Ajelin tuossa joku viikko sitten, kun oli kunnon pakkaset, reissulta kotia, niin yks kaks alko lämmöt nousemaan.. normaalisti siinä 70-80 paikkeilla, mutta nyt ensin 90, sitten 100 ja kotona ollessa olikin jo yli sadan.. Koko matka oli kuitenkin yli 400 kilsan, ja kaikki tämä tapahtui vasta viimeisellä 80km aikana.. Nesteet pitäs olla kunnossa että ei ainakaan jäätymisestä pitäs olla kyse..
Huomasin kuitenkin että tiputtaa vettä pikkasen tuolta termostaatin kohdalta. En sitten ole ajanut kun en ole tarttenut.. Nyt kuitenkin ajelin taas, ja pikku ajosta nousee lämmöt taas lähemmäs sataa.. Missä vika? Onko lämpöanturi tai termostaatti rikki? Vai nouseeko oikeesti, miten vois tarkistaa asian? Autohan on siis -91 2.0l tykki.. Selviääkö esim. mittaamalla veden lämpötilan? Pitäs vissiin olla suht sama kuin mittarin lukema?
Veden tiputushan ei siis ole vaarallista sinäänsä, kun ei sitä pahemmin sieltä häviä, mutta ei nyt haluais leikkailla kiinnikkään..
Kiitos kun autatte tyhymää..=)
Passatti (-91) nostaa lämpöä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Pumppu kyllä vuotaa ihan vaan sen verran että on reunasta kostea, ei tiputa kylläkään.. Mutta eikös pumpun pitäs pitää rohinaa siinä vaiheessa kun alkaa mennä pahasti särki?
Käsittääkseni termostaatti on tuossa moottorin kyljessä, edestä päin katsottuna suoraan edessä keskivaiheilla..?
Uskaltaako muuten tuota letkua irrottaa tuosta, ettei paineet häviä ja vedet karkaile.. ja ettei ilmausta tartte tehdä?
Käsittääkseni termostaatti on tuossa moottorin kyljessä, edestä päin katsottuna suoraan edessä keskivaiheilla..?
Uskaltaako muuten tuota letkua irrottaa tuosta, ettei paineet häviä ja vedet karkaile.. ja ettei ilmausta tartte tehdä?
Jos yhtään sellaisen auton konetilaa muistan niin taitaa se paisunta säiliölle menevä letku olla yhtenäinen ylävesiletkun kanssa. Jos koko ylävesiletkun auki ottaa tulee vettä jonkun verran pihalle mutta säiliön päästä kun avaa ei tule vettä ulos isompia määriä. Harvemmin joutuu ilmaamaan. Paksumman rautalangan tunkee sen ohuen letkun läpi niin siinä tapauksessa ainakin aukeaa jollei auki ole. Yhdestä passatista aikoinaan piti pistää letku poikki ja avata tukos. Laitettiin letkun sisälle pieni putken pätkä ja klemmareilla piukkaan.
Itellä joskus 1.8 koneesta kun pumppu alko vuotamaan niin sitä vettä tuli samantien melko reilusti mutta mitään ääntä ei kyllä pitänyt. Montaa kilometriä ei kerralla päässy.
Itellä joskus 1.8 koneesta kun pumppu alko vuotamaan niin sitä vettä tuli samantien melko reilusti mutta mitään ääntä ei kyllä pitänyt. Montaa kilometriä ei kerralla päässy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa