Elikkäs ongelmana seuraavaa;
Kaverin kanssa katsottiin mittakellolla ajoitus. Oli kohdallaan.
Siinä suutinputkien keskellä on se mokkula, mihin menee pari piuhaa, ja mikä otetaan poies, jotta saadaan se heittokellon adapteri sinne rööriin. Poikkasin ne pari mokkulaan menevää kaapelia ja eristin. Löin vain mokkulan takaisin paikoilleen tulpaksi.
Huomasin tuossa, kun paikoillaa annoin jenkaa, että yläkierroksilla "paukkuu putkessa " aika raakasti. Mistäköhän johtuu? onko näillä jotain yhteyttä toisilleen? Vai onko jotain ollut jo pitempään, vaikken ole kylläkään ennen moista huomannut...
1.9 td aaz paukkuu putkessa...
Valvoja: ffp jäsenet
Jetman; Juuri tuosta osasta puhun.
Kyllä todellakin veto hävisi eilen illan jälkeen, kun sen johdot poikkasin ja katsottiin ajoitus siitä reijästä.
Tässä pelissä ei egrN toiminnalla ole mitään tekemistä, koska se ei ole niin kauan ollut pelissä mukana, kun auto on minulla ollut. Tulppasin sen pois ja vielä otin sen kellon ohjauksen poies ja tulppasin.
Tuntuu oudolta. Todellakin yläkierroksilla rupeaa paukkumaan oikein miehekkäästi.
Täytyy joutessaan katsoa vielä ne jakomerkit, paitsi että mihinkäs ne muuttuu siitä, kun tarkistaa pumpun ajoitusta...
Eikä millään huvittaisi laittaa niitä piuhoja takaisin...
Eihän tämä laitos muuta sitä kylmäkäynnistyksen ajoitusjutzkaa tuon perusteella? Ja voiko se vaikuttaa?
Kyllä todellakin veto hävisi eilen illan jälkeen, kun sen johdot poikkasin ja katsottiin ajoitus siitä reijästä.
Tässä pelissä ei egrN toiminnalla ole mitään tekemistä, koska se ei ole niin kauan ollut pelissä mukana, kun auto on minulla ollut. Tulppasin sen pois ja vielä otin sen kellon ohjauksen poies ja tulppasin.
Tuntuu oudolta. Todellakin yläkierroksilla rupeaa paukkumaan oikein miehekkäästi.
Täytyy joutessaan katsoa vielä ne jakomerkit, paitsi että mihinkäs ne muuttuu siitä, kun tarkistaa pumpun ajoitusta...
Eikä millään huvittaisi laittaa niitä piuhoja takaisin...
Eihän tämä laitos muuta sitä kylmäkäynnistyksen ajoitusjutzkaa tuon perusteella? Ja voiko se vaikuttaa?
Tuo on ruiskutusaika anturi, jonka tehtävänä on mitata moottorin kuormitusta ja käyttää niillä tiedoilla EGR venttiiliä ja ennakonsaatö solenoidia, siinä pumpun alapuolella.
Ennakon säätö toimii tuossa normaalisti pumpun sisäisellä paineella, mutta solenoidilla sitä aikaistetaan kylmänä, ja myöhästetään jossakin osakuorma tilanteessa.
Jos nuo johdot on nyt irti, niin se ajoitus solenoidi saattaa olla kokoonaan kiinni, ja pumpun ennakon säätö ei toimi.
Ennakon säätö toimii tuossa normaalisti pumpun sisäisellä paineella, mutta solenoidilla sitä aikaistetaan kylmänä, ja myöhästetään jossakin osakuorma tilanteessa.
Jos nuo johdot on nyt irti, niin se ajoitus solenoidi saattaa olla kokoonaan kiinni, ja pumpun ennakon säätö ei toimi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa