Ahtoputket mistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Ahtoputket mistä?
Nyt pitäis väsätä tohon turbon-cooleron ja imusarjan välille noi putket.
Sopiikohan tollainen joustava pakokaasuletku tohon tarkoitukseen?
Vai mistä noita olis helpoista tehdä.
Tolla joustavalla letkulla olis helppo tehdä. Kiinnitykset vain laittaisi klemmareilla, rautaputkella ja kummiletkun palalla.
Sopiikohan tollainen joustava pakokaasuletku tohon tarkoitukseen?
Vai mistä noita olis helpoista tehdä.
Tolla joustavalla letkulla olis helppo tehdä. Kiinnitykset vain laittaisi klemmareilla, rautaputkella ja kummiletkun palalla.
Mää tein juur ahtoputket uudelle välijäähylle ruostumattomasta putkesta hitsaillen ja väliin johki kohtia aina kumiletkulla joustavuutta. Sain halvemmalla ku ostin ruostumattoman teräksen mutkia ja suoraaputkea ja niistä aloin taiteileen enkä käyttänyt silikooni mutkia olleskaan, ku niistä pyydetään mielettömiä hintoja...
Alumiiniputken pätkiä. Noit saa yleensä niistä liikkeistä mitkä myy kaikkea muutakin ahtamiseen liittyvää kamaa.
Itelläni on tälläset alukkaasta hitsautetut...
Itelläni on tälläset alukkaasta hitsautetut...
Hain tuolta tarvikkeeta 2" pakoputken mutkia pari(16e) ja yhden ylityksen(15e) sekä puolimeetriä tollasta kovaa kummiletkua(10e). niistä taiteeltiin komeet putket coolerille.
PS: Ei ne putket ruostu sisältä, sen verran turbo aina räkii öljyä ;)
Tohtiikohan ahtoja nostaa yli 1 bar. Kara on vaihdettu 1.6td:stä joten savua piisaa?
PS: Ei ne putket ruostu sisältä, sen verran turbo aina räkii öljyä ;)
Tohtiikohan ahtoja nostaa yli 1 bar. Kara on vaihdettu 1.6td:stä joten savua piisaa?
Kannattaa tehdä kerralla kunnolliset, ei se peltiputkikaan heti ruostu, mutta kun pidempään on kiinni niin kuinka ollakaan ei se öljy joka paikkaan virtaa(ainakaan 2.5 tuuman putkessa) ja itse vaihdoin äkkiä poijes kun ruostetta alkoi ilmaantua, eli rosreri tai alumiini ehdottomasti!.. tuo turbon kuumuus ja silikoni-letkujen myyntipuheet on juttu sinänsä. Itse liitin tuommoisella kohtuu laadukkaalla "Cooler" letkulla nuo liitokset.
Ei älyttämän kallis ja hyvin on kestänyt jo n. 60 000 km eikä siellä mikään sulanut ole...
Ei älyttämän kallis ja hyvin on kestänyt jo n. 60 000 km eikä siellä mikään sulanut ole...
-
- -
- Viestit: 88
- Liittynyt: 17.3.2007 16:22
http://www.cc.puv.fi/~e0201050/kuvia/VW/17032007283.jpg
Tollaset tuli tehtyä[/url]
Tollaset tuli tehtyä[/url]
Mää tein tälläset putkistot uudelle välijäähylle profiilin autoon: http://kuvablogi.com/nayta/283917
Täytys viä kiilottaa näkyvät ost niistä. Aika pitkät putket niistä vaan tuli, kun on ilmastoinnin kompura pahasti tiellä...
Täytys viä kiilottaa näkyvät ost niistä. Aika pitkät putket niistä vaan tuli, kun on ilmastoinnin kompura pahasti tiellä...
Täs viikonloppuna pääsin testaan noita uusia putkia (linkki ylempänä) kun sain letkutkin... Vaikutus oli melkoinen! ahdot kasvoivat n. 0,3bar. Ja muutaman vedon jälkeen kokeilin välijäähyä eri päistä, niin lähtevä pää tuntui ihan samalta kuin ulkolämpötila oli vaikka tulopuoli lämmennnyt huomattavasti... Ei mennyt hukkaans sekään raha ja työ! :D kuva välijäähyn asennuksesta--> http://kuvablogi.com/nayta/283919
Tarttiskohan tohon kehitellä jotain suojaa eteen, ettei kallis jäähy oo heti pilalla...
Tarttiskohan tohon kehitellä jotain suojaa eteen, ettei kallis jäähy oo heti pilalla...
Riippuu missä ajelet, jos pelkästään kesällä ja talvisin päällysteteillä niin ok, mutta voit kuvitella mitä talvella huonosti auratulla tiellä tapahtuu, kun jääkokkareet ruhjoo tuota kennoa.Ja hiekkatiellä kivet muksii kesällä ripoja läjään.Itsellä suunnitelmissa siirtää tällä erää tuo uusi kenno mahd ylös eli maskin taakse...Onhan se miehekkään näköinen,mutta jos on etiäpäin päästävä huonollakin tiellä niin itku pääsee..
Kompromissejahan sitä joutuu tekemään, ainakin vakiopuskurin kanssa,Tapsalalla
kovasti "otillaan" tuo kyllä on, mutta jos ei sisemmäksi mahdu niin minkäs teet...
ja ei tuossa mikään pilipali verkko kestä ja onko sitten fiksun näköinenkään?
so o ajeltava varovasti talvella ja vältettävä huonosti aurattuja teitä. Asiaan vaikuttaa tietysti vielä se että onko autoa madallettu..
Enkä mä nyt tiedä saako tuota herkästi totaalisen hajalle,mutta jäähdytys ja ulkonäkö kärsii jos nuo kennon rivat on sieltä täältä solmussa...
kovasti "otillaan" tuo kyllä on, mutta jos ei sisemmäksi mahdu niin minkäs teet...
ja ei tuossa mikään pilipali verkko kestä ja onko sitten fiksun näköinenkään?
so o ajeltava varovasti talvella ja vältettävä huonosti aurattuja teitä. Asiaan vaikuttaa tietysti vielä se että onko autoa madallettu..
Enkä mä nyt tiedä saako tuota herkästi totaalisen hajalle,mutta jäähdytys ja ulkonäkö kärsii jos nuo kennon rivat on sieltä täältä solmussa...
Viimeksi muokannut leinoan, 26.3.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pinta-ala vaikuttaa näkyi tai ei, kyllä se jkv. jäähdyttää vaikkei siellä ilma kiertäisi juuri ollenkaan, toimiihan se jäähdytin kennokin vaikka pahvi edessä(kunhan ei aivan kiinni) Mutta tottakai aina parempi mitä suuremmalta pinta alalta kulkee ilma läpi ja takapuolella pitäisi olla myös tilaa, ei se ilma virtaa jos takapuoli on seinää vasten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa