Golf 1.8T intake

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

Golf 1.8T intake

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 7.3.2007 19:55

Eli tarvis jostain saada gt28rs ahtimeen sopiva intake, jossa olisi 3" liitäntä turbolle. mistä tällaisia mahtaa saada vai meneekö käsitöiksi?

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 7.3.2007 21:21

Taitaapi mennä käsitöiksi. Golffiinko mahtuu se 3 tuumanen lähtö ilman että ottaa jarrutehostajaan kiinni?

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 7.3.2007 21:30

nyt sen vain on mahduttava...

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 8.3.2007 6:30

Minkä pakosarjan jatkeena ropelli on? Jos ATP ni pitää olla super jyrkkä ysikymppi et ei ota tehostimeen.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 8.3.2007 8:40

Eikä sen 3 tuumasen ole pakko sinne mahtua. Sorvilla saa sen vanhan kauluksen pois ja alumiinista uusi pienempi tilalle. Leikkasin orkkis intakesta sen paksun osan johon tulee maffi, bypass ja N75. Lopun tein 2 tuuman rosteriputkesta, johon ei tarvinnut lisätä kuin yksi 8mm letkulähtö aktiivihiilihöyrypytylle. Joillakin pakosarjoilla mahtuu tuo 3 tuumanen kaulus olemaan kunhan hommaa siihen turbolle semmosen silikooniletku supistajan.

Lisätty ajatuksia/pätemistä

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 10.3.2007 11:44

Ei kai se tehostaja siihen kiinni ota, koska mulla on imu eri puolella kuin vakiossa? Kertokaas mitä siihen kuuluu laittaa kun pakosarjan yläpuolella on kans pieni reikä ja siihen saa jonkun laipan sovitettua?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.3.2007 12:07

Hukkaportti?

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 10.3.2007 12:48

Sitä itekin mietin mut kui golffin gt28rs pakosarjassa olis lähtö hukkaportille kun sellainen on siinä kiinteänä? Joku sanoi että olisi ns pakopuolen dumppi mut tiedä häntä...

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 10.3.2007 12:59

pakopuolen dumppi mut tiedä häntä...


okei, kuulostaa hyvälle...

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 10.3.2007 19:39

mikäli se on se ns dumppi ni mistäs sellasen saa ja miten toimii? Onko muilla garretin asentajilla ollut imupuoli eripäin kuin vakiossa? täytyy vaan tehdä aika pitkä imuputki...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 10.3.2007 19:57

Oisko se reikä EGR venttilille, heitto vain

Tope
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.7.2005 19:08

ViestiKirjoittaja Tope » 11.3.2007 1:03

Se reikä on ulkosta hukkaporttia varten. Kun siinä gt28rs:ssä on kiintee hukkis niin sen reiän voi peittää. Teet vaan lattaraudasta sopivan peitelevyn ja pulttaat tiivisteen kans kiinni.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 11.3.2007 15:33

Eli ilmeisesti sulla on ATP:n pakosarja vai? Eikös se turbo käy siihen pakosarjaan kumminpäin vaan oli se sarja mikä hyvänsä? Aika ahtaaks luulis sen konehuoneen käyvän jos kompurapuoli sojottaa jakopäähän päin.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 11.3.2007 16:34

Muuten sopii, mutta sit ahtoputki menee pakosarjan alle. Ei vissiin ole muuta vaihtoehtoa kuin vetää imuputki pakosatsin yli?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.3.2007 16:59

No eikö imu- ja pakopuolta saa käännettyä parempiin asentoihin? Ihan hyvä tästä tulee kun vähän tuunaa.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 11.3.2007 17:19

No tuo ei ole kyllä käynyt edes mielessä... taitaa vaan olla aika piukassa tuo sauma... Onko ihan normaalia, että öljyn paluuletku on ylempänä kuin öljyn tuloletku? Paluu sojottaa lähes suoraan ylöspäin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.3.2007 17:50

Paluun kuuluu olla aina suoraan alas, muuten ei toimi.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 11.3.2007 18:01

Sitä laakerointiosaa kun voi/pitää pyöritellä myös pesiin nähden. Eli molemmat liitokset löysälle ja vääntelemään siitä mieluinen. Luultavasti joudut tekemään hukkaportin kellolle uuden jalan.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 11.3.2007 19:56

No nyt tuli liitoksia muljattua ja hyvältä näyttää. Mahtaako ahdin mahtua paikoilleen, kun kotelo menee sisemmäs kuin pakosarjan reuna. muistaakseni siellä on tilaa, mutta kuinka paljon?

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 12.3.2007 12:20

Niin ja kertokaas mistä sää apexin boost control satseja? Onko kuinkahelppo asentaa? Onko joku muu helpompi tapa rajoittaa tehoja?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.3.2007 13:36

Sellanen mekaaninen t-haara liitin. Jos ei halua rahoja laittaa digitaaliseen säätimeen.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 12.3.2007 14:38

eikö ecu mene sekaisin jos muuttaa ahtoja mekaanisesti???

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.3.2007 14:41

samanlailla se menee sekaisin jos laitat sinne digitaalisen ohjaimen.
Sitä paitsi auto ehottomasti säätöön muutosten jälkeen.
Ei järkeä laittaa isoa ahdinta sinne oikein jos et säädätä sitä.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 13.3.2007 12:01

Joo karalalle on menossa mutta ei haluais käyttää koko ajan yli 300hp. tarvis joku rajotin keksiä!

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 13.3.2007 12:23

Jos haluat halvalla päästä, niin laita ihan normi turboruuvi.
Hinta amw:llä 60e : http://www.amworks.com/turboinstallation.htm
Mulla oli tollanen kiinni ennen apexia, ja toimi kyllä hyvin.
Saattais olla muuten myynnissäkin ;)

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 13.3.2007 18:17

Pistä 2 N75:sta vierekkäin. Lisä venttiiliä ohjaat katkaisijalla/+12V.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.3.2007 18:19

Mitä jos nostat kaasua silloin kun et halua yli 300 hv teholla käyttää?

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 13.3.2007 20:26

mites se perjaatteessa toimii jos laittaa 2 kpl N75? Eli miten menee kytkennät ja mihin letkut kuuluu?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.3.2007 20:50

isompi muisti ja sinne kaksi eri ohjelmaa

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 14.3.2007 8:52

Hoitaako esim karala isomman muistin vai täytyykö tilata itse jotain osia?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 14.3.2007 10:32

Olikos sullakin se harvinaisempi malli missä kaasupolkimen tilalla on pelkkä on-off katkaisija? Vai mikä siinä tehossa pelottaa niin että pitää miettiä sen rajottamisia jo ennen kuin viritys on edes tehty?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 14.3.2007 11:00

Nyt kun noista tehon alennuksista alettiin saivartelemaan, niin eikös yksinkertaisimmillaan saa "tehot" rajoitettua alemmaksi kun nyppäsee n75:n johdon irti?. Monta kertaa todettu foorumilla että esim. vakioahtimen ahdot jää tuonne 0.3-0.4 paikkeille...tuo tietty riippuu hukkaportin kellosta, millainen sattuu viriturbossa olemaan. Muuta haittaa kai tuosta ei pitäisi olla...vikalistalle tosin jää, mutta onkos se nyt ongelma nykyisin kun joka tallin nurkassa on vag-com :D

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 14.3.2007 11:53

Tarvis saada joku rajotin, koska menen piakkoin teettämään ohjelman tavoitteena n 350hp ja pitäis saada se johonkin 250 siihen asti ko uusi kytkin tulee. ja muutenkin jos joskus lainaa autoa jollekin ni ei ne toiset yli 200hp tarvii :) Entä jos nyppää N75 johdot irti niin viekö yhtä paljon ainetta kuin ennenkin vai miten bensapuoli reagoi?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.3.2007 11:59

Ihan vaan pikku kysymys, miten meinaat sitten saada säädätettyä tuon sinun 350hp:n tehon säädöt kohdalleen jos kytkin ei enää pidä siinä tehossa tarvittavia vääntöjä?

Vähän epäilyttää tämän projektin onnistuminen, tai oikeestaan aika paljonkin.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 14.3.2007 13:20

Kyl se pitää mut ei viitti vedellä äärirajoille ennen ko on kytkin tullu

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.3.2007 19:25

No mitä meinaatko sitten säilyttää vanhan kytkimen vai miksei sitä sitten saa tuhota? Ja meinaatko tosiaan, että vakio kytkin kestää tuollaisia n.350hv/+400nm vääntöjä varsinkin, jos kyse 5-lovisella laatikolla varustetusta vehkeestä?

Kyllähän sä voit ajella vakio suuttimilla ja ilmamassamittarilla, vaikka olisikin vähän isompaa solmua kiinni, vaikka ei olisi säädetty. Kunhan ei mitään nopeus ennätyksiä lähe yrittämään tuolloin. Mene sitten säätämään, kun saat tuon kytkimen hommattua/kiinni.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 14.3.2007 22:11

Vähän epäilyttää tämän projektin onnistuminen, tai oikeestaan aika paljonkin.


Mullakin kävi mielessä, että mahtaa tulla vielä muutama mutka matkaan.

Eikös se 2 N75:sta kytkentä ole aika itsestäänselvyys, jos venttiilin toiminta periaate on hanskassa? Kytket rinnan ne venttiilit. Tämä siis jos se rajoitettu teho on ihan pakko saada sinne.

Tuohon kytkin asiaan on pakko vielä todeta, että kyllä se sinne äärirajoille viedään ja monta kertaa jos sinne ohjelmaa ruvetaan tekemään.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 20.3.2007 10:50

Voiko ilmamäärämittarin laittaa isompaan imuputkeen vai täytyykö olla vakio paikalla?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.3.2007 10:55

Jos laitat se isompaan putkeen niin silloin ecu näkee moottoriin menevän vähemmän ilmaa mitä sinne oikeesti menee.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 20.3.2007 11:16

Eikös softan tekijä pysty kompensoimaan tuon ilmamäärätiedon.
Onhan noita isompia maffin runkoja kumminkin laitettu näihin vehkeisiin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.3.2007 11:32

kyllähän se silloin pitää kompensoida, eikä ole mikään ongelma

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 20.3.2007 11:38

Eli karalan reissun jälkeen pitäis toimia. Kiitos tästä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 19 vierailijaa