Mielipiteitä vw passat PwD A -02 380tkm
Valvoja: ffp jäsenet
Mielipiteitä vw passat PwD A -02 380tkm
Eli tommonen bilia huollettu 74kw automaatti passatti olisi tarjolla, laatikko vaihdettu 350tkm. Miten on, uskaltaako tommosta ostaa. Ja vieläkö noilla kilometreillä autoa uskaltaisi lastuttaa?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
uskaltavuus ja hankinnan kannattavuus riippunee hinnasta, kunnosta, omista tarpeista, fiiliksistä ja noin miljoonasta muusta tekijästä....
Tuolla ajomäärällä oletettavasti ainakin apulaitteet, yläkerta ja ahdin kaipailee remonttia nyt tai lähitulevaisuudessa, lastuttamalla ja reuhaavalla käytöllä remontin tarvetta voi nopeuttaa oleellisesti ;)
Mutta onhan jotkut paljon ajetut yllättävän hyvässäkin kunnossa, riippuen siitä miten sitä on käytetty ja pidetty. Vaikea ottaa kantaa kun ei ole kikotinta nähnyt...
Tuolla ajomäärällä oletettavasti ainakin apulaitteet, yläkerta ja ahdin kaipailee remonttia nyt tai lähitulevaisuudessa, lastuttamalla ja reuhaavalla käytöllä remontin tarvetta voi nopeuttaa oleellisesti ;)
Mutta onhan jotkut paljon ajetut yllättävän hyvässäkin kunnossa, riippuen siitä miten sitä on käytetty ja pidetty. Vaikea ottaa kantaa kun ei ole kikotinta nähnyt...
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Tuolla ajomäärällä oletettavasti ainakin apulaitteet, yläkerta ja ahdin kaipailee remonttia nyt tai lähitulevaisuudessa, lastuttamalla ja reuhaavalla käytöllä remontin tarvetta voi nopeuttaa oleellisesti ;)
jeps juuri vähä tota samaa mietin et varmaan pikkuhiljaa alkaa remontointi oikein urakalla.. osaa kerrallaan tai sitten kaikki kerralla
tolla kilometrimäärällä ei mahda oikein enää mikään turbo mylly olla elämänsä iskussa, tulee fiilis ku täälä näitä topikkia kattelee et hyvä kun ny 100tkm selviää :)
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
Miksi aina näissä paljon ajetuissa höpistään moottorivioista yms? - Ainakin mun ymmärryksen mukaan noi TDI:n ahtimet saattaa olla tattis yhtä hyvin siellä alle 200tkm nurkillakin, tai sitten ei. Ja aika harvoin kuullut että itse moottori olisi hajonnut suurilla ajokilometreillä. Enempi ajetuissa vain ehkä kiinnittäisin huomiota yleiseen siisteyteen, ja siihen että autolle on tehty muutakin kuin vaihdatettu öljyt kerran vuodessa ja korjattu vasta kun jättää tielle.
Alustan osat (tukivarret + iskarit + puslat etc) lie uusimislistalla usein jo alle 200tkm nurkillakin. Ja toisaalta, laittelee itse uutta osaa niin voi vähän parannellakin. Ja taas kerran, tietääpä itse mitä se kulkine on syönyt. - Hinnassa kun toivottavasti säästää, niin voihan niitä rahoja tuhlailla sitten vaikka kunnon alustaan:)
Tässä itsekin taannoin Autoja kiertelin liikkeissä katselemassa, ja kyllä tuossa oli parikin yksilöä joista mieleen jäi (positiivisessa mielessä) se + 300tkm ajettu paremmin kuin 200tkm ajettu. Kyse siis saman konsernin, saman ikäisistä autoista.
En myöskään pelkäisi ex Taksia, jos auto on oikeasti hyvin pidetty. Muistaa kannattaa että Taksi on työkalu, jonka on oltava kunnossa 24/7, eikä näinollen
varmastikaan niitä purkkavirityksiä ole käytelty korjauksissa.
Alustan osat (tukivarret + iskarit + puslat etc) lie uusimislistalla usein jo alle 200tkm nurkillakin. Ja toisaalta, laittelee itse uutta osaa niin voi vähän parannellakin. Ja taas kerran, tietääpä itse mitä se kulkine on syönyt. - Hinnassa kun toivottavasti säästää, niin voihan niitä rahoja tuhlailla sitten vaikka kunnon alustaan:)
Tässä itsekin taannoin Autoja kiertelin liikkeissä katselemassa, ja kyllä tuossa oli parikin yksilöä joista mieleen jäi (positiivisessa mielessä) se + 300tkm ajettu paremmin kuin 200tkm ajettu. Kyse siis saman konsernin, saman ikäisistä autoista.
En myöskään pelkäisi ex Taksia, jos auto on oikeasti hyvin pidetty. Muistaa kannattaa että Taksi on työkalu, jonka on oltava kunnossa 24/7, eikä näinollen
varmastikaan niitä purkkavirityksiä ole käytelty korjauksissa.
Kyllä taksi autoa kannattaa tarkasti miettiä ainakin jos on jostain isommasta kaupungista, kaupungissa pyöritty katukivetyksillä ja hidastus töyssyihin vedelty reilulla vauhdilla, eri asia jos jostakin syrjempää missä vedetty pitkää siivua.
Sitten onko auto ollut taksarin oma auto vai koko ajan eri heppuja niitä rankomassa.
Bmw voorumilla oli yksi 530d vanha taksi josta korkkas iskarin yläpäät konehuoneeseen + kasa muita ongelmia.
Sitten onko auto ollut taksarin oma auto vai koko ajan eri heppuja niitä rankomassa.
Bmw voorumilla oli yksi 530d vanha taksi josta korkkas iskarin yläpäät konehuoneeseen + kasa muita ongelmia.
Eihän se välttämättä taksi ole ja ei kaikki vanhat taksit ole huonoja.
Maaseudulla pörränneen vois uskaltaa laittaa mutta kaupugissa pörrännyttä ei, edellä mainittujen lisäksi niitä on käytetty tolkuton määrä tyhjäkäynnillä jolloin voiteluominaisuudet yläkerrassa ei liene parhaimmillaan --> nokkahommia saattaa olla tiedossa, jollei ole jo laitettu.
Maaseudulla pörränneen vois uskaltaa laittaa mutta kaupugissa pörrännyttä ei, edellä mainittujen lisäksi niitä on käytetty tolkuton määrä tyhjäkäynnillä jolloin voiteluominaisuudet yläkerrassa ei liene parhaimmillaan --> nokkahommia saattaa olla tiedossa, jollei ole jo laitettu.
Eikai 1,9TDI:ssä noita nokkaongelmia ole? - Tuo voitelu tyhjäkäynnillä lie enempi V6 TDI:n ongelma.
Joo-o, mun mielestä tuossa on sellanenkin pointti, monesti ihmiset pyrkii eroon juuri noista päälle 200tkm ajetuista, osin sen vuoksi kun siinä alkaa sitä remppaa pikkuhiljaa jo tulemaan.. Kun taas 380tkm+ ajetuissa varmasti on jo jotain tehtykin. Mutta joo.. Nää nyt on vaan mutua yms. Autot tosiaan on yksilöitä, jokusen yksilön kun käy koestamassa niin eiköhän sen ala huomaamaan mikä on hyvä ja mikä ei.
Se vaan, että jos hinta on se about 10k€, niin ennemmin ottaisin sen 250tkm ajetun 3b variantin ilmastoinnilla joita saa jo alle kympillä helposti.
Joo-o, mun mielestä tuossa on sellanenkin pointti, monesti ihmiset pyrkii eroon juuri noista päälle 200tkm ajetuista, osin sen vuoksi kun siinä alkaa sitä remppaa pikkuhiljaa jo tulemaan.. Kun taas 380tkm+ ajetuissa varmasti on jo jotain tehtykin. Mutta joo.. Nää nyt on vaan mutua yms. Autot tosiaan on yksilöitä, jokusen yksilön kun käy koestamassa niin eiköhän sen ala huomaamaan mikä on hyvä ja mikä ei.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa