Ostinpa tuossa Biltemasta nelisilmäisen peruutustutkan ja sehän pitäisi asentaa. Onko Passatin puskimessa jotain esteitä pinnan alla tai jotain mitä pitäisi varoa? Ajattelin että ei tarvisi puskinta irroittaa, porailisi vaan reikiä.
Ensin tosin testaan kaksipuoleisella teipillä miten esim vetokoukku vaikuttaa toimintaan.
Tuote: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1012118365
Passat 3B variant takapuskurin rei'itys
Valvoja: ffp jäsenet
Eikö tuossakin versiossa pidä sensorit kiinnittää puskirin sisäpuolelta, vai ajattelitko kenties liimailla jollain tapaa reiän reunoista kiinni? Johtojen pujottelu kontin puolelle voisi onnistua puskurin irrotuksen yhteydessä myös huomattavasti helpommin ja siistimmin. Koukun ei pitäisi vaikuttaa asennukseen millään tavoin 4-anturisessa, 3-anturisen asennuksessa kylläkin. Kannattaa asentaa väh. tuo 50cm korkeudelle, ja talvella tiedät sitten jääpaakkujen korkeuden myös :)
Tuo anturi työnnetään reikään ulkopuolelta, ei sisäkautta. Siksi ajattelinkin, että voisko päästä niin helpolla että porais vaan reiät. Kai ne johdot jostain rakosesta sinne hyttiin löytää, vetokoukun piuhojen kanssa samaan...
Onkos tuo Passatin puskin miten työläs irroittaa? Voiko olla niin helppo, että neljä pulttia pohjassa? Vai onko sisätiloissa jotain pulttia myös?
Onkos tuo Passatin puskin miten työläs irroittaa? Voiko olla niin helppo, että neljä pulttia pohjassa? Vai onko sisätiloissa jotain pulttia myös?
^^ Perinteisesti nuo anturit tökätään perä edellä reikiin, mutta sisäpuolelta niihin on kierretty muoviholkki, mikä varsinaisesti kiinnittää anturin paikoilleen, mukana tulee myös muovi/kumirengas jonka avulla reunimmaiset anturit saa sojottamaan enemmän tai vähemmän sivulle, tai puskurin pinnan ollessa suuntaan/toiseen vino saa anturit suunnattua suoraan taakse hieman ylös/alas. Jos näissä Bilteman malleissa ei ole jonkinlaista lukitusmekanismia millä ne jää reiän reunoihin kiinni niin liekkö pysyy ilman minkäänlaista kiinnitystä paikoillaan vaan liekkö vaeltelee ulos reiästään vaikka nimismiehenkiharaisella soratiellä ajettaessa?
biltsuissa on ulkonevat kumiliuskat millä ne tarttuu paikoilleen niihin reikiin. ite laitoin kaveriksi vielä liimaa että varpilla pysyy. ota se puskuri irti niin on helpompi rei'ittää se ja niputtaa anturijohdot näppäräksi nipuksi että on helpompi vetää ne konttiin peräpellin jonkun kumitulpan läpi. muistaakseni siellä oli semmosia. kannattaa ottaa kaveri avuksi ainakin siihen puskurin takasinlaittoon jos et ennen ole sitä laitellut. se on sitten s biltsun tutka kylmillä keleillä ottamaan häikkää pakokaasusta ja yllättävän vähästä liasta ja reagoikin hiukan hitaasti. hintansa väärti laite silti ja enemmänkin. pakittelee vaan vähän hitaammin niin laite pysyy kärryillä paremmin. se huomaa ihmeen pienetkin esteet. se huomasi jopa todella harvan kuivuneen puskankin kun kokeilin. kesällä se on toimivin kun ei kerää lunta ja jäätä.
Asennettu ja toimii. Puskin oli yllättävän helppo irroittaa ja siitä tosiaan irtoaakin pelkkä kuori.
Reunimmaiset tutkat tulivat takavalon sisemmän reunan kanssa samaan linjaan. Mittailujen mukaan sivuttaisvaroitus toimi näin parhaiten ja realistisesti sen mukaan mihin rakoon auto mahtuu.
Tutkia ei pystynyt asentamaan käskettyyn korkeuteen eli jäivät noin 2 cm alemmas kuin ohjeessa oli (50 cm ohjeessa). Huono puoli on se, että tutkat löytävät nyt myös katukivetykset. Tosin ei se ole välttämättä huonokaan asia, tietääpähän koska hidastaa peruuttaessa. Tiedä sitten miten madaltaessa käy?
83 mm oli tutkan reiän keskipisteen etäisyys mitattuna urasta, joka puskurissa on.
Johtojen läpivienti löytyi vasemmasta nurkasta, käytin vetokoukun johtoa apuna tutkan piuojen vedossa. Liitokset takavaloihin tein työntämällä piuhat liitinten väliin. Korjataan sitten jos toiminta lakkaa...
Puskurin asennus oli yksin suht tympeetä. Toisen pään kun sai hollilleen, toinen putosi. Suojasin auton kyljet maalarinteipillä ennen asennusta. Olen joskus nimittäin naarmuttanut yhtä autoa kun yksi ähersin, nyt teippaan aina suojat.
Hyvin toimii tutka toistaiseksi. Helpottanut kummasti takana olevan tilan kartoitusta peruuttaessa. Havaitsee tosiaan myös melko pienet esineet kuten pienen kuivan pensaan myös minun tapauksessa.
Reunimmaiset tutkat tulivat takavalon sisemmän reunan kanssa samaan linjaan. Mittailujen mukaan sivuttaisvaroitus toimi näin parhaiten ja realistisesti sen mukaan mihin rakoon auto mahtuu.
Tutkia ei pystynyt asentamaan käskettyyn korkeuteen eli jäivät noin 2 cm alemmas kuin ohjeessa oli (50 cm ohjeessa). Huono puoli on se, että tutkat löytävät nyt myös katukivetykset. Tosin ei se ole välttämättä huonokaan asia, tietääpähän koska hidastaa peruuttaessa. Tiedä sitten miten madaltaessa käy?
83 mm oli tutkan reiän keskipisteen etäisyys mitattuna urasta, joka puskurissa on.
Johtojen läpivienti löytyi vasemmasta nurkasta, käytin vetokoukun johtoa apuna tutkan piuojen vedossa. Liitokset takavaloihin tein työntämällä piuhat liitinten väliin. Korjataan sitten jos toiminta lakkaa...
Puskurin asennus oli yksin suht tympeetä. Toisen pään kun sai hollilleen, toinen putosi. Suojasin auton kyljet maalarinteipillä ennen asennusta. Olen joskus nimittäin naarmuttanut yhtä autoa kun yksi ähersin, nyt teippaan aina suojat.
Hyvin toimii tutka toistaiseksi. Helpottanut kummasti takana olevan tilan kartoitusta peruuttaessa. Havaitsee tosiaan myös melko pienet esineet kuten pienen kuivan pensaan myös minun tapauksessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa