-99 ahu cordoba ja ne tehot, ne tehot...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

village idiot
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.4.2005 0:25

-99 ahu cordoba ja ne tehot, ne tehot...

ViestiKirjoittaja village idiot » 11.3.2007 20:22

Elikkäs kiesi tekee sellaista mielenkiintoista että toimii ensin jokusen kilometrin ihan normaalisti. Sitten katoaa tehot, ja tämä sitten riippuu jostain kuun asennosta että kummalla tavalla. Yleensä tehojen kadotessa ei ala nostamaan ahtoja ollenkaan vaan ahtomittarin viisari nousee suorassa suhteessa kierroksiin jolla ajellaan. Toinen tapa on sitten sellainen että ahdot alkaa nousemaan ja tehoa on vähän käytössä mutta kiihtymisestä puuttuu "potku". Eli ei ala kiihtymään silleen kunnon nykäyksellä niinkuin normaalisti vaan sellanen helvetin venyvä purkka.
Bonuksena tälle kaikelle riemulle on se että jos lyö kaasun pohjaan, kiihtyy huonoiten. Eli kun pitää kaasua hyvin vähän kiihdytyksen puolella, kiihtyy paremmin kuin kaasu pohjassa.

Vikakoodia herjaa 000575 ahtopaineen säätöero tai jotain sinne päin ja n75 on toimiva.

Autossa on lastu mallia ei-mitään-tietoa edellisen omistajan jäljiltä. Kertoili myydessään että tehoa pitäisi olla 116hv ja vääntöjä ei muistanut.

Hyvää parempia ehdotuksia otetaan vastaan, ktooos.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 11.3.2007 22:04

Sama vika AHU toledossa. Eli satunnainen ahtopaineen säätöero.

-N75 vaihdettu (toimi satunnaisesti paremmin ja vei vähempi dieseliä)
-Letkut tarkistettu silmämääräisesti että ovat kunnossa
-EGR tulpattu (ei vaikutusta)
-Katalysaattori tarkastettu eli ei tukossa
-Samalla katoin myös turbosta välyksiä ja niitähän on...

Seuraavana pitäis käyttää välijäähdyttimeltä letku irti että näkee onko täynnä öljyä...
Muuta en oikein enää viaksi keksi...

village idiot
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.4.2005 0:25

ViestiKirjoittaja village idiot » 11.3.2007 22:31

Jos keksit perustavaa laatua olevan syyn ni ilmottele toki...alkaa palamaan käämit kun ton temppuilevan v*tun tuomiopäivän kapistuksen kanssa ajelee keskimäärin 850km viikossa...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 11.3.2007 22:42

Muuta en oikein enää viaksi keksi...

Ehkä MAP olisi yksi mahdollisuus vielä.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 12.3.2007 5:24

Tuolle MAPille tuleva letku tarkistettu ja on auki eikä löytynyt ylimääräistä monjää...
Ajossa VAG-COM näyttää ahtopaineitä vähän reilun pyydetyn (100-200mbar) eikä tuosta vedä vikatilaan vaan aivan yllättäen tasakaasulla menee tehot...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.3.2007 6:09

Voihan se MAP anturi olla rikki, antaen satunnaisesti virheellistä tietoa ECU:lle.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 12.3.2007 14:32

Tuossa AHU moottorissa vaan se ongelma että MAP-anturi on ECUn sisällä...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.3.2007 14:36

mitäs erillinen ahtopainemittari näyttää?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.3.2007 14:44

Tuossa AHU moottorissa vaan se ongelma että MAP-anturi on ECUn sisällä...

Tiedän, mutta voihan se silti olla rikki.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.3.2007 15:02

Jos kolvi pysyy kädessä niin helppo vaihtaa.
ps. noita on muutama irrallaan

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.3.2007 18:17

Siinähän se onkin kun se MAP on ECUn sisällä.
Moni on näistä ahtopaineen säätöeroista kirjoittanut useammalla foorumilla ja lähes kaikkensa tehnyt sen eteen.
En ole vain sitä juttua lukenut vielä, että olis MAP vaihdettu. Että onko sekään sitten loppujen lopuksi auttanu.
Voisiko joku MAPin kyseisen ongelman takia vaihtanut ilmoittautua...
Ja tarkoitan nimen omaan näitä joissa MAP on ECUn sisällä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.3.2007 18:36

juuri siitä olikin kyse, tosin oon vaihtanut tilalle 3barin map:n

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.3.2007 19:14

Se siis meni vikatilaan vanhalla MAPilla ja vaihto auttoi ongelmaan?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.3.2007 19:17

Alkuperäinen ei ymmärrä yli 1,5bar ahtoja ja siksi niitä on vaihdettu


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa