Borakone sippasi kaupungille, ajosta! ...Toimii nyt!
Valvoja: ffp jäsenet
Borakone sippasi kaupungille, ajosta! ...Toimii nyt!
Että sellanen oli perjantai-illan ajelu..
Loppu ku kananlento kesken ajon, sammu, ja mittaristoon sytty luonnollisesti öljynpaineen-valo ja sutimisenesto-valo(?) ja ajotietokone huuti STOP:ia, liu'uttiin parkkiin ja sinne ihmettelemään...
Ei lähde käyntiin, mittaristossa palaa onnettoman starttauksen aikana tämä sutimisen-valo ja abs-valo..
Noh, ei muutaku kaverilta kannettavaa lainaan ku sattu olemaan piuhakin mukana.
Diagnoosiksi syntyi tällainen: 16706- engine speed sensor ( G28 ) No signal p0322- 35-00--
Tutkin hieman tossa Tdi-moottorin toiminta- ja läpileikkauskuvastoja niin sieltähän se selvisi että siltä tunnistimelta signaalin saanti taitaakin olla tällaisen volkkarin elinehto käydäkseen...
Eli siispä sitä ihmettelemään rupesinkin että onko tällainen kovinkin yleistä että tollanen tunnistin laukee kesken ajon ilman mitään ensioireita?
Huomenna kuhan päivä paistaa meikäläisen koloon niin pitää käydä kattomassa tallissa että oisko mahdollisesti johto vain irronnut , ottaa tunnistin irti ja ainakin antaa valohoitoa sekä tarkistaa johtoliitin.
Jos ei tokene niin varmaan joutuu lompsimaan kalliille marmoritiskille...
Prkles, sanon minä! Onneks en ollu kaukana kotikoloa..
Loppu ku kananlento kesken ajon, sammu, ja mittaristoon sytty luonnollisesti öljynpaineen-valo ja sutimisenesto-valo(?) ja ajotietokone huuti STOP:ia, liu'uttiin parkkiin ja sinne ihmettelemään...
Ei lähde käyntiin, mittaristossa palaa onnettoman starttauksen aikana tämä sutimisen-valo ja abs-valo..
Noh, ei muutaku kaverilta kannettavaa lainaan ku sattu olemaan piuhakin mukana.
Diagnoosiksi syntyi tällainen: 16706- engine speed sensor ( G28 ) No signal p0322- 35-00--
Tutkin hieman tossa Tdi-moottorin toiminta- ja läpileikkauskuvastoja niin sieltähän se selvisi että siltä tunnistimelta signaalin saanti taitaakin olla tällaisen volkkarin elinehto käydäkseen...
Eli siispä sitä ihmettelemään rupesinkin että onko tällainen kovinkin yleistä että tollanen tunnistin laukee kesken ajon ilman mitään ensioireita?
Huomenna kuhan päivä paistaa meikäläisen koloon niin pitää käydä kattomassa tallissa että oisko mahdollisesti johto vain irronnut , ottaa tunnistin irti ja ainakin antaa valohoitoa sekä tarkistaa johtoliitin.
Jos ei tokene niin varmaan joutuu lompsimaan kalliille marmoritiskille...
Prkles, sanon minä! Onneks en ollu kaukana kotikoloa..
Viimeksi muokannut Stombe, 2.1.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyörittää startilla ihan normaalisti, mutta testaanpa tuon dieselin saannin samalla ku meen tossa kohta hallille tutkiskelemaan..
Omituista vaan ku sammu salamana eikä edes lupaillu käyntiin mitenkään.
Voi olla tietysti että ko. johtoon on tullu joku vaurio tai sitten vaan se tunnistin on menny mykäksi.
Omituista vaan ku sammu salamana eikä edes lupaillu käyntiin mitenkään.
Voi olla tietysti että ko. johtoon on tullu joku vaurio tai sitten vaan se tunnistin on menny mykäksi.
Tunnistin näytti ihan ookoo, ei mitattu kuitenkaan. Putsaus ja paikoilleen.
Mutta polttoainetta ei tosiaankaan tule ollenkaan. Vain paluu puolelta hyvin vähän.
Virtaa ei näemmä tule siirtopumpulle takapenkkien alle.
Missä on tuon pumpun sulake?!
Nii, tai releet, ku ei prkle ole autossa mukana ohjekirjaa..
