Mielipiteitä vw passat PwD A -02 380tkm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

Mielipiteitä vw passat PwD A -02 380tkm

ViestiKirjoittaja Time » 13.3.2007 7:49

Eli tommonen bilia huollettu 74kw automaatti passatti olisi tarjolla, laatikko vaihdettu 350tkm. Miten on, uskaltaako tommosta ostaa. Ja vieläkö noilla kilometreillä autoa uskaltaisi lastuttaa?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 13.3.2007 9:01

onko mitään muuta remppaa tehty ku laatikko? siis normihuoltojen lisäksi? esim turbo onko viel orkkis?

Time
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.8.2005 17:52

ViestiKirjoittaja Time » 13.3.2007 9:42

Tietääkseni turbolle ja moottorille ei ole tehty mitään poikkeavaa?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.3.2007 10:58

uskaltavuus ja hankinnan kannattavuus riippunee hinnasta, kunnosta, omista tarpeista, fiiliksistä ja noin miljoonasta muusta tekijästä....

Tuolla ajomäärällä oletettavasti ainakin apulaitteet, yläkerta ja ahdin kaipailee remonttia nyt tai lähitulevaisuudessa, lastuttamalla ja reuhaavalla käytöllä remontin tarvetta voi nopeuttaa oleellisesti ;)
Mutta onhan jotkut paljon ajetut yllättävän hyvässäkin kunnossa, riippuen siitä miten sitä on käytetty ja pidetty. Vaikea ottaa kantaa kun ei ole kikotinta nähnyt...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 13.3.2007 15:31

Tuolla ajomäärällä oletettavasti ainakin apulaitteet, yläkerta ja ahdin kaipailee remonttia nyt tai lähitulevaisuudessa, lastuttamalla ja reuhaavalla käytöllä remontin tarvetta voi nopeuttaa oleellisesti ;)

jeps juuri vähä tota samaa mietin et varmaan pikkuhiljaa alkaa remontointi oikein urakalla.. osaa kerrallaan tai sitten kaikki kerralla
tolla kilometrimäärällä ei mahda oikein enää mikään turbo mylly olla elämänsä iskussa, tulee fiilis ku täälä näitä topikkia kattelee et hyvä kun ny 100tkm selviää :)

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 13.3.2007 18:03

mulla on mittarissa 447tkm, öljyä ei syö, tehot ok, käy hyvin, tiomii hyvin... konetta ei oo avattu ja turbokin on orkkis......

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 13.3.2007 18:17

Vaikee sanoo-eipä tuossa auta kuin huolellinen syyni+paljon onnea kaiken kanssa:)
Hinta pitäis ainakin olla...linjassaan.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 14.3.2007 0:38

Kuka ristus on vetäny -02 autolla 380tkm?

Nii no joo taksi.
Kyl kai tuon uskaltaa ostaa mut tuskin yli 10k€ hinnalla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.3.2007 1:49

Miksi aina näissä paljon ajetuissa höpistään moottorivioista yms? - Ainakin mun ymmärryksen mukaan noi TDI:n ahtimet saattaa olla tattis yhtä hyvin siellä alle 200tkm nurkillakin, tai sitten ei. Ja aika harvoin kuullut että itse moottori olisi hajonnut suurilla ajokilometreillä. Enempi ajetuissa vain ehkä kiinnittäisin huomiota yleiseen siisteyteen, ja siihen että autolle on tehty muutakin kuin vaihdatettu öljyt kerran vuodessa ja korjattu vasta kun jättää tielle.

Alustan osat (tukivarret + iskarit + puslat etc) lie uusimislistalla usein jo alle 200tkm nurkillakin. Ja toisaalta, laittelee itse uutta osaa niin voi vähän parannellakin. Ja taas kerran, tietääpä itse mitä se kulkine on syönyt. - Hinnassa kun toivottavasti säästää, niin voihan niitä rahoja tuhlailla sitten vaikka kunnon alustaan:)

Tässä itsekin taannoin Autoja kiertelin liikkeissä katselemassa, ja kyllä tuossa oli parikin yksilöä joista mieleen jäi (positiivisessa mielessä) se + 300tkm ajettu paremmin kuin 200tkm ajettu. Kyse siis saman konsernin, saman ikäisistä autoista.

En myöskään pelkäisi ex Taksia, jos auto on oikeasti hyvin pidetty. Muistaa kannattaa että Taksi on työkalu, jonka on oltava kunnossa 24/7, eikä näinollen
varmastikaan niitä purkkavirityksiä ole käytelty korjauksissa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.3.2007 7:56

Kyl kai tuon uskaltaa ostaa mut tuskin yli 10k€ hinnalla.


No jos auto on 3bg niin sama melkein kinkälainen se kunnoltaan niin maksaa se yli 10000€, Isäntä myi justiin tollanse 01 passatin pois oli ajettu noin 350tkm ja sai joku 12000€

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 14.3.2007 9:23

Kyllä minä moisen uskaltaisin ostaa jos kaikki on suurin piirtein ok.
Se vaan, että jos hinta on se about 10k€, niin ennemmin ottaisin sen 250tkm ajetun 3b variantin ilmastoinnilla joita saa jo alle kympillä helposti.

Mustis
-
Viestit: 112
Liittynyt: 23.8.2004 12:39

ViestiKirjoittaja Mustis » 14.3.2007 21:02

Kyllä taksi autoa kannattaa tarkasti miettiä ainakin jos on jostain isommasta kaupungista, kaupungissa pyöritty katukivetyksillä ja hidastus töyssyihin vedelty reilulla vauhdilla, eri asia jos jostakin syrjempää missä vedetty pitkää siivua.
Sitten onko auto ollut taksarin oma auto vai koko ajan eri heppuja niitä rankomassa.

Bmw voorumilla oli yksi 530d vanha taksi josta korkkas iskarin yläpäät konehuoneeseen + kasa muita ongelmia.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 14.3.2007 21:13

Eihän se välttämättä taksi ole ja ei kaikki vanhat taksit ole huonoja.
Maaseudulla pörränneen vois uskaltaa laittaa mutta kaupugissa pörrännyttä ei, edellä mainittujen lisäksi niitä on käytetty tolkuton määrä tyhjäkäynnillä jolloin voiteluominaisuudet yläkerrassa ei liene parhaimmillaan --> nokkahommia saattaa olla tiedossa, jollei ole jo laitettu.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.3.2007 21:23

Eikai 1,9TDI:ssä noita nokkaongelmia ole? - Tuo voitelu tyhjäkäynnillä lie enempi V6 TDI:n ongelma.

Se vaan, että jos hinta on se about 10k€, niin ennemmin ottaisin sen 250tkm ajetun 3b variantin ilmastoinnilla joita saa jo alle kympillä helposti.


Joo-o, mun mielestä tuossa on sellanenkin pointti, monesti ihmiset pyrkii eroon juuri noista päälle 200tkm ajetuista, osin sen vuoksi kun siinä alkaa sitä remppaa pikkuhiljaa jo tulemaan.. Kun taas 380tkm+ ajetuissa varmasti on jo jotain tehtykin. Mutta joo.. Nää nyt on vaan mutua yms. Autot tosiaan on yksilöitä, jokusen yksilön kun käy koestamassa niin eiköhän sen ala huomaamaan mikä on hyvä ja mikä ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa