kestäisi ja mieluiten myös kytkin ei paljoa luistaisi...
entäs mielipiteenne lastuista ja powerboxeista verrattuna tuohon evryyn?
ajatuksena oli ainakin kokeilla evry modia ja mahdollisesti ahtojen nostoa?
onkos valmiita vastus ehdotuksia? tuota "evryn rakennus ohjeita kaivataan" ja muita aiheita lueskellessani ymmärsin että se kuitenkin on auto kohtaisita se säätö? tarpeiksi siis tarvitaan: vastus, potikka ja katkaisia???
mitäs mieltä sitten olette nestepään ja suutinkärkien vaihtamisesta?
mikähän pää tossa mahtaa olla vakiona? ja entäs onko parempi hankkia molemmat sitten samalla kertaa?
egr:än suunnittelin myös poistavana käytöstä. riittääkö pelkästää se että tukkii alipaine letkun vai tarviiko se oikein tulpata venttiilin ja imusarjan välistä.
mihinkään turbon vaihtoon en kuitenkaan ajatellut ryhtyä. ja viritykset saisivat mielummin olla myös sellaisia että vakio laatikko kestäisi ja mieluiten myös kytkin ei paljoa luistaisi...
entäs mielipiteenne lastuista ja powerboxeista verrattuna tuohon evryyn?
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 27.8.2006 17:46
Mulla ois käsitys, että suuttimilla sais sellasen +40hv tehoja (Race-kärjet). Silloin voit jo unohtaa ton evryn. Ahtimen vaihto tulee eteen joka tapauksessa, kun tehoja alkaa tulla reilusti lisää, joten siitä lie syytä aloittaa. Turha sitä alkuperäistä on särkeä ensin.
Kokeneemmat virittäjät kertoo lisää ja varmaan vähän tarkemmin.
Kokeneemmat virittäjät kertoo lisää ja varmaan vähän tarkemmin.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 26.1.2007 1:08
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 26.1.2007 1:08
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 26.1.2007 1:08
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 30.3.2007 11:43
Tulppasin itse pari viikkoa sitten AFN koneesta. Laitoin 2mm kuparista tehdyn lätkän egr-venttiilin ja pakosarjalle menevän letkun väliin. Alinpaineletkun tulppasin 6mm ruuvilla ja klemmarilla. Paikan valitsin sillä perusteella, että vaikutti helpoimmalta poistaa katsastukseen tai talveksi.
En keksi yhtään järkevää selitystä miksi joko kolmesta mahdollisesta laipan paikasta olisi toista parempi lopputuloksen kannalta, enkä kyllä keksi mitää lisäarvoa useammallekaan laipalle, enkä oikeastaan koko laipalle jos tukkii alipaineletkun, niin ettei venttiili koskaan aukea....
Kannattaa samalla putsata imusarja ja itse venttiili.
En keksi yhtään järkevää selitystä miksi joko kolmesta mahdollisesta laipan paikasta olisi toista parempi lopputuloksen kannalta, enkä kyllä keksi mitää lisäarvoa useammallekaan laipalle, enkä oikeastaan koko laipalle jos tukkii alipaineletkun, niin ettei venttiili koskaan aukea....
Kannattaa samalla putsata imusarja ja itse venttiili.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 26.1.2007 1:08
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 26.1.2007 1:08
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa