Passat 3bg "lorisee"
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3bg "lorisee"
Eli -02 Passat 130hv TDI:n lämppäristä kuuluu välillä lorinaa kuin ilmaa menisi lämppärin kennossa ja jäähdytinnestettä kuluu vähäsen mutta:
- vuotojälkiä en oikein ole löytänyt. Ehkä letkulämppärille menevän letkun klemmarin juuressa vähän punaista. Toisaalta kelit kun on nämä niin joka paikka on märkänä koneen alapuolelta.
- kun paisarin korkin aukaisee niin nesteen pinta nousee noin 1cm
- paisarissa ei kuitenkaan kupli / kuohu koneen käydessä
- öljyt ja vedet ei ole sekaisin = jäähdytinneste kirkasta ja öljyn seassa ei vettä
- korjaamolla teetetty painetesti eikä muka vuotanu mistään eikä kannentiivisteenkään pitäisi vuotaa.
Tuo lorina ahistaa kun on lukenut miten ajm:n kannentiivisteoireet alkaa. Turhan takai ei viitsisi alkaa kannentiivistettä vaihdattamaan. Olisiko pelkästään paisarin korkki vialline vaikka roiskeita ei näy missään paisarin lähellä?
- vuotojälkiä en oikein ole löytänyt. Ehkä letkulämppärille menevän letkun klemmarin juuressa vähän punaista. Toisaalta kelit kun on nämä niin joka paikka on märkänä koneen alapuolelta.
- kun paisarin korkin aukaisee niin nesteen pinta nousee noin 1cm
- paisarissa ei kuitenkaan kupli / kuohu koneen käydessä
- öljyt ja vedet ei ole sekaisin = jäähdytinneste kirkasta ja öljyn seassa ei vettä
- korjaamolla teetetty painetesti eikä muka vuotanu mistään eikä kannentiivisteenkään pitäisi vuotaa.
Tuo lorina ahistaa kun on lukenut miten ajm:n kannentiivisteoireet alkaa. Turhan takai ei viitsisi alkaa kannentiivistettä vaihdattamaan. Olisiko pelkästään paisarin korkki vialline vaikka roiskeita ei näy missään paisarin lähellä?
itse painiskelin 81kw AFN:n kanssa nesteongelmien kanssa pitkään enneku löytyi vuotokohta ja se saatiin tilkittyä.
Omassa vuoto löytyi kannen kyljessä olevasta muovisesta letkuliitin hässäkästä missä on lämpöanturi kiinni.
Ensimmäinen o-renkaan vaihto ei tuottanut tulosta, joten ilmeisesti siinä on joku hiushalkeama jossain. Nyt koko muovikäikäleen vaihdettua nestevuoto näyttää loppuneen.
Hommaa vaikeutti vielä se että lämpimänä se ei vuotanut, kylmänä hieman valutti.
Onhan noista syyläreitäkin menny joten eiku onnea vuotokohdan etsimiseen.
Lorinaakaan ei ole nyt pariin päivään enää kuulunut kun ilmeisesti sain ilmat järjestelmästä pois.
Omassa vuoto löytyi kannen kyljessä olevasta muovisesta letkuliitin hässäkästä missä on lämpöanturi kiinni.
Ensimmäinen o-renkaan vaihto ei tuottanut tulosta, joten ilmeisesti siinä on joku hiushalkeama jossain. Nyt koko muovikäikäleen vaihdettua nestevuoto näyttää loppuneen.
Hommaa vaikeutti vielä se että lämpimänä se ei vuotanut, kylmänä hieman valutti.
Onhan noista syyläreitäkin menny joten eiku onnea vuotokohdan etsimiseen.
Lorinaakaan ei ole nyt pariin päivään enää kuulunut kun ilmeisesti sain ilmat järjestelmästä pois.
Noniin
Kannentiivisteen vaihto oli lopulta edessä kun paisarin ylivuotoputkesta tuli nesteet pihalle. Onneksi ei vielä pistäny nesteitä sekaisin ja vuotojälkeä löytyi tiivisteen päädystä. 3 hehkua pimeänä ja kasausvaiheessa venakopan vanha tiiviste ei pitäny vaan vuosi öljyä. Onko näissä tosiaan niin hölmö rakenne että tiiviste on integroitu venakoppaan ettei saa erillisenä? perhealbumia en eilen kerenny selailemaan.
kannentiivisteen vaihto, jakopään hilut+vesipumppu, uudet hehkut ja venttiilikoppa, N75 ja vaihteistoöljyt + koneistamojumppaa kun 1 hehku oli vähän juminu kiinni + kaikki muut tarvittavat osat.
1955 euroa...ihanan kallista
Kannentiivisteen vaihto oli lopulta edessä kun paisarin ylivuotoputkesta tuli nesteet pihalle. Onneksi ei vielä pistäny nesteitä sekaisin ja vuotojälkeä löytyi tiivisteen päädystä. 3 hehkua pimeänä ja kasausvaiheessa venakopan vanha tiiviste ei pitäny vaan vuosi öljyä. Onko näissä tosiaan niin hölmö rakenne että tiiviste on integroitu venakoppaan ettei saa erillisenä? perhealbumia en eilen kerenny selailemaan.
kannentiivisteen vaihto, jakopään hilut+vesipumppu, uudet hehkut ja venttiilikoppa, N75 ja vaihteistoöljyt + koneistamojumppaa kun 1 hehku oli vähän juminu kiinni + kaikki muut tarvittavat osat.
1955 euroa...ihanan kallista
kyllähän tuo venttiilikopan tiiviste on juurikin noin fiksusti rakennettu mitä tuossa ihmettelit eli on kopassa kiinni.
Ihanan kallista näyttää olevan tuo korjauttaminen. Itse vaihdoin kansipahvin 1-2 vuotta sitten ja lysti maksoi muistaakseni vähän yli 100 euroa. Sisältää uuden pahvin ja kansipultit. Ja omalle työllehän ei näissä peltilehmissä kannata laskea mitään.
Ihanan kallista näyttää olevan tuo korjauttaminen. Itse vaihdoin kansipahvin 1-2 vuotta sitten ja lysti maksoi muistaakseni vähän yli 100 euroa. Sisältää uuden pahvin ja kansipultit. Ja omalle työllehän ei näissä peltilehmissä kannata laskea mitään.
Nyt syö miestä:
Tulipa kurkattua konepellin alle tarviiko lisätä jäähytinnestettä niin paisarissa oli parin sentin kerros öljyä ...kele. Mikä lie mennyt pieleen kasausvaiheessa?
Maanantaina pientä avautumista korjaamon suuntaan...happy hour kansiremonteissa: 2 remppaa yhden hinnalla :)
Mietityttää jo että kunhan saa taas kuntoon ajaa suoraan skodillac-liikkeeseen ja vaihtaa uuteen ocuun.
Tulipa kurkattua konepellin alle tarviiko lisätä jäähytinnestettä niin paisarissa oli parin sentin kerros öljyä ...kele. Mikä lie mennyt pieleen kasausvaiheessa?
Maanantaina pientä avautumista korjaamon suuntaan...happy hour kansiremonteissa: 2 remppaa yhden hinnalla :)
Mietityttää jo että kunhan saa taas kuntoon ajaa suoraan skodillac-liikkeeseen ja vaihtaa uuteen ocuun.
Auto meni remppaan kun pisti painetta paisuntasäiliöön mutta nesteet ei ollu menny sekaisin. Torstaina sain auton ja illalla kaikki oli vielä ok muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen kun täytin pissapojan.
Tänään sitten olikin öljyt ja vedet sekaisin :( Onneksi niinpäin että öljyt veden seassa eikä toisinpäin. kerkesinpä jopa 200 km ajaa rempan jälkeen
Tänään sitten olikin öljyt ja vedet sekaisin :( Onneksi niinpäin että öljyt veden seassa eikä toisinpäin. kerkesinpä jopa 200 km ajaa rempan jälkeen
Palataan firman nimeen jos eivät ole yhteistyöhaluisia. Toivottavasti mitään ongelmaa ei tule kun kyseessä on tunnettu ja hyvämaineinen yritys (toisinkuin pörhö ;) )
Ei muuta vikaa mutta töissä ja vapaa-ajalla tarvitsisi autoa niin eikös firman tule tällaisessa tapauksessa maksaa sijaisauto korjauksen ajaksi?
Ei muuta vikaa mutta töissä ja vapaa-ajalla tarvitsisi autoa niin eikös firman tule tällaisessa tapauksessa maksaa sijaisauto korjauksen ajaksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa