Abs/esp vikaa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

Abs/esp vikaa?

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 18.3.2007 21:11

Tossa kun lunta taas tuli ja kävin pyörittelemässä niin yht äkkiä kesken ajon syttyi abs/esp valot...?

Aikasemminkin ne on syttynyt mutta silloin matalan jännitteen takia. Nyt on uusi akku ollut jo useamman kuukauden eikä ole ollut mitään ongelmaa akun vaihdon jälkeen.

Sammutus ja käynnistys ja kaikki taas kunnossa. Missäköhän vika? Abs anturi?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 18.3.2007 21:14

Merkkiliikkeen testeri taikka vag-com apuun, eipä tuota kannata arvailla, siellä on varmasti jotain faktaa vikamuistissa, vaikka valo ei enää palakkaan..
Noita vikakohteita on melkoisesti, eli ihan summassa ei kannata ruveta tutkimaan..

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 19.3.2007 8:30


Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 19.3.2007 9:08

Tuli sellanen mieleen että sähän laitoit just alustan siihen, mutta oletko jo säätänyt/säädättänyt kulmat. Jos ratti on vinossa ja auto menee suoraan niin esp "sekoaa". Ratissa/rattiakselissa on ohjauskulmananturi ja se ei toimi oikein jos ratti on vinossa. Eli jos vika on tuollainen niin kulmien säädön avulla tulee kuntoon. Toivottavasti tost ymmärsi mitä ajoin takaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 19.3.2007 9:56

^Ymmärsin joo muttei kyllä ole ratti vinossa...en tosin ole vielä kulmiakaan säätänyt. Eikä se tosta leikkimisestä oo kyllä koskaan sekasin mennyt vaikka sitä on ihan riittämiin harrastettu...:) ja käsijarruun en luonnollisesti ole koskenut.

Pitää ne koodit lukasta ja katella tuleeko vielä ongelmia.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 19.3.2007 10:17

Entäs kun vaihdoit alustaa niin oliskohan joku abs anturi ottanut osumaa tai jopa jäänyt liitin auki(jos oot ne avannut). Mutta koodien luvulla varmaan viisastuu aika paljon enemmän kuin arpomalla.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 19.3.2007 11:17

Melkein voisin vannoa ettei mikään ottanut osumaa enkä mitään availlut mutta eihän sitä koskaan tiedä. Luulis että olis heti herjannu jos olis sillon menny...yli 1000km jo kuitenkin ajettu uudella alustalla ja eilen vasta syttyi valot.

HantE
-
Viestit: 42
Liittynyt: 2.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja HantE » 19.3.2007 11:29

Mikähän noissa abseissa tosiaan mahtaa mättää, kun laitoin mun Golfiin viikonloppuna alustan ja remontin jälkeen sinne tauluun sytty kanssa ABS valo ja luonnollisesti ABS:sät ei enää toimi!

Anturit ja piuhat on kaikki ehjiä, ainakin päällisin puolin kun kävin eilen ne kaikki läpi. Sulakekin on ehjä. Eikä ne piuhat ja anturit saanu ees mitään tällejä remontissa.

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 20.3.2007 9:13

Kuten aiemmin todettua, lisätietoa saa parhaiten lukemalla vikakoodit järjestelmästä.

HantE
-
Viestit: 42
Liittynyt: 2.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja HantE » 20.3.2007 15:36

Joo kyllähän koodilla löytyy, mutta meikän asenne on aina se että kyllä minä itse tämän korjaan... edestä kuskinpuolen abs anturi pimeenä. Tuntuu tommonen anturi olevan tosiaan aika herkkä hajoamaan.

HantE
-
Viestit: 42
Liittynyt: 2.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja HantE » 26.3.2007 22:20

Ihmeellisiä vikoja näissä vehkeissä! Kuskinpuolen pyörimisnopeusanturi uusittu ja johdot tarkastettu sekä mitattu mutta valo se vaan palaa, eikä suostu vikamuisti nollautumaan... Täytynee ottaa toi ABS merkkivalon polttimo irti ni voi taas ajella rauhassa.

Onko kellään tietoa vaikuttaako noihin ABS:iin tuo rattiakselin asento? Ratti meni alustaremontin jälkeen vähän vinoon, mutta aattelin kääntää sen suoraan, ennenkö vien kulmien säätöön. Oisko se voinu vaikuttaa asiaan?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.3.2007 7:22

Tuli sellanen mieleen että sähän laitoit just alustan siihen, mutta oletko jo säätänyt/säädättänyt kulmat. Jos ratti on vinossa ja auto menee suoraan niin esp "sekoaa". Ratissa/rattiakselissa on ohjauskulmananturi ja se ei toimi oikein jos ratti on vinossa. Eli jos vika on tuollainen niin kulmien säädön avulla tulee kuntoon. Toivottavasti tost ymmärsi mitä ajoin takaa.

Tosta yläpuolelta lainattu...jos lukisit topicin ennenkuin kyselet.;)

edittiä: vaan onkohan enää millään tapaa abs:iin liittyvä anturi...? Ainakin samoja antureita nuo käyttää.

HantE
-
Viestit: 42
Liittynyt: 2.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja HantE » 27.3.2007 10:53

Kyllähän mä ton rattiakselihöpötyksen luin, mutta pitäskin tietää että vaikuttaako tollanen rattiakselin asento ABS:sien toimintaan? mulla ei oo tota ESP:tä.

Tietääkö joku onko rattiakselin asennolla tekemistä ABS:ien toiminnan kanssa? ei luulis olevan...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.3.2007 12:10

Eikös ne abs/esp anturit jarruissa ole sama laite? Saattaisi myös rattiakselin anturi olla sekä että. Ihan mutua,en tiedä...:)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 27.3.2007 17:52

Ei ole rattiakselilla anturia ellei ESP:tä löydy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Tero-75 ja 25 vierailijaa