racet ja ajoitus.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

racet ja ajoitus.

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 13.3.2007 17:57

miten teillä on vaikuttanut käyntiinlähtöön racet? mulla ahu starttauttaa hetken, ennen raceja lähti"heti"... onkohan mulla ajoitus nyt myöhässä vai onko tuo ns.normaalia? vakkomia ei oo käytössä ja en oo vielä mittauttanu missää, kyselen täältä muijen kokemuksia ennenkuin alan mittauttaan......

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.3.2007 19:22

Ajoitus on varmaankin myöhäisellä, jos Racet on korkeammalla avautumispaineella kuin edelliset suuttimet. Pumpun säätöä vaan niin alkaa hörähtämään käyntiin.

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 13.3.2007 19:57

kyllä se nytkin lähtee, mutta voishan tuota säätää, olisko milli? vai kaks? vai kuin tarkka/herkkä tuo on kun pumppua kääntää?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.3.2007 21:55

se on kyllä ihan sairaan tarkka, avain kun nitkahtaa, niin meni jo liikaa.
Mulla on racet ja lähtee paljon paremmin käyntiin kuin vakio suuttimilla, tosin hieman pölläyttää.

Myös IQ arvo vaikuttaa käynnistymiseen.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 13.3.2007 22:00

Lainataas hieman topikkia. Tuosta IQ aiheesta. Mistä ja kuinka paljon tuota pystyy vag comilla säätämään? Vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun? Ennakot on jo säädöissään, mutta pitäisi tietää vielä tuo IQ asia.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 13.3.2007 22:04

Mulla IQ arvolla 9 autoa saa ns. sahata käyntiin. kun se nyt on kolmen päällä niin lähtee hyvin. isommalla nestepäällä myös voi käynnistyvyyttä parantaa.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 13.3.2007 23:12

Oma lähtee hienosti käyntiin, tarvi ku näyttää avainta. Ellei ole kylmässä seissyt pidempään, tulee kerrasta ongelmia. Onneksi normaalisti auto lämpimässä yöt :)

Lähinnä, miten tuo vaikuttaa kulutukseen. Ajotietokone kertoo kulutuksen olevan ~6.1 litran pintaan, todellinen kuitenkin 7-8 litran välillä.

Passat variant -96, 1.9 1Z automaatti. Kaasujalka ei kevyin, joten se osaltaan voi selittää tuon :)

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 17.3.2007 9:52

niin, onko ajoituksessa milli pumpun kääntöä aikasemmalle paljon vai pitääkö kääntää 2 milliä? hienosäätöä vaan, ajan autolla päivittäin... tuota käyntiinlähtöä vaan ihmettelen....

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 17.3.2007 9:59

En lähtisi ilman mittauslaitteita pumppua kääntelemään suuntaan tai toiseenkaan.

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 22.3.2007 11:42

nonii, ajoitukset mitattu/säädetty... käyntiin lähtö ei parantunut, mutta koneen herkkyys ja vääntö parani jonninverran.... testerissä luki mittauksen alussa 3" mittaaja meinas että 5" pitäs olla, en tiiä mitä numeroita nuo sitten on....... mitä ootte mieltä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.3.2007 15:30

Samalla olis kannattanut tarkistaa paljon IQ on

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 23.3.2007 17:55

mitä putko luulet että vakiona mulla olis tuo iq? ja mihin arvoon neuvosit sen säätään? nyt kun "antaa lämyä" niin hento utupilvi seuraa........ ahdot käväsee 1.5 mutta tasaantuu n.1.1bar....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa