1.9 td aaz paukkuu putkessa...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

1.9 td aaz paukkuu putkessa...

ViestiKirjoittaja edisoni » 15.3.2007 21:36

Elikkäs ongelmana seuraavaa;

Kaverin kanssa katsottiin mittakellolla ajoitus. Oli kohdallaan.

Siinä suutinputkien keskellä on se mokkula, mihin menee pari piuhaa, ja mikä otetaan poies, jotta saadaan se heittokellon adapteri sinne rööriin. Poikkasin ne pari mokkulaan menevää kaapelia ja eristin. Löin vain mokkulan takaisin paikoilleen tulpaksi.

Huomasin tuossa, kun paikoillaa annoin jenkaa, että yläkierroksilla "paukkuu putkessa " aika raakasti. Mistäköhän johtuu? onko näillä jotain yhteyttä toisilleen? Vai onko jotain ollut jo pitempään, vaikken ole kylläkään ennen moista huomannut...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.3.2007 22:06

Mites nokka? Onko sen ajoitus varmasti kohdallaan..

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.3.2007 10:44

Noh, nyt on sitten käyty ajelemassa. Ei liiku mihinkään. Veto hävinnyt yläkiekoilta...

Ja kyllä se ennen tuota mokkulan irroittamista omasta mielestä liikkui paremmin.

Mutta mitä se mokkula sitten oikein tekee?

Kylä nokan ajoituksen pitäisi olla kunnossa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 16.3.2007 10:46

Se on sammutin, vai olikos se siinä kyljessä tai päällä.. TDI:ssä siinä on määränsäädin tai joku vastaava, viisammat valaiskoot.

laita "mokkula" takaisin niin kertomasi perusteella vika poistuu..

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.3.2007 13:38

Se mokkula taitaa jotenkin liittyä niihin saaste härveleihin ja ei sen pitäs kyllä mitään vaikuttaa vaikkaa irrottaa mutta llaitoitko varmasti kunnolla kiinni

Se ohjaa vissiin egr:ää

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 16.3.2007 14:54

Google antaa sille nimeksi lämpötila-anturi osanumeron perusteella. Jos puhut tästä

Kuva

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.3.2007 15:20

Jetman; Juuri tuosta osasta puhun.

Kyllä todellakin veto hävisi eilen illan jälkeen, kun sen johdot poikkasin ja katsottiin ajoitus siitä reijästä.

Tässä pelissä ei egrN toiminnalla ole mitään tekemistä, koska se ei ole niin kauan ollut pelissä mukana, kun auto on minulla ollut. Tulppasin sen pois ja vielä otin sen kellon ohjauksen poies ja tulppasin.

Tuntuu oudolta. Todellakin yläkierroksilla rupeaa paukkumaan oikein miehekkäästi.

Täytyy joutessaan katsoa vielä ne jakomerkit, paitsi että mihinkäs ne muuttuu siitä, kun tarkistaa pumpun ajoitusta...

Eikä millään huvittaisi laittaa niitä piuhoja takaisin...

Eihän tämä laitos muuta sitä kylmäkäynnistyksen ajoitusjutzkaa tuon perusteella? Ja voiko se vaikuttaa?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 16.3.2007 17:51

Tuo on ruiskutusaika anturi, jonka tehtävänä on mitata moottorin kuormitusta ja käyttää niillä tiedoilla EGR venttiiliä ja ennakonsaatö solenoidia, siinä pumpun alapuolella.

Ennakon säätö toimii tuossa normaalisti pumpun sisäisellä paineella, mutta solenoidilla sitä aikaistetaan kylmänä, ja myöhästetään jossakin osakuorma tilanteessa.

Jos nuo johdot on nyt irti, niin se ajoitus solenoidi saattaa olla kokoonaan kiinni, ja pumpun ennakon säätö ei toimi.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.3.2007 19:08

no hmm. Tarviikos tämä nyt siis oikeasti sitä ennakonsäätöä? Eli saako tätä jotenkin järkevästi toimimaan ilman mitään sähköhärpäkkeitä?

nimim. ihminen, kuka kyllästynyt kaikkiin ylimääräisiin sähköhärpäkkeisiin autossa....

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 16.3.2007 19:45

No ei tarvi periaatteessa mitään sähkö juttuja, jos vaan saa varmistettua että se ennakonsäätö solenoidi virrattomana päästää pumpun kotelopaineen säätö männännälle.

Testaa mitä tapahtuu jos irroitat johdot, jotka menee ennakonsäätö solenoidille.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.3.2007 21:49

Nyt sitten vaivauduin tinaamaan ne kaapelit takaisin siihen mokkulaan. Tulos:

EI PÄTKI ENÄÄ!

Kiinnostaa kyllä silti tuo, että miten se ennakonsäädön solenoidi pelailee siellä.

Täytyypä tässä perehtyä lisää....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa