VW GOLF 1.9TDI (74kw) vm.03 + KCR boxin ongelma...
Valvoja: ffp jäsenet
VW GOLF 1.9TDI (74kw) vm.03 + KCR boxin ongelma...
Elikkäz... Ongelmana on KCR boxin kanssa se, että pintakaasulla kiihdyttäessä kierroksien 1800-2200 tulee sellainen hetkellinen hyytyminen. Tämän lisäksi 5-vaihteella ja kierroksien ollessa 3400 vääntö loppuu niinku seinään. Huippunopeutta boxin kanssa on noin 30km/h vähemmän kuin mitä tehdas lupaa. Ilman boxia mitään hyytymisiä yms väännön loppumista ei ole. Johtuuko tämä nyt mahdollisesti ilman puutteesta yms. Eli onko syytä vaihtaa ilmamassamittari uuteen vai kannattaako ottaa boxin johdoista kiinni ja heittää metsään koko vehje???
Mulla on sellainen vähä vanhempi malli missä on jumpperi mitä pitää siirtää. Oon koittanu siirtää sitä molempiin laitoihin ja keskelle jne, mutta ei sillä oo muuta vaikutusta kuin se että alue missä kone hyytyy muuttuu vähän. Siihen ei ollut mitään ohjeita mukana jotta siitä ei oo tietoa kummassa päässä on täydet tehot ja kummassa ei mitää. Ehkä kone ei saa ruokaa tarpeeksi...?
Samalla periaatteella kai ne silti toimii... säädä auton käynnissä ollessa: säädä niin pitkään isommalle et rupee pannu "röpöttelemään" ja sit ihan vähä takasi päin niin pitis olla kohillaan. Muuten oli hyvä se KCR mut mulla meni 3 maffia vuoteen niin tuli mitta täyteen ja repäsin sen v*ttuun!!! (nyt revon softa tulos)
No siinä oot Arctos oikeassa jotta se boxi on tosin 02-vuosimallin 130 heppasesta tiptronic vaihteisesta autosta, mutta lähetin sen boxin maahantuojalle takaisin. Siihen vaihdettiin parametrit siten että se sopii tuohon mun koslaan. Täytyy käydä kattomas tuota psi juttua netistä...
Tipi-79... Pystyykö tuota mun boxia säätämään auton käynnissä ollessa, kun siitä täytyy nypätä se jumpperinasta irti niistä pinneistä jos vaihtaa sen jumpperin paikkaa???
Tipi-79... Pystyykö tuota mun boxia säätämään auton käynnissä ollessa, kun siitä täytyy nypätä se jumpperinasta irti niistä pinneistä jos vaihtaa sen jumpperin paikkaa???
Tämä maahantuoja oli käymässä mun omalla paikkakunnalla ja sillä oli testeri mukana. Testattiin ja koajettiin niin kyllä se näytti että ilmamassa mittarissa olisi jotain vikaa. Kävin ostamassa uuden ja vaihdoin sen vanhan tilalle ja VI**U sitte mä sanon niin ei toimi vieläkää. Eli turha ostos se ilmamassa vitkutin. Sitä jumpperia ei ainakaa voi irroittaa ja siirtää käynnin aikana. En kyllä ainakaa keksi mikä mättää?
Uusia asiota huomattiin... Turbo vinkuu tyhjäkäynnillä... Ehkä normaalia? En tiedä sitte siitä hukkaportista jos siinä on kalvo hajalla. Ehkä se vinkuminen kuuluu hukkaportista aina välillä. Ehkä sen takia tehtaan ilmoittamaa huippunopeutta ei pääse, jos ahtopaineet karkaa kalvon kautta???. Ei voi tietää... Ei varmaan luulisi ahtoja olevan kun kerran käy tyhjäkäynnillä, vaikka turbo pyöriikin. Ahtoja on nyt sellainen 1.2 eli kyllä se boxi on vaikuttanut jonkun verran siihen ainakin kun normaalisti on 1.0.
Onko kellää ideoita/tietoa asian suhteen???
Uusia asiota huomattiin... Turbo vinkuu tyhjäkäynnillä... Ehkä normaalia? En tiedä sitte siitä hukkaportista jos siinä on kalvo hajalla. Ehkä se vinkuminen kuuluu hukkaportista aina välillä. Ehkä sen takia tehtaan ilmoittamaa huippunopeutta ei pääse, jos ahtopaineet karkaa kalvon kautta???. Ei voi tietää... Ei varmaan luulisi ahtoja olevan kun kerran käy tyhjäkäynnillä, vaikka turbo pyöriikin. Ahtoja on nyt sellainen 1.2 eli kyllä se boxi on vaikuttanut jonkun verran siihen ainakin kun normaalisti on 1.0.
Onko kellää ideoita/tietoa asian suhteen???
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”