Joo terve vaan - uusi naama näilläkulmin.
..ja asiaan...
Mielessä on käynyt useaan otteeseen ottaa hieman vanhempi, mutta potentiaalia omaava auto projektiksi ja merkki on vahvasti alkanut suuntautua tuonne VAG-konsernin tuotteiden puolelle. Audin S2:ta on tullut katseltua omasta sekä auton kotimaasta, mutta epävarmuutta ilmenee hieman tuon hinnoittelun kanssa. Eli mitä kannattaa maksaa "näinkin vanhasta" autosta? Toki auto on klassikko ja se näkyy tietysti hinnassa, mutta missä kulkee teidän mielestänne raja? Tuodun 'ässän' verotusasiat?
Lisäksi olisi mukava saada hieman vinkkejä interwebin puolelle sivustoista mistä voisin katsella mm. korinosia, alustanosia, jarruja jne. Ne tuntuvat olevan kiven alla, kun Audi-aiheisilta sivuilta löytyy lähinnä uudempaan kalustoon suunnattua osaa. Korista ei ole tarkotus tehdä mitään import-heimelennetään -henkistä, vaan varsin hillityin muutoksin.
Toki otan mielelläni vastaan suosituksia muista varteenotettavista projekti-aihio-ehdokkaista (ei siis myynti-ilmoituksia).
Audi S2 projektiksi?
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.louhos.com/autovero/search.p ... =car&year=
Siinä näkyy auton verotusarvo ja verojen suuruus.
http://www.audiclub.fi/audifinns/ tuolta foorumilta voi kans käydä kyselemässä tietoa.
Siinä näkyy auton verotusarvo ja verojen suuruus.
http://www.audiclub.fi/audifinns/ tuolta foorumilta voi kans käydä kyselemässä tietoa.
Ton uudemman ABY & 6gang paketin hyöty riippuu vähän mitä tuosta meinaa tehdä. Jos ajatus on pistää moottori lähitulevaisuudesa atomeiksi ja alkaa vireistämään tuota ihan oikeesti, niin on aivan sama onko lähtökohtana ABY vaiko 3b.
S2:set ja UrS4:t yms. on jo oikeesti vanhoja autoja, ja huonojakin yksilöitä on, ja tarjonta on kovasti pienenemään päin, hyvää yksilöä voi joutua tovin etsimäänkin. Itse en unohtaisi Suomi-tarjontaakaan. Nettiautossakin jokunen S2:nen, pari ihan hienon oloistakin yksilöä. Eikä varmaan pienen keskustelun jälkeen tuo Saksasta / Ruotsista hakukaan niin kannattavaksi muodostu.
S2:set ja UrS4:t yms. on jo oikeesti vanhoja autoja, ja huonojakin yksilöitä on, ja tarjonta on kovasti pienenemään päin, hyvää yksilöä voi joutua tovin etsimäänkin. Itse en unohtaisi Suomi-tarjontaakaan. Nettiautossakin jokunen S2:nen, pari ihan hienon oloistakin yksilöä. Eikä varmaan pienen keskustelun jälkeen tuo Saksasta / Ruotsista hakukaan niin kannattavaksi muodostu.
-
- -
No lohkon laitto on kyllä ihan ensimmäisenä listalla. Sitten vasta hyökätään tuon ns. auton siistimisen kimppuun, eli kori, maali, sisusta jne jos tarvetta on. Itse olen katsellut netistä ja lehdistä Suomen tarjontaa, jossa pyöreästi kymppitonnilla saisi kuvista ja omistajan kehuista päätellen kelpo pelejä. Enempää en oikeastaan aihioon viitsisi kuluttaa. Onko muuten URS4:n 2.2 sama kuin S2:ssa käytetty? Ahdin tekniikkaa pitäisin mielekkäämpänä kuin tuota Audin kasia. Mitenkäs nelosen ja kakkosen vetotavat, kummassakin jatkuva neliveto?
urS4(ja faceliftmalli A6) ja S2 ovat koneeltaan/vetotavaltaan samoja, koneella melkein ainut ero on imusarja.
Kympin peli on varmaan ihan ok kun ostaa nimenomaan projektia, turha maksaa enempää jos kaikki lyödään atomeiksi. Enää ei varmaan kannata paljoa roudata maailmalta noita tännepäin, alkaa olemaan tarjontaa niin paljon että hintataso on kohdallaan. Monta autoa on varmasti myynnissä sen takia, että on huomattu ylläpidon kallius jos käy huonompi tuuri, spesiaaliosat maksaa.
Kympin peli on varmaan ihan ok kun ostaa nimenomaan projektia, turha maksaa enempää jos kaikki lyödään atomeiksi. Enää ei varmaan kannata paljoa roudata maailmalta noita tännepäin, alkaa olemaan tarjontaa niin paljon että hintataso on kohdallaan. Monta autoa on varmasti myynnissä sen takia, että on huomattu ylläpidon kallius jos käy huonompi tuuri, spesiaaliosat maksaa.
Jep. Ja aina on se itse tekemisen riemu, ja tietää mitä peli on loppuviimeksi sitte syönyt:)
Jos ajatus on projektipeli tosiaan hakea, kääntyisin itse tuon Ruotsin, ja miksei Vironkin tarjontaa katselemaan. Saksasta tuottaessa tulee jo hakukuluja jonnin verran, ja taitaa niitä kuluja reippaasti tulla vaikka itse lähtisi paikanpäälle hakemaan.
Varmasti. Pari kertaa varaosaliikkeessä varmaan jo naurettu kun tuntuneet noi Passatin osat niin halvoilta että oikein joutunut varmistamaan että onko muka nuin halpaa:)
Jos ajatus on projektipeli tosiaan hakea, kääntyisin itse tuon Ruotsin, ja miksei Vironkin tarjontaa katselemaan. Saksasta tuottaessa tulee jo hakukuluja jonnin verran, ja taitaa niitä kuluja reippaasti tulla vaikka itse lähtisi paikanpäälle hakemaan.
Monta autoa on varmasti myynnissä sen takia, että on huomattu ylläpidon kallius jos käy huonompi tuuri, spesiaaliosat maksaa.
Varmasti. Pari kertaa varaosaliikkeessä varmaan jo naurettu kun tuntuneet noi Passatin osat niin halvoilta että oikein joutunut varmistamaan että onko muka nuin halpaa:)
-
- -
Aika täysin yhteneviä perusmallien kanssa. esim Sedan/Avant S2:ssa korin ainoita eroja on puskurit, helmalevikkeet ja oven alalistat. Eli tekniikka/alusta eroja suurimmaksi osaksi, toki korista sitten löytyy pikkujuttuja, mutta pintapellit on samat.
Ei ole ufojarruja, vaan on täysin onnettomat normaalit jarrut. Satulat ihan ookoo Girling G60 satulat, mutta laikat auttamattoman pienet.
Oman autoni etujarrujumppa
Ei ole ufojarruja, vaan on täysin onnettomat normaalit jarrut. Satulat ihan ookoo Girling G60 satulat, mutta laikat auttamattoman pienet.
Oman autoni etujarrujumppa
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”