Mutta polttoainetta ei tosiaankaan tule ollenkaan. Vain paluu puolelta hyvin vähän.
Virtaa ei näemmä tule siirtopumpulle takapenkkien alle.
Missä on tuon pumpun sulake?!
Nii, tai releet, ku ei prkle ole autossa mukana ohjekirjaa..
Polttoaineen siirtopumpun vapaasta liittimestä mittari näyttää noin 2-3V jännitettä, ei liene ihan vakio jännite?!
Ei oikein löytyny relettä taikka sulaketta tälle pumpulle, autodata kertoo olisi 2 sulaketta josta toinen oli 5A ja toinen 15A ja kaksi relettä mutta ku ei löydy paikkaa että missä ne sijaitsee..
Sulaketaulussa kuskinpuolella niitä sulakkeita ei ole ja releistä löyty vain polttoainepumpulle (kannessa) ei siirtopumpulle.
Ei oikein löytyny relettä taikka sulaketta tälle pumpulle, autodata kertoo olisi 2 sulaketta josta toinen oli 5A ja toinen 15A ja kaksi relettä mutta ku ei löydy paikkaa että missä ne sijaitsee..
Sulaketaulussa kuskinpuolella niitä sulakkeita ei ole ja releistä löyty vain polttoainepumpulle (kannessa) ei siirtopumpulle.
sulake löytyy kojeludan päädystä,joku iso sulakehan se on.ohjekirjasta ei apua kun siinä ei ole sulakejärjestystä,vaan se pitäisi olla sulakerasian kannen alla olevassa kortissa.arvaa vaan onko se tallessa omassanikaan autossa.Releet on kuljettajan jalkatilassa rattiakselin vasemmalla puolen sähkökeskuksen yhteydessä.joudut irrottamaan sen ala muovin polkimien päältä 3xtorx ruuvi.rele 103 tais olla ohjainlaitteen päävirta,mutta se on varmaan ehjä koska voi lukea vikamuistin.ei siellä monta relettä ole,kokeile hyppyjohdolla napojen 30-87 väliltä.luottaisin kyllä aika pitkälle tuohon vika koodiin,tunnistin sökö,aika yleistä.Jos ei saa pyörimis tietoa ei ohjainlaite anna käskyä relelle pyörittää pumppua.
Mutta miksi se pumppu ei pidä painetta yllä, eli siis ei tee painetta ollenkaan alkuun ja ei myöskään sillon ku starttaa, ei pidä sitä perinteistä surinaa ku pistää virrat päälle?
Letku irti kokeilin ja ei tunge öljyä pesään...
Tietääkseni nuissahan on käytetty kahtatoista volttia?
Pitää kokeilla vielä antaa kannelle suoraan dieseliä että jos se sitten lähtee käyntiin niin keskittyä siihen pumppuun liittyviin elementteihin, mutta jos ei lähe sittenkään käyntiin niin sitten onkin on hieman mietittävää..
Niin ja asiasta ytimeen, kyseessähän siis on 115HV Powerdieseli (AJM).
Sulake taulussa EI OLE sulaketta tuolle, ei ole kuvaa eikä kirjoitusta.
90 ja 110 TDI:ssä on tankin kuva tuolle naftapumpulle mutta ei PD:ssä.
Ja releet on tullu tutuksi jo monesti ennen tätä mutta ei ole selitystä että jokin niistä ohjais kaverina tuota pumppua sillä autodatan sähkökaaviosta tutkittuna sitä pumppua ohjaa kaksi relettä ja kummallekkin sulake joista toinen on se 5A ja toinen 15A kuten jo totesinkin.
Letku irti kokeilin ja ei tunge öljyä pesään...
Tietääkseni nuissahan on käytetty kahtatoista volttia?
Pitää kokeilla vielä antaa kannelle suoraan dieseliä että jos se sitten lähtee käyntiin niin keskittyä siihen pumppuun liittyviin elementteihin, mutta jos ei lähe sittenkään käyntiin niin sitten onkin on hieman mietittävää..
Niin ja asiasta ytimeen, kyseessähän siis on 115HV Powerdieseli (AJM).
Sulake taulussa EI OLE sulaketta tuolle, ei ole kuvaa eikä kirjoitusta.
90 ja 110 TDI:ssä on tankin kuva tuolle naftapumpulle mutta ei PD:ssä.
