VW Passat -01 1.9TDI Sähkövikaa?
Valvoja: ffp jäsenet
VW Passat -01 1.9TDI Sähkövikaa?
Elikkä oireet alko tällä tavalla ensiksi peräkontti ei lähtenyt auki normaalisti eikä kaukosäädin toiminut, avasin peräkontin avaimella ja halytin alkoi huutamaan eikä hiljenny muulla kuin ottamlla akunkenkä irti. Laitoin akunkengän takas, mutta mittaristo ja sisävalot meni pimeeksi eikä käynyt kuin hetken ja sammui? Käytin akunkenkää toisen kerran irti mittaristo heräs henkiin ja lähti käyntiin normaalisti sisävalot pimimiänä edelleen ja alko valittaan että airgab fault kauko säädin ei reagoi edelleenkään. Ei vikakoodeja vag-comilla. Mistä vois vikaa hakea, onko konehuoneen puolella sulakkeita?
Kaikki sulakkeet a-pilarissa vasemmalla. kontin lukosta arvelisin mikrokytkin vikaa, mut tyynystä ei vikakoodia vaikka herjaa? todella outoa. Sisävaloille on oma sulakkeensa, mut ei varmaankaan pitäisi palaa jos akunkenkään käyttää irti. Vettä kuskin jalkatilassa...? mukavuusboxia lähinnä ajattelen...
musta laatikko joka käsittääkseni ohjailee akkunoita yms sähköheebeleitä. Sijainti siinä kuskin jalkatilassa maton alla penkin etupuolella. Samaisessa kohtaa automaageissa on oikealla puolen askin ohjain joka voipi myös hörpätä vettä mikäli akkukaukalossa tulvii. Mulla jostain syystä omassa innostu palamaan tyynyn valo akun kaapelin irrotuksen yheydesää. On tehnyt vain kerran, ei kait uskalla enää syttyä ku kirosin siinä tilanteessa lampun aika syvälle johkin :-)
edittiä vielä: Vasemman sivutyynyn antsa on kuskin penkin alla vahvikepalkissa. Uipi hyvin suurella todennäköisyydellä mikäli jalkatilassa vettä reilusti.
edittiä vielä: Vasemman sivutyynyn antsa on kuskin penkin alla vahvikepalkissa. Uipi hyvin suurella todennäköisyydellä mikäli jalkatilassa vettä reilusti.
Juu tuli tuossa vähän kateltua ni aika märkää tuntuu tuolla kuskin puolella olevan, ei pitäs enää lisää tulla ku aukasin ne vesireijät akun alta, vettä oli ihan kiitettävästi. Miten saa noi lattia matot helpoiten purettua, pitää varmaan puukkoa näyttää ettei tarvi koko autoa purkaa?
Nyt alkaa vähän väliä tuo hälyttimen tyytti huutamaan ittekseen eikä sammu mistään muusta kun akun kengästä. vikakoodeja anto nyt useampia.
edit:
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
2 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
49-10 - No Communications - Intermittent
Nyt alkaa vähän väliä tuo hälyttimen tyytti huutamaan ittekseen eikä sammu mistään muusta kun akun kengästä. vikakoodeja anto nyt useampia.
edit:
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
2 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
49-10 - No Communications - Intermittent
kyllä sen maton saapi "huoltoasentoon" ilman puukkoakin. kynnyskotelon muovilista pois, etupenkki sekä hieman takapenkin istuinosaa jotta pääsee käsiksi takimmaiseen kiinnikkeeseen. Lepuutustuki sekä a-pilarin alaosassa oleva muovin kappale pois jonka jälkeen mattoa muistini mukaan voikin alkaa jo kampeamaan ylöspäin. On hieman ahdas kun on polkimet vastassa, mutta sen verran saapi ylös että pääsee käsiksi ja lappamaan veden pois. Laatikko muistaakseni on ruuveilla kasattu, joten voipi koittaa kuivailla sisuksia kunhan ottaapi akunnavan ensin irti.
Tuhannesta nykyvaluuttaa varmaankin puhutaan - kuinka paljon yli: en tiedä. Automaattiaskn ohjain yhden mallinen kustantaa 1300 €. Hinta löytyypi varmaankin paikalliselta kauppiaalta, epäilen etteivät kuiten ala myymään pelkkää laatikkoa vaan pelkästään asennettuna. Kannattanee kysyä. Käytetyistä ei tietoa miten soveltuvat. oma veikkaus että huonosti. Arvelen myöskin sivutyynyn tunnistimen ottaneen itteensä ylimääräisestä uintikurssista. Tai jos ei nyt vielä oireile, niin arvelen kohta olevan myös sitä vikaa.
Puuttuiko sulta siitä akun päältä se "huoltolunkka" eli pieni läpyskä vai koko muovi kaukalon päältä?
Puuttuiko sulta siitä akun päältä se "huoltolunkka" eli pieni läpyskä vai koko muovi kaukalon päältä?
No nyt tuli boksia testattua, ku viikon on ollu kuivumassa patterilla muuten kyllä alko pelaamaan kaikki, mutta kaukosäädin ei toimi ja peräkontti ei aukia, peräkontin nappia kun painaa ni napsahdus kuuluu tuosta kyseisestä laatikosta, mutta mitään muuta ei tapahdu. ~250€ maksaa uus.
edit: mistähän radion koodin vois löytää?
edit: mistähän radion koodin vois löytää?
Jos koodi ei aukea perinteisillä 0000/1234/1111/4444 yhdistelmillä, niin hirveesti senkään kanssa ei kannata elektroniikka liikettä vaivata vaan tilata perusmankka tilalle. Netti on niitä pullollaan jo satasen hintakatollakin. Netistä tuota kanssa kannattanee kaivella, voipi läytyä kyseisen mallin nimellä ettimällä "plaubunkt xxxx code"
Yllättävän edukas vaan toi comfort laatikko jos tolla 250 € lähtee, suorastaan halpa. Automaatin ohjain kustantaa 1300 joka on yhtä hyvässä paikassa oikealla puolen :-) Oliko johtosarjan liittimet missä kunnossa?
Yllättävän edukas vaan toi comfort laatikko jos tolla 250 € lähtee, suorastaan halpa. Automaatin ohjain kustantaa 1300 joka on yhtä hyvässä paikassa oikealla puolen :-) Oliko johtosarjan liittimet missä kunnossa?
Uutta lootaa testattu ei mitään vaikutusta. Mutta sen verran boksia mitattu, että ku peräkonttia yrittää avata rele vetää ja virta lähtee tuolta boksilta eteenpäin liekkö menny se moottori oikkariin pitää alkaa purkaan peräkonttia 264€ tarkka hinta. Ja uus mankka ollu ostos listalla yhtä pitkään ku autoki on ollu, jospa sitä nyt...Pitäneeköhän nuo avaimet jotenki koodata käyttöön jos ollu virrat kiinni pitkään ja tuo boksi poies paikoiltaa?
Uutta lootaa testattu ei mitään vaikutusta. Mutta sen verran boksia mitattu, että ku peräkonttia yrittää avata rele vetää ja virta lähtee tuolta boksilta eteenpäin liekkö menny se moottori oikkariin pitää alkaa purkaan peräkonttia 264€ tarkka hinta. Ja uus mankka ollu ostos listalla yhtä pitkään ku autoki on ollu, jospa sitä nyt...Pitäneeköhän nuo avaimet jotenki koodata käyttöön jos ollu virrat kiinni pitkään ja tuo boksi poies paikoiltaa? liittimet aika hapettuneita niissäkin voi olla vikaa millähän nuokin puhdistas helpoiten?
Siitä ei ole kokemusta eikä tietoa tyhjeneekö "muisti" vastaanotin puolelta eli autosta mikäli on pitempään ilman virtoja. Tuntuis hölmöltä, mutta niinhän tuntuu sekin että uusissakin autoissa vesi tulee sisälle, joten kaikki on mahdollista. Onko sulla farmari vai sedan? jos farkku niin mahdollistahan on että takakontin verhouksen sisällä lainehtii kanssa ja vesi valunu mootorille. Yleensä kyllä tiputtaa lukon mikrokytkimelle takalasin pesurista ja sitä kautta keskuslukko ja häly tulee hulluksi ja lopulta lakkaa toimimasta kokonaan.
En tiedä onko yleensä liittimiin jotain puhdistusainetta olemassa, työläin mutta ehkä paras jälki tulisi siten että liitin kerrallaan irti "kehikosta" ja puhdistus. Ite olen rapsutellut hapettuneita liittimiä puhtaaksi millä vaan pn pystynyt.
En tiedä onko yleensä liittimiin jotain puhdistusainetta olemassa, työläin mutta ehkä paras jälki tulisi siten että liitin kerrallaan irti "kehikosta" ja puhdistus. Ite olen rapsutellut hapettuneita liittimiä puhtaaksi millä vaan pn pystynyt.
Juu kyllähän ne kaket nyt toimii kun sai paikat kuiviksi oli varmaan ohivuotoa johdoissa tai jotain. Mutta vettä tulee edelleen lattialle, tänään ku oli satanu vähän reilummin ja vesi tulee oven verhoilun välistä tiivisteen päälle ja siitä valuu sisälle.
Elikkä mitä kautti noitten vesien pitäisi valua lasin ulkopinnalta poies. Ilmeisesti jostain oven sisältä ja sitten noista oven alareunassa olevista reijistä pois?
Ja miten tuon pellin saa irrotettua jossa on lasinnostimet ja kaiuttimet kiinni jotta pääsis näkemään tuonne väliin?
Elikkä mitä kautti noitten vesien pitäisi valua lasin ulkopinnalta poies. Ilmeisesti jostain oven sisältä ja sitten noista oven alareunassa olevista reijistä pois?
Ja miten tuon pellin saa irrotettua jossa on lasinnostimet ja kaiuttimet kiinni jotta pääsis näkemään tuonne väliin?
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/ tuossa kuvalliset ohjeet oven purkuun
edittiä: kun olet ottanut verhouksen irti, ota kumitulpat pois ja aja ikkunanostin lukitukset reikien kohdalle. Sitten irrotella ikkuna irti rungosta ja nostaa pois jonka jälkeen irrottaa sisäpelti. Lukkoa ei välttämättä tarvi irrottaa kuten tuossa ohjeessa oli, vaan sen saa jätettyä paikalleen painamalla 3 mustaa nastaa oven yläreunasta b-pilarin puolelta oven sisälle jonka jälkeen irrottaa sisäpellin.
edittiä: kun olet ottanut verhouksen irti, ota kumitulpat pois ja aja ikkunanostin lukitukset reikien kohdalle. Sitten irrotella ikkuna irti rungosta ja nostaa pois jonka jälkeen irrottaa sisäpelti. Lukkoa ei välttämättä tarvi irrottaa kuten tuossa ohjeessa oli, vaan sen saa jätettyä paikalleen painamalla 3 mustaa nastaa oven yläreunasta b-pilarin puolelta oven sisälle jonka jälkeen irrottaa sisäpellin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa