Ostin loppuvuodesta 2.0TDI Golfin mallia -05, joka vielä silloin näytti aina välillä matkaa seuraavaan huoltoon. Lukema pyöri jossakin 11000 ja 12000 välillä.
Tammikuussa autoon vaihdettiin mittari kadonneiden soundien vuoksi ja samalla häipyi myös huoltonäyttö. Eikö tietojen pitäisi kuitenkin pysyä mittarivaihdon aikana? Onko mahdollista että uusi mittaristo näyttää lukemaa vasta lähempänä huoltoa esim 3000km? Alkaa vaan tuo 11000 täyttymään siitä kun auton ostin ja ilmoitusta huollosta ei näy. Kaiken lisäksi vielä näyttö pimeni eilen, uudelleen käynnistyksen jälkeen kyllä kaikki taas ok, mutta onko syytä huolestua? Tehdastakuu kyllä viel tallella, joten mittarin sais varmaankin vielä vaihdettua uudestaan. Huoltoliikkeessä ei myöskään oltu aikaisemmin tavattu näyttöä, joka näyttää huoltoväliä jo noin aikaisin...
Golf V ajotietokone + huoltoväli
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
-
- -
tota mulla ainaski varottaa vasta 2tkm tai 1tkm aikana seuraavasta huollosta (mielestäni 1tkm)... tai 2 golfia ny näyttäny tollai, et en sinänsä huolestuisi asiasta... mut voihan sitä kysyä volkkariliikkeestä?
e: niin ja 2.0tdi:hän on longlife kottero, huollot 30tkm välein, ei 11tkm tai mitään sinnepäinkään ( omien vehkeiden ensihuollot oli 27tkm ja 28tkm, sehän kun ajattelee itse)
e: niin ja 2.0tdi:hän on longlife kottero, huollot 30tkm välein, ei 11tkm tai mitään sinnepäinkään ( omien vehkeiden ensihuollot oli 27tkm ja 28tkm, sehän kun ajattelee itse)
Niin huolto on tehty 26000 kohdalla, ostaessani sen mittarissa oli 40000 ja silloin tuli aina välillä ilmoitus seuraavasta huollosta(11000-12000). Nyt mittarissa 50000, joten jos näyttö nyt toimii pitäisi muutaman tonnin päästä siis tulla tietoa näkyviin. Onko huoltoväli tieto mahdollista saada näyttöön viiksiä kääntämällä? Sillähän näkisin sen onko tieto huolloista säilynyt mittarinvaihdossa. Mitään hätäähän tässä ei varsinaisesti ole, en vain ikinä ehdi merkkihuoltoon sitä näyttämään ja puhelimessa turha kysellä neuvoja...
-
- -
Niinpäs lukikin, olishan sitä voinut ennenkin vilkaista... :)
Mut apua siitä ei silti ole, kun se ei mulla näytä mitään lukemaa! On siis ilmeisesti käyny niin et tiedot on hävinny mittarin vaihdon yhteydessä, eikä se nyt sitten laske matkaa seuraavaan huoltoon lainkaan. Taitaa olla paras viedä auto muutaman tuhannen kilometrin päästä huoltoon ja laittaa silloin kaikki kuntoon. Tänään kun vielä teki sellaisenkin tempun että vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas kaikki normaalia. Jotenkin mieleeni tupsahti heti Windows-käyttöjärjestelmä... :))
Mut apua siitä ei silti ole, kun se ei mulla näytä mitään lukemaa! On siis ilmeisesti käyny niin et tiedot on hävinny mittarin vaihdon yhteydessä, eikä se nyt sitten laske matkaa seuraavaan huoltoon lainkaan. Taitaa olla paras viedä auto muutaman tuhannen kilometrin päästä huoltoon ja laittaa silloin kaikki kuntoon. Tänään kun vielä teki sellaisenkin tempun että vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas kaikki normaalia. Jotenkin mieleeni tupsahti heti Windows-käyttöjärjestelmä... :))
Arvio huoltovälistä tulee ajotietokoneen näytölle vasta kun on odottanut kaikki 'piippaukset ja vilkutukset', sekä kytkenyt turvavyön. Ilman noita toimenpiteitä trippimittari vain nollautuu hetkeksi.
Vakionopeudensäädin voi pätkiä viiksen tai ohjaustangon ohjainyksikön vuoksi. Yleensä siihen auttaa juuri 'bootti' kuten windowsissa, kunnes se lakkaa toimimasta kokonaan.
Vakionopeudensäädin voi pätkiä viiksen tai ohjaustangon ohjainyksikön vuoksi. Yleensä siihen auttaa juuri 'bootti' kuten windowsissa, kunnes se lakkaa toimimasta kokonaan.
No niin, kiitos täsmennyksistä!! Nyt pompsahti ja tulos 5600 km! Enpä tosiaan tullut kokeilleeksi vyö kiinni tuota juttua.
Osaako joku sanoa siihen mitään ,että onko autooni asennettu nyt sitten jokin erilainen tai "väärä" mittaristo, koska se ei enää näytä jatkuvasti huoltoväliä? Vai oliko vanhassa vika? Parempi kuitenkin tämä nykyinen, sillä tieto siitä että huolto tulee esim. 12000 km päästä ei minua sillä hetkellä juurikaan kiinnosta...
Vakionopeudensäädin asennettiin jälkiasennuksena kun ostin auton, joten täytyypä siitäkin reklamoida välittömästi, kuten näistä kaikista muistakin.
Osaako joku sanoa siihen mitään ,että onko autooni asennettu nyt sitten jokin erilainen tai "väärä" mittaristo, koska se ei enää näytä jatkuvasti huoltoväliä? Vai oliko vanhassa vika? Parempi kuitenkin tämä nykyinen, sillä tieto siitä että huolto tulee esim. 12000 km päästä ei minua sillä hetkellä juurikaan kiinnosta...
Vakionopeudensäädin asennettiin jälkiasennuksena kun ostin auton, joten täytyypä siitäkin reklamoida välittömästi, kuten näistä kaikista muistakin.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”