Ja releet on tullu tutuksi jo monesti ennen tätä mutta ei ole selitystä että jokin niistä ohjais kaverina tuota pumppua sillä autodatan sähkökaaviosta tutkittuna sitä pumppua ohjaa kaksi relettä ja kummallekkin sulake joista toinen on se 5A ja toinen 15A kuten jo totesinkin.
pitäisi olla sulakerasian kannen alla olevassa kortissa.arvaa vaan onko se tallessa omassanikaan autossa
Siis on mulla se kortti omalla paikallaan mutta siinä ei ole mitään symboolia sille pumpulle, ei mitään tankin kuvaa tms.
Mutta vaikka vag-com:illa nollaa vikakoodit niin ei senkään jälkeen lähde tekemään painetta, jos se sitä kiukuttelee että tunnistin ei anna tietoa niin eihän se vielä pitäs olla sitä valittamassa jos ei starttaakkaan ja on nollannut vikakoodin pois ns. puhtailla papereilla antamassa virtaa niin ei siltikkään anna sitä esipainetta letkuihin?
Mulla vähän saman suuntaisia oireita. Myöskin 115hv PD.
Pari päivää käyttäytynyt auto hieman oudosti. Käynnistyy nihkeästi ja lämpimänä käy tyhjäkäyntiä ikäänkuin "kolmella" pytyllä.
Tänään sitten alkoi ajaessa (kylmänä) taas käymään kolmella, sitten kahdella ja lopulta sammui kokonaan. Ei myöskään lupaa enää, vaikka pyörii hyvin.
Mitään valoja ei pala kojelaudassa
Polttoainepuolta pitänee lähteä huomenna tarkistelemaan.
Onneksi on tuommoinen BMW-merkkinen junan vessa, joka pelastaa kun nykytekniikka pettää :D
Pari päivää käyttäytynyt auto hieman oudosti. Käynnistyy nihkeästi ja lämpimänä käy tyhjäkäyntiä ikäänkuin "kolmella" pytyllä.
Tänään sitten alkoi ajaessa (kylmänä) taas käymään kolmella, sitten kahdella ja lopulta sammui kokonaan. Ei myöskään lupaa enää, vaikka pyörii hyvin.
Mitään valoja ei pala kojelaudassa
Polttoainepuolta pitänee lähteä huomenna tarkistelemaan.
Onneksi on tuommoinen BMW-merkkinen junan vessa, joka pelastaa kun nykytekniikka pettää :D
Kattoiko Lehtilä vikakoodeja vag-comilla?
Mulla ei ollut yhtään mitään ensioireita eikä kakisteluja, se päätti olla enää minua siirtämättä yhtään mihinkään, siis täysin lennosta lakkasi pelamaasta.
Pari päivää tässä on vähähkö kokemus joutunu koville..
Sitten v*tuttaa ku löytyy joku onneton pikku napsautus ja kuntoon =)
Kuhan huominen koittaa niin "pääsee" soittelemaan että onko noissa tunnistimissa ollu jotain häikkää joskus ja tekeekö se sillä sitten koko koneen mykäksi.
Jokatapauksessa se tunnisin täytynee uusia.
Noh, mullaki onneks on vielä myymättä tuo toinen kehonsiirtokulkine, joskus Autoksikin kehuttu, Volvo..
Mulla ei ollut yhtään mitään ensioireita eikä kakisteluja, se päätti olla enää minua siirtämättä yhtään mihinkään, siis täysin lennosta lakkasi pelamaasta.
Pari päivää tässä on vähähkö kokemus joutunu koville..
Sitten v*tuttaa ku löytyy joku onneton pikku napsautus ja kuntoon =)
Kuhan huominen koittaa niin "pääsee" soittelemaan että onko noissa tunnistimissa ollu jotain häikkää joskus ja tekeekö se sillä sitten koko koneen mykäksi.
Jokatapauksessa se tunnisin täytynee uusia.
Noh, mullaki onneks on vielä myymättä tuo toinen kehonsiirtokulkine, joskus Autoksikin kehuttu, Volvo..
Sain myös koneen toimimaan.
Suodattimelta tuloputki irti ja kanisteriin. Näin testasin, että pumppu imee ja imihän se.
Pätkähti jopa käymään, kun siinä aikani pyörittelin. Sitten imuputki takaisin suodattimeen ja uudestaan. Toimii. Vartin verran se kävi vielä ikään kuin kolmella pytyllä tyhjäkäyntiä, joten ihan kondiksessa ei ollut.
Sitten se alkoi siitä tokenemaan ja uskalsin lähteä sillä liikkeelle. Hyvin se nyt taas tuntui käyvän ja vetävän.
Kävin tankkaamassakin. 34litraa ja tripissä 644km eli 5.28 ollut keskikulutus. Mittari näyttää 6.3, eli noin litran liikaa. Mistähän lie johtuu.
Lopuksi tein vielä wanhan ajan dieselmiehen pikahuollon, eli pari desiä 2-Tahtiöljyä tankkiin suuttimia voitelemaan. Auttaa tai ei. :)
Suodattimelta tuloputki irti ja kanisteriin. Näin testasin, että pumppu imee ja imihän se.
Pätkähti jopa käymään, kun siinä aikani pyörittelin. Sitten imuputki takaisin suodattimeen ja uudestaan. Toimii. Vartin verran se kävi vielä ikään kuin kolmella pytyllä tyhjäkäyntiä, joten ihan kondiksessa ei ollut.
Sitten se alkoi siitä tokenemaan ja uskalsin lähteä sillä liikkeelle. Hyvin se nyt taas tuntui käyvän ja vetävän.
Kävin tankkaamassakin. 34litraa ja tripissä 644km eli 5.28 ollut keskikulutus. Mittari näyttää 6.3, eli noin litran liikaa. Mistähän lie johtuu.
Lopuksi tein vielä wanhan ajan dieselmiehen pikahuollon, eli pari desiä 2-Tahtiöljyä tankkiin suuttimia voitelemaan. Auttaa tai ei. :)
Näissä "vanhoissa" ajotietokoneiden näytössä havaittu sellanen vääristymä; kun auto käy niin se mittaa lukuun mukaan sen tyhjäkäynnin aikana ilmoitetun luvun, eli siis jos näytössä on luku 15.5ltr/100km niin tunnin ku olet käyttänyt niin sulla on se vieny sen 15.5ltr/100km, ajotietokoneen näytön mukaan...
Katoppa vaikka ku olet ajanut hetken ja pysähdyt niin mitä se näyttää sulle siinä kohdassa ku katsot hetkistä kulutusta ja seuraappa sitten tuota vääristymään, paraiten huomaat sen ku olet vasta käynnistänyt auton, nollaat näytön ja ajat pari kilometriä ja annat käydä vaikka vartin niin johan lukua taulussa..
Aika perseestä konsanaan.. Uudemmissa se osaa muutaa että vaikka 1.2l/h
Katoppa vaikka ku olet ajanut hetken ja pysähdyt niin mitä se näyttää sulle siinä kohdassa ku katsot hetkistä kulutusta ja seuraappa sitten tuota vääristymään, paraiten huomaat sen ku olet vasta käynnistänyt auton, nollaat näytön ja ajat pari kilometriä ja annat käydä vaikka vartin niin johan lukua taulussa..
Aika perseestä konsanaan.. Uudemmissa se osaa muutaa että vaikka 1.2l/h
jeps, kokeilin tuota lehtilän tempausta; eli suodattimelta tuloputki irti ja siittä letku kanisteriin, ei imeny käytännössä kuin ihan hieman, hyvä jos suodattimelle asti tuli, kokeilin myös takaiskuventtiilin toiminnan ja se pelaa niinku pitää. huomenna kuhan pääsee paremmalle paikalle hinattua auton, mistä löytyy muitakin työkaluja kuin katkennut ristipäämeisseli niin täytyy katsoa se tunnistin ja siihen liittyvät johdot, että minkälaista tilannetta siellä on.
Joo ei toimí bora vieläkkään, ei anna vikakoodeja. Ei anna vag-comilla pyörimisnopeutta startatessa. vieressä toinen ajm mylly näyttää startatessa pyörimisnopeuden. Kokeiltiin toisella anturilla, ei auta. Voiko olla se speedsensor ring tai mikälie kampiakselilla irti / pasana? Rupee palaan käämit..
Voisko muuten vika olla ohjelmassa, autossa joku lastu, ei tietoa mikä.
Voisko muuten vika olla ohjelmassa, autossa joku lastu, ei tietoa mikä.
Jos sulla on joku tuntematon tehoboksi autossa kiinni niin kannattaahan se kokeilla ilman sitäkin että toimiiko.
Minun mielestä tämä pyörimisnopeustieto jos lakkaa eli vaikka sen tunnistimen moottorinpuoleinen tiedonantaja on mennyt rikki niin silloinkin pitäisi antaa vikakoodin koska silloin ei ole tarvittavaa tietoa käytettävissä, auto ei toimi koska se on olennainen osa auton käymisessä.
Minun mielestä tämä pyörimisnopeustieto jos lakkaa eli vaikka sen tunnistimen moottorinpuoleinen tiedonantaja on mennyt rikki niin silloinkin pitäisi antaa vikakoodin koska silloin ei ole tarvittavaa tietoa käytettävissä, auto ei toimi koska se on olennainen osa auton käymisessä.
ja vastusarvo pitäis olla noin 500 ohm +-50 ohm.
Minä mittasin omastani muistaakseni jotain 473 ohm, noin yh'äkkiä muistista repäistynä =)
Mutta jos on reilusti alle 400:n niin saataisin huolestua. Se tuo tunnistin ei ollut kallis ja varaosaliikkeistä sen olisi saanut sopivasti.
Alle sataeuroa reilusti.
Itsehän ei tarvinnut kuitenkaan ostaa ku vika oli johdoissa.
Minä mittasin omastani muistaakseni jotain 473 ohm, noin yh'äkkiä muistista repäistynä =)
Mutta jos on reilusti alle 400:n niin saataisin huolestua. Se tuo tunnistin ei ollut kallis ja varaosaliikkeistä sen olisi saanut sopivasti.
Alle sataeuroa reilusti.
Itsehän ei tarvinnut kuitenkaan ostaa ku vika oli johdoissa.
tunnistin on kunnossa, näyttää n 470ohmia. johot kunnossa.
jakoremmi siinä oli todella löysällä,kiristinrulla oli löyhänny. ei ollu kuitenkaan pompannut. Oiskohan tämä saanut aikaan jotain?
ainiin ja kaks hehkuakin oli pimiänä, uudet paikallaan ja ei auta.
edelleenkään ei anna pyörimisnopeutta. mutta anturi ja johot ehyet.
kai sitä joutuu sinne kalliille marmoritiskille lähtemään.voihan nenä.
jakoremmi siinä oli todella löysällä,kiristinrulla oli löyhänny. ei ollu kuitenkaan pompannut. Oiskohan tämä saanut aikaan jotain?
ainiin ja kaks hehkuakin oli pimiänä, uudet paikallaan ja ei auta.
edelleenkään ei anna pyörimisnopeutta. mutta anturi ja johot ehyet.
kai sitä joutuu sinne kalliille marmoritiskille lähtemään.voihan nenä.
Muistaakseni ( ei ihan varma! ) sitten tunnistimesta menee boksiin tieto 1= 102 ja 2= 110 pinniin ( 3:n on suojamaadoitus), kannattaahan tuo tieten vielä tsekata, se on vielä helppo homma mutta sitten alkaa olemaan jo sormi suussa..
Ellei ole joku nätti ja helppo lapsus kyseessä.. =)
Tietysti hihnahan kannattaa olla kyllä kireellä, niinkuin sen pitää olla.
Epäilen kuitenkin ettei se olisi vaurioittanut mitään koneen sisällä. Suhteessa aika paljon se saa heittää että jotain särkyisi.
Ellei ole joku nätti ja helppo lapsus kyseessä.. =)
Tietysti hihnahan kannattaa olla kyllä kireellä, niinkuin sen pitää olla.
Epäilen kuitenkin ettei se olisi vaurioittanut mitään koneen sisällä. Suhteessa aika paljon se saa heittää että jotain särkyisi.
mikäs tässä oli vikana sitten jos se nyt toimii?
Minullako?
Ei ollu tunnistin sökönä, vaan koneen kylkeen tulevasta liittimestä (autonpuoleinen)
ykkösjohto poikki, hinkannu liittimen rungon reunaan ihtensä poikki.
Eli liittimestä ei edennyt tunnistimen tarjoamaa tietoa boksille jolloin se päätti mennä vikatilaan tiedon puuttuessa (johdon ollessa poikki).
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa