Tdi savutusarvo ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

Tdi savutusarvo ongelma

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.3.2007 17:56

Kävin tuossa katsastuksessa ja HYLKY tuli savutustestissä 3,2-3,88. Noh, nyt pitäsi kuukauden sisään pistää savutusarvot kuntoon. Itseasiassa melkein jo tiedän syyn tähän suureen savutusarvoon, auto on lastutettu A4 TDi (AFN). Lastu on saksalaista punaniska laatu työtä. Ilmanputsarit ja muut ovat kunnossa, auto käy kukkuu loistavasti. Eikä vikakoodeja ole muistissa.

Omasta mielestä savutus on todella vähäistä mitä aiempiin omistamiini TDi vehkeisiin tulee, mutta minkäs teet jos mittarit tuollaista lukemaa näyttää. Onko kellään mitään hyvää neuvoa asian korjaamiseen? Ilmeisesti vakio softa takaisin pakoilleen ja kokeilemaan. Vakio ohjelma multa löytyy, uskaltas vaan itse rueta vaihtamaan ecuun noita lutikoita vaikka elektroniikka alan ihmisiä olenkin ja juotosasemat ja muut löytyy hommaan.
Viimeksi muokannut Ripa, 14.3.2007 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.3.2007 18:06

Eiköhän joku vaihda tuon PROM:n alle viiden kympin. Varsinkin jos irroitat ecun valmiiksi.

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 14.3.2007 18:15

katsastuksen ajaksi voisi tehdä jonkun käänteisen evryn. Tämähän laskee syöttöä-> vähemmän savua.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.3.2007 18:24

^Arvaa tuliko ensimmäisenä mieleen tuo sama? Kehittele sellanen ja ilmottele mullekkin ;)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 14.3.2007 18:35

Paljonko IQ arvo on? oletko katsonut sitä vagcomilla?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.3.2007 18:57

IQ 5,4-5,6 siinä paikkeilla se pyörii. Tuo lukema siis kylmällä koneella. Vissiin lämpimällä koneella jotain muuta?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 14.3.2007 19:05

kokeile laittaa sinne kympin päälle. siitä vois olla apua, näin minä olen katsastukseen tehnyt. tuohon voi joutua käyttämään vasaraa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.3.2007 19:26

No niin nyt kävin ottamassa lämpimällä koneella niin IQ näytti 4.

Voi olla että en itse uskalla rueta ruuvailemaan tuota pumppua kun ei ole kokemusta, innokkaat saa ilmoittautua.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 18.5.2007 23:00

Ajattelin vielä palata tähän ettei ketään jää arveluttamaan. Audi saatiin läpi päästöistä kunhan vähän nikkaroin IQ, ei tosiaan paha homma vaikka aluksi tuon pumppuun koskemista pelkäsin. IQ tais olla 9 ja suvutuksessa mentiin rimaa hipoen läpi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.5.2007 1:06

aika outo ku omassa hiukan viriä ja iq 2-3 paikkeilla ja anto savuiks 1.3 .... tien päällä tulee reippaasti mustaa... paikoillaan ei kyllä tuu.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 19.5.2007 4:45

On niinpaljon ohjelmasta kiini. Sama rauta savuttaa vakiosoftalla ihan saakelisti enemmän kuin kunnon ohjelmalla.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 19.5.2007 7:41

Kaikki vaikuttaa kaikkeen... Ohjelma, ennakot, eri osien mekaaninen kunto jne jne... ^^Sama juttu, paikallaan ei tu savua, on the road kyllä... Mutta huima ero on savun määrässä eri IQ:lla :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.5.2007 12:32

Ootko ihan varmasti antanu kunnolla kenkää autolle ennen päästömittausta.

Ex 1.9TDI antoi savutusarvoiksi 3.2-5.7 kun en ymmärtänyt antaa kenkää ennen leimalle menoa. Hylky tuli mutta muutaman minuutin lenkki 2-vaihteella kiihdyttäen n. 4 tonniin, moottorijarrutuksella kiekat 3 tonniin ja taas kaasu pohjaan. Tämän jälkeen savuarvot 1.57. Seuraavana vuonna savuarvot 1.1 kun muistin tehdä tuon ennen leimalle menoa.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 16.11.2007 14:36

Nonniin eli täälläkin savutusarvon kanssa onkelmia. 2.9-5.5. ei mennyt läpi koska ei ollut 3lla peräkkäisellä kerralla alle 3. Kävin välillä runttaamassa oikein kunnolla mutta ei vaan arvo tippunu. :( autossa va ja racet. pumppu oli aika pitkään myöhäsellä ja eilen sen kävin säädättämässä kohdalleen. iQ 3 pinnassa. IQ varmaan just sinne 10 pintaan mutta mitäs muuta tolle tekis. Ostin suutinten puhdistusaineen ja nakkasin riisselin sekaan. Lieko siitä apua. Paikoiltaan kierrätettäessä savua pukkaa reippaasti. Mitäs esim jani k:lla ja jukka a:lla ollut savuarvot kun samat palikat on kiinni?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 16.11.2007 15:06

Kyllä ne ennen ainakin päästi jo yhdellä alta kolmen arvolla olevalla läpi.

Itselläni oli leimalla savutusarvot vaan 4.58 josta seurauksena auto ajokieltoon. Tankkiin laitoin fortet joilla ajelin jonkin aikaa ja IQ tuli säädettyä 14 kohdalle. Vittumainen oli kyllä saada käyntiin tuolla. Sitten vaan motaria kolmosella parikymmentä kilsaa eestaas silleen että kierrokset on päältä kolmen tonnin koko ajan. Seuraavassa kokeessa kolmen polkaisun keskiarvo oli 1.28. Rauta oli täysin samaa. En tiedä että miten se inssi oli saanukkin siitä noin hirveesti savua irti ensi yrityksellä...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 16.11.2007 16:12

Yksi mitä voisi pienempien ahtimien kanssa kokeilla: vnt:ltä letku irti ja tukkoon.

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 19.11.2007 3:23

en jaksanut lukea koko topicia läpi... jos ottaa maf anturilta johdon irti nii syötöt pitäisi puolittua, eikös näin pääse testistä läpi?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 6.12.2007 13:21

omassa autossa sama homma, 1.9tdi ASV leon. paikallaan kun runttaa kaasun pohjaan mustaa tulee ja meinaa sammua sen jälkeen. Katsastuksessa käytin niin ei edes mitään arvoja saanut kun katsastusmies sano että piti keskeyttää savuutuksen takia.

tänään nostettiin iq 6-7 kieppeille ja sit kun otti N75:lta letkun irti ja tukki sen niin aivan pieni huntu vaan näky. mutta ei kyllä mitään vikakoodeja anna.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.12.2007 13:28

Onko lastutettu?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 6.12.2007 13:39

on

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.12.2007 13:55

Mitään muita modeja / vaivoja?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 6.12.2007 14:02

pp502 suuttimet, gt1749va, egr ohjelmallisesti "tulpattu". vakiopumppu vaihdettu paikoilleen.
muita vaivoja ei oikeastaan ole tällä hetkellä.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.12.2007 14:08



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa