1.9TD ei starttaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TD ei starttaa
Eli kylmänä kun hehkuttaa niin auto alkaa "rykimään" kiire saada auto käyntiin.
Tarkoitatko "sytytysosilla" nyt hehkutulppia? Joko se pumpun ajoitus on tarkistettu? Ja kait sie muistat hehkuttaa :-D
Onko käynti käynnistymisen jälkeen rankkaa "rykimistä"?
Hehkutan hehkutan :D
Tulpat siis vaihdettu ja johdot. Pumpun ajoitus on kuulema ihan okei.
Aluksi rykii mutta lopettaa noin 10s jälkeen sen
Tulpat siis vaihdettu ja johdot
Ensimmäisen kerran kuulen, että dieseliin olisi vaihdettu tulpanjohdot. Aikansa eläneen sanonnan mukaanhan dieselissä on rautaiset tulpanjohdot. Hehkujen johto on sen verran tukevaa tavaraa, että harvemmin rikkoutuu.
Kuulostaa ennakonsäädöltä, kädissäni sellainen oli rikki ja pakkasella käyntiin laitto oli aika reuhtomista ja savun muodostus rankkaa.
Pumpun ajoitus on kuulema ihan okei.
Ja millähän tämä "OKEI" on todettu? Tuon pumpun ajoituksen synkkaamiseen tarvitaan Volkkarin omat työkalut.
Meikäläisen Caravellestäkin oli iisalmelaisessa Dieselhuollossa todettu ajoituksen suhteen, että "okei", vaikka ajoitukset olivat tosiasiassa päin persettä.
Viimeksi muokannut Petteri, 1.3.2007 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukan nolo edes kysyä, mutta tuleehan sinne hehkuille myös virtaa? Jos tulee niin tuleehan sammutussolenoidille? Sellainen vielä oli mielessä että suuttimet voi vanhemmiten toimia heikosti kylmänä, mutta lämpimänä ihan normaalisti.
Edit: niin sammutussolenoidille tulee siis 12V pumpun kylkeen vaihdelaatikon puolelle ihan tavallisella abicolla
Edit: niin sammutussolenoidille tulee siis 12V pumpun kylkeen vaihdelaatikon puolelle ihan tavallisella abicolla
Eipä ole :(
Milläs ihmeen työkalulla noi hehkujen metalli-osat saa irti, eli ne "Hatut" koska kaikki muu on jo katsottu/vaihdettu niin hehkujen on pakko olla vialliset. Uudet Boschit olisi tuossa mutta kaveri joka viimeksi sen teki niin on kaksi viikkoa jossain fuckin etelässä hinkkaamassa uutta naistaan :S
Milläs ihmeen työkalulla noi hehkujen metalli-osat saa irti, eli ne "Hatut" koska kaikki muu on jo katsottu/vaihdettu niin hehkujen on pakko olla vialliset. Uudet Boschit olisi tuossa mutta kaveri joka viimeksi sen teki niin on kaksi viikkoa jossain fuckin etelässä hinkkaamassa uutta naistaan :S
Siis eikös ne hehkut jo vaihdettu? Eikö järkevintä olisi ottaa ja mitata hehkujen vastusarvo ennen kuin alkaa niitä taas vaihtamaan?
Hehkut oli vaihdettu jo kerran mutta ne on näköjään jotkut "winkwonk" merkkiset.
Tänään saatiin hörähtämään se kun annettiin sille uusi akku ja vaihdeltiin suodattimet
Paljonko niiden vastusarvojen pitäisi olla?
Ja olihan se nyt sitten merkkihuolto, jossa se pumpun ennakko katsottiin kohdalleen?
No ainakin tälläisessä käsityksessä olen ollut että se on, Ainakin niillä isolla VW merkki ulkona :D
No eipä tässä kiirettä, Ajellaan mutsin miehen V10 TDI:llä <--- On muuten pirun hyvä ajaa tuollainen ;)
Sen mitä itse olen huoltomiesten kanssa noista hehkuista jutellut niitä vaihdettaessa, niin ovat sanoneet, ettei merkillä ole yleensä muuta eroa kuin kestoikä. Jos ne on uudet "Winkwonk" hehkut, niin kyllä niiden pitää pelata.
Vastuksen yleismittarilla tarkistamalla saadaan siis selville toimiiko tulppa vai ei. Jos siellä ei ole vastusta tai vastus on ääretön, on tulppa pimee.
Olethan toki myös tarkistanut sen hehkujen sulakkeen?
Yksi mahdollisuus on tosiaan myös se, että se riipii nyt ilmaa sinne polttoainejärjestelmään. Pumpulta menee sitten aina tovi kun se ilmaa linjat ja siksi sitä saa hangata ja hangata käyntiin.
Tivaa myös sieltä merkkihuollosta, että ajoitus on varmasti katsottu siihen tarkoitetuilla välineillä, ei vain pumpun merkeistä toteamalla.
Idea: vaihda yön tunteina se V10 sinne keulille :-D
Vastuksen yleismittarilla tarkistamalla saadaan siis selville toimiiko tulppa vai ei. Jos siellä ei ole vastusta tai vastus on ääretön, on tulppa pimee.
Olethan toki myös tarkistanut sen hehkujen sulakkeen?
Yksi mahdollisuus on tosiaan myös se, että se riipii nyt ilmaa sinne polttoainejärjestelmään. Pumpulta menee sitten aina tovi kun se ilmaa linjat ja siksi sitä saa hangata ja hangata käyntiin.
Tivaa myös sieltä merkkihuollosta, että ajoitus on varmasti katsottu siihen tarkoitetuilla välineillä, ei vain pumpun merkeistä toteamalla.
Idea: vaihda yön tunteina se V10 sinne keulille :-D
Olethan toki myös tarkistanut sen hehkujen sulakkeen?
Tarkistettu
Yksi mahdollisuus on tosiaan myös se, että se riipii nyt ilmaa sinne polttoainejärjestelmään. Pumpulta menee sitten aina tovi kun se ilmaa linjat ja siksi sitä saa hangata ja hangata käyntiin.
Tässä mahdollinen vika, Täytyy alkaa metsästämään. :)
Tivaa myös sieltä merkkihuollosta, että ajoitus on varmasti katsottu siihen tarkoitetuilla välineillä, ei vain pumpun merkeistä toteamalla.
Täytyypi piipahtaa siellä kyselemässä.
Idea: vaihda yön tunteina se V10 sinne keulille :-D
Ei mahdu, Mitattiin jo ;) Mutta jos tuut asennus-avuksi niin asennetaan se takaloosteriin :D
no johan nyt on, lähteekö lämpösenä käymään?
ruiskutusennakko siis tarkistetaan pumpun männän päästä heittokellon avulla. ei ole ihmeellinen operaatio kuhan vaan on heittokello+systeemit millä se kiinnitetään pumppuun.
lisäksi voi tarkistaa niinkin yksinkertaisen asian että tuleeko hehkujen virtakiskolle virtaa? :D
luonnollisesti ennakot heittää sivuun jos jakoremmi hyppää pykälällä mikä ei olisi mikään uusi asia...
ruiskutusennakko siis tarkistetaan pumpun männän päästä heittokellon avulla. ei ole ihmeellinen operaatio kuhan vaan on heittokello+systeemit millä se kiinnitetään pumppuun.
lisäksi voi tarkistaa niinkin yksinkertaisen asian että tuleeko hehkujen virtakiskolle virtaa? :D
luonnollisesti ennakot heittää sivuun jos jakoremmi hyppää pykälällä mikä ei olisi mikään uusi asia...
Mulla olis samanmoisia ongelmia eli kylmällä koneella lähtee todella huonosti käyntiin
startti kyllä pyörii.
Hehkut vaihdoin eilen ei ollut vaikutusta tänään mittasin virran kiskosta ja siihen tulee 11.8V.
Ajon jälkeen lähtee kyllä hyvin käyntiin vaikka olis pari tuntia seissytkin.
voiskohan vika olla silti hehkureleessä?
startti kyllä pyörii.
Hehkut vaihdoin eilen ei ollut vaikutusta tänään mittasin virran kiskosta ja siihen tulee 11.8V.
Ajon jälkeen lähtee kyllä hyvin käyntiin vaikka olis pari tuntia seissytkin.
voiskohan vika olla silti hehkureleessä?
myy/lahjota vanha kone mulle, vaihdossa voin antaa toimivan 1.6D:n :D
Auto menee vakuutusyhtiölle
^^ Mitä kummaa tapahtui?
P.S. Täällä voisi olla yksi Syncro GL varustuksella (kapteenipenkit yms. kivaa) ;-)
Auto paloi kaverin pajan pihalla, Syttymis syytä ei ole vielä tiedossa. mutta lunariin menee.
ps: auto oli juuri saatu käymään ihan kunnolla :|
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Anteeksi jos aiheutan mielipahaa tosivolkkaristeille (Niinku minua merkkiuskollisempaa olis...=p), en ole lukenut koko topiccia alusta loppuun. Välillä ku lukee näitä "Mikä vikana" juttuja, tuntuu, että te että lue niitä pikku vihkosia, mitkä yleensä tulee auton mukana, eli KÄYTTÖOHJEKIRJOJA! AAZ:in syötönsäätö ei hyödytä muistaakseni kuin 0:sta -15:sta pakkasasteeseen. Ja mikäli startti rullaa tyhjää pakkasella, niin silloin on joku pilipali -kytkin/rele/mikälie startilta paskana, en nyt muista tarkkaa nimeä. Ja niitä paluuletkuja, jotka lähtee ensimmäiseltä ruiskulta asti, kannattaa seurata, onko ne etes ehjiä! Ja pumpulle meneviä virtajohtoja kannattaa kans aina silloin tällöin seurata, ne saattaa mennä aika salakavalasti poikki (Kokemusta on). Ja vielä kerran anteeksi jos selitin jo kerran selitettyä asiaa tai loukkasin jotakuta minua parempaa volkkaristia. (...Ostinhan Audin...)
Edit: Tämän pilipalimikälien osanimi on solenoidi. Nimiä en vieläkään saa päähän.
Edit: Tämän pilipalimikälien osanimi on solenoidi. Nimiä en vieläkään saa päähän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa