Apuja Audin ostoon

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

NebE
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.3.2007 20:48

Apuja Audin ostoon

ViestiKirjoittaja NebE » 14.3.2007 21:02

Terve kaikille! Olen tässä pari viikkoa foorumia lueskellut ja nyt päätin rekisteröityä, kun tuli jopa oikeaa asiaakin. Eli olen tässä hankkimassa käyttöautoa ja vahva ehdokas on tommonen '85 Audi 100 2.0i (Typ44?), mutta mitään kokemusta ei ole Audeista, niin päätinkin kysyä teiltä hyvät FFp:läiset.

Eli mitäs tollaisesta autosta ostohetkellä kannattaa tutkia, onko tyyppivikoja, mitään erikoista mainittavaa?

Myös olisi kiva tietää minkälainen jako tossa pelissä on, itse kun googlettelin löysin jaoksi 4x108 (pitääkö paikkansa?), keskireiän suuruus ja kuinka isoa vannetta tonne sais alle inhimillisesti laitettua?

Kiitos jo etukäteen!

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 14.3.2007 21:20

Vanteiden sopivuuden selvität kätevästä tuolta:

http://www.nettivanne.fi/content.php?page=93

Muuten kannattaa katsoa ruudun ylälaidassa olevaan seerch- nappia ja käyttää sitä. Vikoja löytyy myös tekstit- osiosta.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 14.3.2007 21:21

Tutki tuota http://www.audiclub.fi/audifinns/ vielä toiset kaksi viikkoa.
Jos vielä jää kysyttävää (ihmettelen suuresti, jos jää), kysy varovasti ;-)

NebE
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.3.2007 20:48

ViestiKirjoittaja NebE » 14.3.2007 21:41

Pitääpä käydä tuolta audipoikien omalta foorumilta kyselemässä kans. kiitos :).

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.3.2007 0:46

Auto taas kerran on wanha, eli oikeastaan jokapaikassa voi olla vikaa.

Usein vikaantuvia kohteita:
- hammastanko (tai oikeastaan koko hydrauliikkasysteemi) + pumppu + paineenvaraaja
- mittaristossa sähkövikoja (korjaantuu monesti ihan vaan juottelemalla)

Hammastanko & teh. pumppu ehkä vähän arvokkaampia korjailla, mutta nuo voi vuodella vuosia niin että kerran vuodessa lisäilee nestettä.

Toimiessaan Lötkö on hyvä ajaa, ja hyvät yksilöt katoamaan päin..

Jako on tosiaan tuo 4x108, keskireikä VAG:n käyttämä 57,1. Sopiva ET lie jossaan ET37 tuntumassa. Normilötkössä noi takakaaret vähän rajoittaa, mutta 17" menee vallan mainiosti jos oikea ET eikä setti ole hirmu leveä.

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 15.3.2007 8:09

Auton taustaa kannattaa selvittää sen verran että onko:

- valmistenumero sama kuin rek.otteessa
- tekniikka (moottori/vaihteisto) alkuperäinen
- rekisteriotteessa %-merkintä mahdollisesti vaihdetuista osista
- verot maksettu
- katsastus voimassa

Yleisesti ottaen voi arvata ettei 22v. vanhaa isoa autoa ole vain tallissa seisotettu. Niillä ajetaan paljon, joten huollon laiminlyönnin kyllä huomaa yleiskunnosta. Koeajo kannattaa tehdä huolella ja aina paras jos pääsee TI-halliin nosturille katsomaan auton alle.

Audiforumilta ainakin yksi juttu typ44 kokemuksia:

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=37787

NebE
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.3.2007 20:48

ViestiKirjoittaja NebE » 15.3.2007 10:45

Kiitoksia hyvistä neuvoista! Täytyypä nuita katella kun käy katsahtamassa autoa.
Ja itse en löytänyt tuota speedsterin linkkiä, joten kiitos siitäkin!


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa