Vikakoodin tulkinta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

Vikakoodin tulkinta

ViestiKirjoittaja Deut » 9.3.2007 12:30

Selailin searchia varmaan 30min mut en löytänyt. Eli missä päin autoa on tuo pistoke vm.97 A3:ssa?
Viimeksi muokannut Deut, 12.3.2007 15:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2007 12:31

Vaihdekepin etupuolella syvennyksen perällä.

KeimoKupari
-
Viestit: 92
Liittynyt: 15.12.2006 19:15

ViestiKirjoittaja KeimoKupari » 9.3.2007 16:34

Itsellä vielä miehekkään vaaleanpunainen sellainen..

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 11.3.2007 19:43

Tälläinen vikakoodi sieltä löytyi:

ABS Wheel Speed Signal #2(Right front) - Range/Performance - G45

Oireet:

ABSit menee päälle silloin kuin ei pitäis. Eli ihan pienelläkin jarrutuksella rupee ABSit krohiseen. Välillä yrittää laittaa ABSeja päälle vaikkei edes koske jarrupolkimeen...

Korjaus:

Ilmeisesti pitäisi vaihtaa ABS-anturi eteen kartturin puolelle... Vai miten on?

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 11.3.2007 21:17

Sen verran lisää et onko sama ostaako tarvike tuotteen vai pitäiskö olla alkuperäinen varaosa? Näyttäs meinaa olevan Biltemassa 22€ ja oon ainakin käsittänyt et marmoritiskillä hinta heiluu jossain ~60€ tietämillä... Jos siis tuo vikakoodi sitä tarkoittaa että anturi pitää vaihtaa...

EDIT: Motonetissä näyttäis olevan hintaan 24,5€. Olis vaan lähempänä jos hakis sieltä...

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 12.3.2007 19:22

Eikö kellään oo tietoa?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 12.3.2007 22:46

Kannattaa ensin kattoo onko vanha osa rikki, tai johto hapettunut tms. ennekuin ostaa uuden osan..
Joissain on vika korjaantunut sillä että ottaa vanhan anturin irti, putsaa ja laittaa takas paikoilleen..
Anturi saattaa olla myös liian suuren ilmavälin päässä anturikehästä, ABS mokkula luulee kys. pyörän pyörivän hitaampaa, ja jarrutuksissa luulee sen jo pysähtyneen ja käynnistää ABS pumpun..
Vag-comilla pitäisi nähdä nuo pyörien pyörimisnopeudet, täällä jossain oli siihen ohjekkin..

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 13.3.2007 8:21

Mulla on motonetista haettu etupään abs-anturi ollut nyt sellaisen 40tkm ja ainakin vielä pelaa. Kannattaa tosiaan putsailla ympäristö ekana jottei johdu ylimääräisestä kököstä toi toimimattomuus. Mulla ei vanha anturi irti lähtenyt muuta kuin palasina.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 13.3.2007 9:00

jos se ny maksaa 25€ nii eikö suosiolla kannata lyödä uus jos sen avaa ja putsailee, aivan turhaa hommaa ruveta tommosen hinnan takia pelleilemään ja avaamaan/putsaamaan etupäätä moneen kertaan...
ja kyllä, niinhän toi vikakoodi antais ymmärtää et se anturi siel on sökö

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 13.3.2007 20:39

Prkl. Avasin sitten etukulman, otin anturin piuhat irti ja vähän putsailin. Ei mitään näkyvää vikaa ja vastusti sellaset 1,65KOhmia, joka oli kutakuinkin sama kuin toisen puolen toimivassakin anturissa... Kokosin palikat takas ja kun lähin testilenkille niin ABS-valo syttyi palaan ja vilkuttelee punasta huutomerkkiä... Ei oo noin tehnyt vielä ennen. Ja luonnollisesti ABSithan ei tiedä mitään... No, ens viikon maanantaina saan uuden anturin, kattoo mitä tapahtuu... Uskaltaakohan ajella siihen asti?

Siitä etäisyydestä.. Miten se vois olla liian lähellä? Eihän siinä oo mitään säätöö ja kun sitä hiukan koitin heiluttaa niin ei kyllä liikkunut milliäkään... Toisaalta noi mun oireet viittais tohon etäisyyteen koska ongelma ilmenee nimenomaan kaupunkinajossa, n. 10min ajon jälkeen.. Eli ilmeisesti jarrujen lämmettyä..? Tämä taas voisi johtua lämpölaajenemisesta joka pienentää anturin ja sen reikälevyn väliä, vai?

Jokatapauksessa, vittumaista hommaa. Jos ei anturin vaihdolla tuu ens maanantaina kuntoon taidan viedä merkkiliikkeeseen...

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 13.3.2007 22:27

vähän Ot:

Kyllä on halpaa hommaa nämä VAG, meillä kun piti kakkosautoon (Peugeot 406) vaihtaa se antura, niin sen hinta oli 109e alennettu, jotain 140egee muuten...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 13.3.2007 23:34

Kyllä sillä varmaan uskaltaa ajaa. Tosin ABS:t ei varmaankaan toimi niin kauan ennenkuin korjaat vian. Lue mitä ohjekirja sanoo ABS viasta. Luultavasti kertovat että saa ajaa (pienemmällä nopeudella) lähimmälle VAG-huoltamolle.

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 14.3.2007 15:26

Niinpä... No eipä mulla tuu paljoo kilometrejäkään... About 100km/viikko..

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 20.3.2007 20:45

Anturi vaihdettu ja valo sen kuin vilkkuu! Otin akun kengänkin irti mutta ei mitään vaikutusta...eikö sen pitäis nollata tuo varoitusvalo? Prkl. Mitäköhän sit tekis? Täytyskö vaan suosiolla viedä merkkihuoltoon...? Ehdotuksia!?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 20.3.2007 23:25

Tarkista vielä sen anturin piuhat, siis siitä liitoksesta sinne abs pumpulle, jos siellä on jotain häikkää..

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 21.3.2007 11:32

Jotkin, erityisesti turvallisuuteen liittyvät vikakoodit vaativat laitteella nollaamista, vaikka varsinainen vika olisi jo korjattu. Näin ainakin on esim. airbagin kohdalla. Voisko tuossa ABS:ssä olla sama juttu?

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 21.3.2007 19:54

Itsellä ainakin piti vag-comilla nollata tuo vikavalo eli ei poistu pelkästään ehjä anturi vaihtamalla.

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 22.3.2007 11:17

Minne ne johdot menee sieltä anturilta? Meinasin vaan jos ettis johdon toisen pään niin vois koittaa suoraan mittarilla että onko ehjät...

EDIT: ABS-pumpulle näyttää menevän, mutta missäköhän tuo pumppu sijaitsee?

manne8558
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.9.2006 0:38

ViestiKirjoittaja manne8558 » 22.3.2007 22:28

seuraa jarrupääsylinteriltä lähteviä putkia ni ne menee abs-pumpulle!!
vika voi olla myös siinä että abs:n kehä on likainen ja anturi antaa huonompaa signaalia kuin muut... puhdista paineilmalla ko pyöränkehä ja nollaa vikamuisti...

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 23.3.2007 9:56

Joo. Koitettiin kaverin Geniscanilla sitä nollata mutta eipä sammuneet valot... Voi siis olla että siinä ei enää mitään vikaa ookaan vaan toi valo pitäis vaan nollata?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa