tarkoitus olis vaihtaa nissania vähä taloudellisempaan kulkupeliin ja tommosia oon miettiny
fabiassa ja ibizassa on tietääkseni sama 130 pollen mylly ?
onkohan autoissa muuten suuria eroja, jos jollain on kokemuksia niin rohkeesti kertoo :)
ibizasta taitaa olla joku 160hv cubra tdi mallikin ?? mutta ei taida montaa olla suomessa ?
ja lueskelin että uuden ibiza fr:n rinnalle olis tulossa 2.0tdi cubra ja tais olla 170 pollea
ja paljonkahan tämmöisis peleis on diesel vero ?
fabia rs vs ibiza tdi erot
Valvoja: ffp jäsenet
Fabia on mielestäni hieman tilavamman oloinen, myöskin laadukkaampi ja suurimpana erona on "hiljaisuus". Fabian rengasäänet ovat mielestäni huomattavasti hiljaisemmat kuin ibben.
Kumpikin liikkuu ripeästi. Samalla koneella olevaan (ASZ) leoniin verrattuna huomattavasti räyhemmin vaikka painoeroa ei kauheasti ole. Toisaalta noissahan on esim pyöreät ahtoputket (vs leonin kuristavat) joten tehoa lienee hieman enemmän. Omassa ASZ koneessa ole vakiona kahden dynon tulokset 149.7hv ja 152.2 hv (Leon).
Kumpikin liikkuu ripeästi. Samalla koneella olevaan (ASZ) leoniin verrattuna huomattavasti räyhemmin vaikka painoeroa ei kauheasti ole. Toisaalta noissahan on esim pyöreät ahtoputket (vs leonin kuristavat) joten tehoa lienee hieman enemmän. Omassa ASZ koneessa ole vakiona kahden dynon tulokset 149.7hv ja 152.2 hv (Leon).
Niin siis Ibbessähän on ihan sama 6-lovinen loota kuin Faabiossakin.
Itellä oli tommonen FR TDI Ibiza aiemmin ja tosiaan, äänet oli infernaaliset :) Kaikkeen tietty tottuu. Laaduttomuus näkyi hieman nitinöinä, natinoina ja kolinoina. Jotenkin ajattelin noiden olleen "ostettuja ominaisuuksia".
Kiukkuinen se on kulkemaan ollakseen kuitenkin diiseli. Voimaa täytyy olla enemmän kuin se luvattu 130hv, koska nykyinen Astma 120hv moottorilla tuntuu 60 heppaiselta :) Tietty, onhan noissa painoeroakin vähän.
Jotenkin vaan ne RS Fabian valkoiset penkit ei ollu mun mieleen. Tiedä sitten, oisko ne pysyny puhtaana. Vakaasti kuitenkin itsekin silloin 2 vuotta sitten noiden kahden välillä painin.
Nythän tuota 130hv TDI Ibizaa ei saa uutena, että uutta hakiessa RS Faabio on ainut vaihtoehto noista kahdesta.
Itellä oli tommonen FR TDI Ibiza aiemmin ja tosiaan, äänet oli infernaaliset :) Kaikkeen tietty tottuu. Laaduttomuus näkyi hieman nitinöinä, natinoina ja kolinoina. Jotenkin ajattelin noiden olleen "ostettuja ominaisuuksia".
Kiukkuinen se on kulkemaan ollakseen kuitenkin diiseli. Voimaa täytyy olla enemmän kuin se luvattu 130hv, koska nykyinen Astma 120hv moottorilla tuntuu 60 heppaiselta :) Tietty, onhan noissa painoeroakin vähän.
Jotenkin vaan ne RS Fabian valkoiset penkit ei ollu mun mieleen. Tiedä sitten, oisko ne pysyny puhtaana. Vakaasti kuitenkin itsekin silloin 2 vuotta sitten noiden kahden välillä painin.
Nythän tuota 130hv TDI Ibizaa ei saa uutena, että uutta hakiessa RS Faabio on ainut vaihtoehto noista kahdesta.
Jos tällä hetkellä pitäisi valita, niin Fabia: käytännöllisempi usempine ovineen. Meteliä on molempia ajaneena ehkä Ibizassa hieman enemmän, peräkkäin en ole noilla kahdella ajanut. Ibizassa ei ainakaan ole tuhlattu äänieristykseen rahaa: siellä on takakyljissä yksi 1 ½L limupullon kokoinen superlonin palanen per puoli. Fabiasta en tiedä, onko tuohon panostettu yhtään enemmän.
Kumpi auto vaan, niin suosittelen ostaan kitkat, jos ajat pitkiä matkoja. Tai tekemään hieman työtä äänieristyksen parissa, se on todellakin sen vaivan arvoista.
Fabiassa sisustus on aremman värinen, mutta penkit tukee paremmin. Noi on alustaltaan kait ihan samaa osaa, tai melkein ainakin. Esim. osa alustasarjojen valmistajista tarjoaa noihin samat osat, toiset eri osaa tai ainakin eri osanrolla.
Ainakin jos vertaa pre-facelift Ibizaa ja Fabia RS:ää niin Fabiassa on valmiiksi hieman ulkonäköä, jos sitä hakee. Ehkä enemmän mielipide kysymys. Hyviä valintoja ja hauskoja autoja ovat molemmat. Esim. 150hv Leon tuntuu yllättävän tehottomalta tuohon Fabiaan verrattuna, niin paljon tekee tuon auton keveys.
Pieniä autoja ja sen mukana tulee mainitut kitinät, nitinät ja hieman pomppiva kyyti jo vakioalustallakin. D-vero on n. 400e
Ainakin tuo ASZ kone on antanut useimmissa mittauksissa aika mukavasti tehoa vakiona.
Suomessa nuo 160hv versiot taitaa olla yhden käden sormin laskettavissa, maahantuojan tuomana olisi kuulemma ainakin 1kpl, huhun mukaan.
Kumpi auto vaan, niin suosittelen ostaan kitkat, jos ajat pitkiä matkoja. Tai tekemään hieman työtä äänieristyksen parissa, se on todellakin sen vaivan arvoista.
Fabiassa sisustus on aremman värinen, mutta penkit tukee paremmin. Noi on alustaltaan kait ihan samaa osaa, tai melkein ainakin. Esim. osa alustasarjojen valmistajista tarjoaa noihin samat osat, toiset eri osaa tai ainakin eri osanrolla.
Ainakin jos vertaa pre-facelift Ibizaa ja Fabia RS:ää niin Fabiassa on valmiiksi hieman ulkonäköä, jos sitä hakee. Ehkä enemmän mielipide kysymys. Hyviä valintoja ja hauskoja autoja ovat molemmat. Esim. 150hv Leon tuntuu yllättävän tehottomalta tuohon Fabiaan verrattuna, niin paljon tekee tuon auton keveys.
Pieniä autoja ja sen mukana tulee mainitut kitinät, nitinät ja hieman pomppiva kyyti jo vakioalustallakin. D-vero on n. 400e
Ainakin tuo ASZ kone on antanut useimmissa mittauksissa aika mukavasti tehoa vakiona.
Suomessa nuo 160hv versiot taitaa olla yhden käden sormin laskettavissa, maahantuojan tuomana olisi kuulemma ainakin 1kpl, huhun mukaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa